Skip to main content

Hoe kan ik een gamepad aansluiten op de Sagemcom DIW7022? Is de USB poort plug and play?

Hoi @Sander247 en welkom hier op ons forum:)
Bedoel je met een gamepad een controller? In dat geval is het antwoord op je vraag 'ja'! Deze kun je aansluiten op Sagemcom DIW7022, dan dat zou inderdaad gewoon plug and play moeten zijn!


Ik heb via bluetooth een 8Bitdo pro 2 controller aangesloten op de Sagemcom DIW7022 en ik kan hem ook daadwerkelijk gebruiken. Maar als ik in de google play store dan een spel wil downloaden waarbij een controller vereist is, ziet ie hem niet. En als ik dan toch de game download kan ik hem niet open. Ik heb de controller speciaal gekocht om games uit de google play store via de Sagemcom DIW7022 op de tv te kunnen spelen en heb erop gelet dat deze met android werkt en ook op een tv box.

 

Heeft u enig idee waarom ik de controller gewoon kan gebruiken om de tv te bedienen (en dus ook door de google play store app te bladeren), maar dat ie door de games dan vervolgens niet wordt gezien? 

 

Met vriendelijke groet, 

SannieBannie 


Hoi @SannieBannie en welkom hier op ons forum!

Dat is een hele goede vraag die je daar stelt maar ik durf eerlijk gezegd niet aan te geven waarom dit zo is. Ik ben niet beend met dit type controller dus sta ook echt even voor een raadsel. Hopelijk is er iemand in de community die wel weet waarom je tegen dit probleem aanloopt. Heb je ook al eens navraag gedaan bij Google? Wellicht dat zij dit probleem wel herkennen en er een oplossing voor hebben 🙏🏻


Ik heb hetzelfde probleem, mijn Stadium Bluetooth controller wordt herkend en gekoppeld en kan deze gewoon gebruiken in het menu. Echter als ik een spelletje wil spelen in een van de Chromecast Apps doet hij niks. Dezelfde controller werkt wel op Amazon Firestick in elke game.

Heeft er iemand enig idee?


Precies hetzelfde hier. In menu’s + geinstalleerde apps gaat het goed, maar zodra in game wordt controller niet meer herkend.


Hoi @mvak en bedankt voor jouw bericht.

Zou je dit topic eens willen doornemen en kunnen kijken of deze oplossing voor jou ook werkt?


Hoi @mvak en bedankt voor jouw bericht.

Zou je dit topic eens willen doornemen en kunnen kijken of deze oplossing voor jou ook werkt?

Hoi @JanZ_,

 

Thanks voor je reactie. Ik had dit topic reeds doorgenomen en heb hier zelfs een vraag over gesteld in dat topic. Ja; ik heb de update in de Stadia controller naar de bluetoothmodus  uitgevoerd nu Google Stadia niet meer actief is.  Alleen lost dit mijn probleem niet op, omdat ik de app zelf de controller via bluetooth gewoon werkt. Zonder deze update zou de controller helemaal niet werken. Het gaat pas mis zodra je in game bent. 


Sorry @mvak, ik zie nu inderdaad dat jij degene bent die als laatste in dat desbetreffende topic had gereageerd, niet zo heel scherp van mijn kant! Ik durf in jouw geval zo niet te zeggen waar het wel fout gaat maar ik gooi het hier ook even in de groep. Zodra ik meer weet, kom ik hier bij je op terug. En wellicht dat iemand uit de community in de tussentijd nog een oplossing hiervoor weet. 


Reageer