Skip to main content

beeld en geluid van Tube valt regelmatig weg.

Soms geeft de app een foutmelding, met het verzoek de app opnieuw te starten.

 

De situatie is hetzelfde als ik via mijn ipad (of telefoo) het beeld en geluid naar de tv stuur.

Ook in  deze situatie valt het beeld en geluid weg.

Dit is op te lossen door op de TV terug te gaan naar kanaal 201

en op de ipad de tv-ontvanger lost te koppelen en opnieuw de verbinding te maken.

Na een aantal minuten (5, 10 of zoiets) valt beeld en geluid weer weg.

 

Het komt mij voor dat er een probleempje is met de interactieve tv ontvanger. Arris VIP2952 V2 

 

 

 

Hoi JJ01, het is natuurlijk irritant als de App telkens afsluit :slight_frown:

Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Doorgaans kun zijn veel issues op te lossen door eerst het modem kort stroomloos te maken en vervolgens de tv ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen te zetten. Via deze link: Frisse start kun je onder punt 2 stap voor stap uitleg over het laatste terugvinden. Mocht de ontvanger via een draadloze verbindingsset zijn aangesloten, zorg er dan voor dat de adapters rechtstreeks en alleen op het stopcontact zijn aangesloten.

Ik ben benieuwd of het zo is gelukt.


Dit advies staat ook op de foutmelding die de app geeft.

Helpt niet.

 

Dit probleem is met name storend bij het bekijken van live-streams.

Op ipad en smartphone is er geen probleem. Beeld/geluid hapert daar niet.

 

 


Uit je eerdere bericht maakte ik op dat er in de foutmelding stond om de ontvanger opnieuw op te starten. Dat is een andere reset dan het apparaat terug naar de fabrieksinstellingen te zetten zoals in het linkje staat beschreven. Haal van te voren anders ook eerst het modem nog kort van het stroom. Via die weg komt het signaal immers bij je binnen. 


Na het downloaden van de software kwam de melding dat deze niet de laatste verse had.

Het proces startte daarna opnieuw.

 

resultaat:  geen verschil.

app stopt op dezelfde manier.

af en toe komt dezelfde foutmelding met de melding van de app-storing.

 

 


Jammer dat het niet heeft geholpen! Zoals eerdere genoemd kan het ook met de verbinding te maken hebben. Als je het modem, en indien van toepassing het glasvezel kastje,  al kort stroomloos hebt gemaakt, zet dan het modem ook nog terug naar de fabrieksinstellingen. Het is me verder nog niet duidelijk hoe je de ontvanger hebt aangesloten. Mocht dit via een draadloze verbindingsset zijn, zorg er dan in ieder geval voor dat die zo zijn aangesloten als beschreven in in mijn eerste bericht. Heb je er een extra switch of versterker tussen zitten, haal die er dan tijdelijk eens tussenuit.


Aansluiting is met datakabel op het kpn experia modem.

kpn heeft deze ‘in beheer’.  Ik heb enige aarzeling “fabrieks instellingen” te doen omdat ik niet  kan overzien hoe dit ingrijpt op dat beheer.

Komen Alle instellingen Terug?

of moet dan alles opnieuw ingetikt worden?

(wifi id en wachtwoorden, vast adres printer e.d.)


Begrijpelijk dat je terughoudend bent! Als het modem terug naar de fabrieksinstellingen wordt gezet, dan gaan alle wifi gegevens ook weer terug naar dat standaard instellingen. Gelukkig staan de gegevens op de achterkant van het modem en kun je die achteraf eventueel weer aanpassen.


De router actie uitgevoerd.

de storing op de youtube toepassing is niet

 

na 15 min opnieuw uitgevallen. Daarna na 30 min.

iets minder frequent, lijkt het.

 

opnieuw starten lijkt iets eenvoudiger.

tv toets op afstand bediening.

rode knop om de app te activeren.

foutmelding: app storingsmelding

ok indrukken om de melding weg te duwen.

weer de rode knop om de app te starten. En gaat het weer

 

 


Reageer