Skip to main content

Goedenavond, 

Mijn TV ontvanger voor interactieve TV was extreem traag en daarom heb ik hem met de knop asn de achterzijde herstart. TV ontvanger reageert weer als normaal maar nu doen mijn kerstboomverlichting het niet meer. Nu las ik dat de kerstboomverlichting invloed kan hebben op de TV ontvanger, maar heeft iemand ervaring met het feit dat dd TV ontvanger invloed ksn hebben op de verlichting in de kerstboom? Ik zit met ern onverlichte boom. Help. Lammy

U maakt een grapje hoop ik?


Helaas niet. TV ontvanger is bekabeld. Versterkers hebben we niet. Wonen in een appartement.

Lammy


Nee dat is onmogelijk. 😂


Onmogelijk? Verder is er niets in huis veranderd. Kerstboom aan. Wat kleine lichtjes in de kamer en keuken. Niets speciaals. En TV box aan en uit gezet. Opnieuw laden duurde voor mijn gevoel erg lang en 15 minuten later keek ik naar de boom. Lichtjes waren uit. 

Kerstverlichting kan wel invloed op de TV ontvanger hebben. Waarom kan de TV ontvanger dan geen invloed ol de verlichting hebben?

Lammy


Kerstverlichting met slecht werkende voeding kan interferentie veroorzaken op het lichtnet.

Daar kunnen "draadloze" verbindingssets last van hebben en als een TV ontvanger via zo'n DVS aangesloten is dan kunnen daar verstoringen ontstaan.

Andersom is echt zeeeeer onwaarschijnlijk of eigenlijk onmogelijk.


Interessant want ik denk niet dat de verlichting kapot is. Dan had ik toch een 'luchtje' geroken. Het is vrij nieuwe verlichting. Slechts een paar jaar oud. Led. En het is wel heel vreemd dat de kerstverlichting brandde terwijl ik de TV ontvanger herstartte. Verder is er niets in de woning gebeurd. En alleen de verlichting werkt niet meer.

Ondertusern zit ik met een donkere boom terwijl dit het 'verlichte bomenfeest' zou moeten zijn. Lammy


Toeval en niet meer.


Ik ben toch bang dat je de oorzaak echt elders moet zoeken.


Ik had gehoopt dat dit constructiever was geweest. Hier heb ik weinig aan. Vind dit een erg gemakkelijke conclusie. 

Groeten heren. Prettige avind. 


Toch is het natuurkundig gezien echt zo goed als onmogelijk dat jouw TV ontvanger invloed zou hebben op de werking van jouw kerstverlichting.


Zit alles op 1 stekkerdoos aangesloten?

Zo nee, dan kan de ontvanger, die  bekabeld is zoal je zelf @LammyErdtdieck al aangeeft, de kerstverlichting niet stuk laten gaan.

Is de adapter van de kerstverlichting misschien stuk?
En dat hoef je niet te ruiken als het stuk gaat.

Alles kan stuk gaan, ook al is het (vrij) nieuw.