Skip to main content

Inmiddels zijn er veel streamingdiensten (zoals Netflix) rechtstreeks toegankelijk via het KPN-televisiemenu. Ik zou willen vragen of KPN ook HBO Max hier aan toe wil voegen. Het lijkt me een verbetering van het KPN-product en prettig voor HBO Max-kijkers. Is hier zicht op?

Zelfde meerwaarde als ViaPlay, en veel vragen op welk kanaal men de HBO max zender kan vinden.

Dus helemaal niks eigenlijk.


Het beste en blijft kijken via de app op de Smart TV.

En als je een 4K smart tv hebt, is het ook meteen in 4K (als je het juiste abonnement hebt.

Wij doen niets anders en nooit problemen.

Wel de Afstandsbediening van de tv nodig, maar dat is (toch) geen probleem?😉😊

 

Via de KPN tv decoder is alleen maar leuk voor een 2de of als je een verouderde Smart tv of geen Smart tv hebt.

Daar is het ook voor bedoelt. 😉

De meeste streamingbedrijven maken geen app voor Linux. (KPN maakt ze niet zelf).


Ach Jarco, je hebt meer onzin verkondigd op Totaal TV, dus die blauwe jurk kan er wel bij, maar of je Bron vermelden of het is in mijn ogen duimzuigen, mijn bron say’s NO.

 

@Doornekamp33

Een beetje meer respect zal je sieren. Ik ken @TvG2016 al ruim twintig jaar via internet en hij is inhoudelijk over het algemeen goed op de hoogte van de materie. 

 

Beste heren @Doornekamp33 en @TvG2016 ,

In dit geval ligt de waarheid in het midden. HBO Max komt inderdaad op de ontvanger, maar dat zal niet meteen bij de introductie zijn. KPN is bezig met de voorbereidingen en in eerste instantie zal de doorgifte niet rechtstreeks via de ontvanger plaatsvinden. Maar wel via de onderstaande mogelijkheden : 

 

Op welke apparaten kan ik HBO Max kijken?

Je kijkt HBO Max met de HBO Max app. Daarmee kijk je waar en wanneer je wil op deze apparaten: 

● Smart tv (Samsung, LG of Android TV) 

● Chromecast of Apple TV 

● Computer of laptop (Windows PC, MacOS, Chrome OS) 

● Smartphone of tablet (Android & iOS) 

● Game consoles (PS4/PS5/Xbox One/Xbox Series X/Xbox Series S)

bron : https://www.kpn.com/televisie/pakketten/hbomax.htm

 

(En info die de superusers vooraf krijgen. Deze info mogen we nu hier delen.) 


Hi all. Mooie discussie hier. Wat @TvG2016 zegt is zijn artikel klopt. 
 

Daarnaast komt de streamingdienst rechtstreeks beschikbaar op de nieuwste bruikleendecoders van Interactieve TV.

 

Meer details dan dat kan ik nog niet delen.


Dank Paul. De ongelovigen hoeven nu niet tot september te wachten😀


Hi all. Mooie discussie hier. Wat @TvG2016 zegt is zijn artikel klopt. 
 

Daarnaast komt de streamingdienst rechtstreeks beschikbaar op de nieuwste bruikleendecoders van Interactieve TV.

 

Meer details dan dat kan ik nog niet delen.

En NPO Start @Paul_ , wanneer mogen we die verwachten? Ik denk dat daar meer behoefte aan is als HBO Max. Hier in elk geval wel! 😊 


Leuk dat kpn met hbo zoveel mogelijk de huiskamers zo willen bereiken.  Maar ik blijf erbij dat het via de huidige courante tv ontvangers het toch altijd aanmodderen is. Updates komen vaak te laat. En je loopt altijd achter de feiten aan. Geen idee hoe dat er uit komt te zien met de huidige test ontvanger,... Maar ik geloof niet dat het op kan wegen tegen een dedicated maar vaak ook snellere streaming device. Kleine investering welke ergenissen of omslachtig aanmelden doet voorkomen 😅


Hi all. Mooie discussie hier. Wat @TvG2016 zegt is zijn artikel klopt. 
 

Daarnaast komt de streamingdienst rechtstreeks beschikbaar op de nieuwste bruikleendecoders van Interactieve TV.

 

Meer details dan dat kan ik nog niet delen.

En NPO Start @Paul_ , wanneer mogen we die verwachten? Ik denk dat daar meer behoefte aan is als HBO Max. Hier in elk geval wel! 😊 

Ik verwachtte die vraag eigenlijk al van je @Berrie_Kaas ;) De aankondiging van dit soort samenwerkingen gaan (vrijwel) altijd gepaard met persberichten en dergelijke. Dat mogen we niet van tevoren delen in een gesprek hier. Dus al zou ik weten of de NPO Start app komt op de tv-ontvanger, dan zou ik er niets over mogen zeggen… Beetje dooddoener misschien, maar dan heb je eigenlijk ook al antwoord op jouw topic. (Ik zie nu dat daar niet is gereageerd. Sorry daarvoor)


@Berrie_Kaas @TvG2016 
https://www.totaaltv.nl/nieuws/npo-start-binnenkort-rechtstreeks-op-decodeer-kpn-interactieve-tv/
Zo zie je maar. 😅


Kon het niet laten, Paul😀


@Paul_,

Als de apps voor HBO Max en NPO Start net zolang duren als de ViaPlay app zijn we nog wel even bezig 🤣


Hi all. Mooie discussie hier. Wat @TvG2016 zegt is zijn artikel klopt. 
 

Daarnaast komt de streamingdienst rechtstreeks beschikbaar op de nieuwste bruikleendecoders van Interactieve TV.

 

Meer details dan dat kan ik nog niet delen.

En NPO Start @Paul_ , wanneer mogen we die verwachten? Ik denk dat daar meer behoefte aan is als HBO Max. Hier in elk geval wel! 😊 

 

De vraag is wanneer NPO een app maakt voor Linux.

Ik schat, helaas voor de mensen zonder Smart TV, de kans klein in.

KPN maakt de app's niet zelf.


Leuk dat kpn met hbo zoveel mogelijk de huiskamers zo willen bereiken.  Maar ik blijf erbij dat het via de huidige courante tv ontvangers het toch altijd aanmodderen is. Updates komen vaak te laat. En je loopt altijd achter de feiten aan. Geen idee hoe dat er uit komt te zien met de huidige test ontvanger,... Maar ik geloof niet dat het op kan wegen tegen een dedicated maar vaak ook snellere streaming device. Kleine investering welke ergenissen of omslachtig aanmelden doet voorkomen 😅

 

Zoals ik al schreef is een Smart tv altijd beter.

Wij doen de streamingdiensten, YouTube, etc. altijd via de app op de Smart tv.

 

Het is een extra service van KPN om ook app op de KPN tv decoder aan te bieden.

Maar helaas heeft deze Linux en de streamingdiensten maken hem daar nooit als eerste voor.

Veel streamingdiensten maken helemaal geen app voor Linux.

KPN maakt zelf geen app's.

 

Dus is nog altijd het beste om de app op de Smart tv te gebruiken.

Heb je wel de AB van de televisie nodig, maar dat mag toch geen probleem zijn.😉


Viaplay lijkt mij toch een duidelijke zaak, daar gaat KPN de vingers niet aan branden.

Als KPN nu een eigen app op hun decoders zet dan krijgt niet Viaplay maar KPN de reacties van slechte verbindingen en dito beeldkwaliteit over zich heen. Iets waar KPN niets aan kan doen of veranderen. Dit zorgt dan bijvoorbeeld voor een grotere druk op het eigen klantenserviceportaal dat zorgt voor minder goede bereikbaarheid. En een combinatie van beiden kan tot een lagere NPS score  (zeg maar klanttevredenheid) leiden.


Viaplay lijkt mij toch een duidelijke zaak, daar gaat KPN de vingers niet aan branden.

Als KPN nu een eigen app op hun decoders zet dan krijgt niet Viaplay maar KPN de reacties van slechte verbindingen en dito beeldkwaliteit over zich heen. Iets waar KPN niets aan kan doen of veranderen. Dit zorgt dan bijvoorbeeld voor een grotere druk op het eigen klantenserviceportaal dat zorgt voor minder goede bereikbaarheid. En een combinatie van beiden kan tot een lagere NPS score  (zeg maar klanttevredenheid) leiden.

 

KPN maakt geen app's.

De KPN ITV app is alleen voor de Smart tv. 

Op de KPN tv decoder heb je een paar app's en uiteraard de tv zenders (en die gaan via IPTV).

 

De streamingdiensten maken de app's en daar is KPN afhankelijk van.

De KPN tv decoder werkt met Linux.

 

Of bedoelt u iets anders?

 

ViaPlay kan je perfect kijken.

Ik kijk via de app op de LG Smart tv (alleen za. zen zo. op kanaal 225 tijdens de F1)

Je kan ook via Chromecast, PC, mobiel, etc. ViaPLay kijken.

 

Ook ViaPlay, Disney+, etc. hebben geen app voor Linux. 


@joop2011 niet elke smart TV is heilig. De enige smart tv's waarbij je een jaar of 8 probleemloos wil kijken zijn o.a. Sony en Philips en dan de modellen die voorzien zijn van Google of Android TV.

Bijna alle andere merken/TV software kun je na aanschaf al afschrijven, de ondersteuning houd na zo'n 3 jaar compleet op. En dán krijg je opeens brakke Apps. Er zijn veel mensen die bijv. een 2021 model kopen in 2022. Dan is de kop eraf, maar je mist ook een jaar software ondersteuning. Daarom is een losse streaming device met Android of Google TV zeer geschikt, en de betere keuze in die situaties. 

 


@joop2011 niet elke smart TV is heilig. De enige smart tv's waarbij je een jaar of 8 probleemloos wil kijken zijn o.a. Sony en Philips en dan de modellen die voorzien zijn van Google of Android TV.

Bijna alle andere merken/TV software kun je na aanschaf al afschrijven, de ondersteuning houd na zo'n 3 jaar compleet op. En dán krijg je opeens brakke Apps. Er zijn veel mensen die bijv. een 2021 model kopen in 2022. Dan is de kop eraf, maar je mist ook een jaar software ondersteuning. Daarom is een losse streaming device met Android of Google TV zeer geschikt, en de betere keuze in die situaties. 

 

 

Dat ben ik met je eens.

Als mijn LG de app's niet meer goed ondersteund t.z.t. plug ik mijn Chromecast in de tv.😉


@joop2011 ik denk (eigenlijk weet) dat Viaplay aan een Linux app werkt of mogelijk zelfs op dit moment al heeft. De meeste Europese providers hebben decoders die op Linux of Android werken. 
 

Maar ik denk dat zelfs als zou Viaplay een werkende app voor de KPN boxjes of box (5202) heeft KPN huiverig is om deze te gebruiken wegens eerder genoemde redenen.

Overigens kan 5202 door KPN als men het wilt met hulp van de fabrikant (Artis) naar Android omgezet worden.

 

 


Hi all. Mooie discussie hier. Wat @TvG2016 zegt is zijn artikel klopt. 
 

Daarnaast komt de streamingdienst rechtstreeks beschikbaar op de nieuwste bruikleendecoders van Interactieve TV.

 

Meer details dan dat kan ik nog niet delen.

En die zijn nu in de testfase zeker en voor niemand aan te vragen want KPN is groen bezig, gaat weer een hoop gezeik opleveren.👍👍👍👍👍

Maar er is vaker iets geroepen door moderators wat later toch niet bleek te kloppen, dus ik wacht af, niet dat ik het nodig heb of wil hebben.😮😮


Hi all. Mooie discussie hier. Wat @TvG2016 zegt is zijn artikel klopt. 
 

Daarnaast komt de streamingdienst rechtstreeks beschikbaar op de nieuwste bruikleendecoders van Interactieve TV.

 

Meer details dan dat kan ik nog niet delen.

En die zijn nu in de testfase zeker en voor niemand aan te vragen want KPN is groen bezig, gaat weer een hoop gezeik opleveren.👍👍👍👍👍

Maar er is vaker iets geroepen door moderators wat later toch niet bleek te kloppen, dus ik wacht af, niet dat ik het nodig heb of wil hebben.😮😮

Enigszins gefrustreerd @Doornekamp33 ??? Klinkt allemaal redelijk verongelijkt. Nu je volgens je zelf 'gelukkig' bij Ziggo onderdak hebt gevonden zou het misschien goed zijn om je meer in die kringen te bewegen en wat minder bij je vorige provider je mening te ventileren. Mogelijk ben je bij de fora van Ziggo meer tot nut. 🖐️.


Nee hoor kaasschaaf😜😜 ben niet gefrustreerd, alleen een mening en KPN heeft dit soort geintjes vaker uitgehaald, en even ruilen lukt je niet, V8 was niet te ruilen voor een V10 want 5Ghz was toch niet nodig, de motorolas kon je niet ruilen, waren nog prima, enz enz enz, en nu gaan ze het “volgens zeggen” alleen op de nieuwste decoder aanbieden, aangezien de 5202 al weer een poosje mee loopt en er nieuwe getest worden zal mij het niks verbazen, in september gaan die uitgeleverd worden bij nieuwe klanten en de vaste klanten hebben het nakijken, gewoon 1 plus 1 is 2.😱😱

 


Weet je dat zeker @Doornekamp33 ??? Dus ik zou op mijn nieuwe KPN decoder geen nieuwe apps meer geleverd krijgen? Denk dat dit best wel goed komt! Misschien iets later dan morgen maar dat is niet erg. Beter goed getest dan te vroeg ingevoerd. Beschouw dit als mijn laatste bijdrage in deze discussie. ✋✋


@Berrie_Kaas We gaan het afwachten, en eerlijk gezegt, als er een App komt hoop ik dat die toch op alle huidige decoders komt, niet alleen de 5202 en de nieuwe die er aan komt maar ook de oudere HD ontvangers, anders verwacht ik een hoos klachten en vragen, als je het forum terug leest komt die bij elk nieuw modem of TV kastje naar boven.


Haha ja, maar das echt zo,.. Kwam de 5202 ook niet ergens in  2018 of 2019? Iig vrij vlot nadat ik ook klant was geworden bij kpn in 2017 (nu ook tevreden ziggo klant mede door de starheid, baggerbedrijf Ceva waar kpn mee samenwerkt, en de gare koperkabel) Maar hier wordt sinds een jaar geen enkele tv ontvanger meer gebruikt,.. Helemaal klaar met die zooi. Het is het qua keuze altijd nét niet,... 


Ik ben vooral blij met de vrijheid, zenders in eigen volgorde mogelijk, opnemen zonder het na een jaar kwijt te zijn, storinkje omdat er weer een 400 melding komt, een provider die bepaald hoe jij iets moet kijken.

En apps, gewoon op de TV, en mocht dit later niet meer lukken zijn er twee keuzes, een chromecast of nieuwe TV, zolang we maar bij 1 TV blijven is dit lekker simpel.