Skip to main content

Hallo,

Ik heb 3 tv-ontvangers.

2 van deze ontvangers staan in de woonkamer en reageren beide op dezelfde afstandsbediening.

1 voor tv en 1 voor beamer.

Ik had mij al een hele tijd afgevraagd waarom in vredesnaam ongevraagd en ongepland programma's werden opgenomen.

Door dus op de ene ontvanger programma's voor opname in te plannen werden op de andere ontvanger totaal andere programma's ingepland.

Nu is mijn vraag:

Kan ik 1 van de ontvangers + afstandsbediening een andere koppelcode geven zodat niet 1 afstandsbediening beide ontvangers bedient?

Ik heb dus geen bleutooth afstandsbediening....

 

Zie hier, voor iedere ab is dat net even anders.


Hoi @Wvdhoek .

Beide ontvangers zullen op beide afstandsbedieningen reageren. Dat kan niet anders. Er is maar 1 IR reeks beschikbaar. 

Ook als je 2 tv's van hetzelfde merk in 1 ruimte hebt zal dat zo zijn.

 

Ik had mij al een hele tijd afgevraagd waarom in vredesnaam ongevraagd en ongepland programma's werden opgenomen

Dit komt niet door die 2 afstandsbedieningen/ 2 ontvangers. Opnames worden per abonnement 1 x gemaakt, ongeacht ontvanger, en zijn vervolgens op alle ontvangers beschikbaar. 

 

Door dus op de ene ontvanger programma's voor opname in te plannen werden op de andere ontvanger totaal andere programma's ingepland

Zijn alle ontvangers wel aan jouw abonnementsnummer gekoppeld?

Het juiste nummer vind je in mijnkpn. Dat moet overeenkomen met die in je ontvangers. Vergelijk ook de ontvangers onderling met dat nummer. Menu  - instellingen  - info.

Toch niet toevallig een ontvanger illegaal via marktplaats gekocht? 


Dit komt niet door die 2 afstandsbedieningen/ 2 ontvangers. Opnames worden per abonnement 1 x gemaakt, ongeacht ontvanger, en zijn vervolgens op alle ontvangers beschikbaar. 

Dat komt dus wel doordat 2 ontvangers op 1 afstandsbediening tegelijk reageren.

Als je de ene ontvanger op kanaal 32 hebt staan en de andere op kanaal 6, en je drukt dan op de tv-gids knop, en dan omhoog en omlaag bladert en vervolgens op de rec knop om een programma in te plannen voor opname dan wordt op de ene ontvanger een ander programma in gepland dan op de andere ontvanger.


Zie hier, voor iedere ab is dat net even anders.

Daar had ik al gekeken maar is geen oplossing voor mijn probleem


Dit komt niet door die 2 afstandsbedieningen/ 2 ontvangers. Opnames worden per abonnement 1 x gemaakt, ongeacht ontvanger, en zijn vervolgens op alle ontvangers beschikbaar. 

Dat komt dus wel doordat 2 ontvangers op 1 afstandsbediening tegelijk reageren.

Als je de ene ontvanger op kanaal 32 hebt staan en de andere op kanaal 6, en je drukt dan op de tv-gids knop, en dan omhoog en omlaag bladert en vervolgens op de rec knop om een programma in te plannen voor opname dan wordt op de ene ontvanger een ander programma in gepland dan op de andere ontvanger.

 

Helaas is dat zo en kan dat gebeuren.

Het is ook niet de bedoeling om 2 gelijke apparaten in 1 ruimte te hebben.

 

Oplossing kan zijn om op 1 van de 2 apparaten met de KPN ITV app te werken en op de andere met de KPN tv decoder.


Dit komt niet door die 2 afstandsbedieningen/ 2 ontvangers. Opnames worden per abonnement 1 x gemaakt, ongeacht ontvanger, en zijn vervolgens op alle ontvangers beschikbaar. 

Dat komt dus wel doordat 2 ontvangers op 1 afstandsbediening tegelijk reageren.

Als je de ene ontvanger op kanaal 32 hebt staan en de andere op kanaal 6, en je drukt dan op de tv-gids knop, en dan omhoog en omlaag bladert en vervolgens op de rec knop om een programma in te plannen voor opname dan wordt op de ene ontvanger een ander programma in gepland dan op de andere ontvanger.

 

Helaas is dat zo en kan dat gebeuren.

Het is ook niet de bedoeling om 2 gelijke apparaten in 1 ruimte te hebben.

 

Oplossing kan zijn om op 1 van de 2 apparaten met de KPN ITV app te werken en op de andere met de KPN tv decoder.

Geen van beide apparaten, tv en beamer, zijn smartversies. Allebei afhankelijk van de ontvanger


Oh aha. Dank voor de verheldering 🙂

Of even één ontvanger uitzetten of doe het eens zo:

Open de gids. Toets dan het zender nummer in waarvan je wilt opnemen. Dat zou dan in beide ontvangers hetzelfde moeten zijn in de gids al staan ze op verschillende zenders. 

Ik programmeer tv zenders op die manier terwijl een radio zender speelt. 


Misschien nog een oplossing.

Als je KPN hussel hebt en op jouw adres is minimaal 100 Mb/s mogelijk.

Neem dan voor minimaal 6 maanden het 4K pakket a € 2,50 per maand.

Dan krijg je 1 x de Arris VIP 5202 en die kan je met Bluetooth bedienen.

 

Wat ik niet weet, of hij dan ook nog op de IR AB reageert, maar dat horen we snel genoeg.

 

Of:

Op 1 een Chromecast met KPN ITV app en op de andere de KPN TV decoder.


Oh aha. Dank voor de verheldering 🙂

Of even één ontvanger uitzetten of doe het eens zo:

Open de gids. Toets dan het zender nummer in waarvan je wilt opnemen. Dat zou dan in beide ontvangers hetzelfde moeten zijn in de gids al staan ze op verschillende zenders. 

Ik programmeer tv zenders op die manier terwijl een radio zender speelt. 

Das een optie.

Zou het ook een optie zijn om beide apparaten op 1 ontvanger aan te sluiten zonder steeds kabels te moeten verwisselen?

Ik gebruik maar 1 apparaat tegelijk dus dat zou toch moeten kunnen?


Je heb dan wel een HDMI splitter nodig.

Zie o.a. hier. 


Je heb dan wel een HDMI splitter nodig.

Zie o.a. hier. 

Tnx.

Ik ben voor deze gegaan:

splitter