Skip to main content

Ik krijg het niet voor elkaar om de KPN AfstandsbedieningĀ Aris2952V2 te koppelen met de nieuwe Sharp TV 40FG4EA.

Alle (snel)codes geprobeerd die op de KPN site worden geadviseerd + alle codes die op internet rondgaan.

Met de vorige Philips TV ging het koppelen correct, maar met deze Sharp heb ik het nog niet voor elkaar gekregen. Inmiddels heel wat uurtjes in gestoken :-(

Zou het soms aan de aansluiting tussen KPN kastje en TV kunnen liggen? Ik heb een HDMI kabel gebruikt en ik krijg deĀ KPN TV netjes op mijn scherm. Daar kan toch weinig mis zijn toch?

Ik heb ook al een nieuwe AB van KPN gekregen (zie afbeelding) dus dat kan het ook niet zijn.

Weet iemand raad hiermee? Zou wel fijn zijn ā€¦

vr gr Job

Ā 

Hi @Jike.Ā 

Ik zie in een ander topic van jou dat het eerder is gelukt om de afstandsbediening te koppelen met een Sharp tv. Het heeft dus wel gewerkt? Of gaat het hier om een andere Sharp televisie?


Beste Alex, zelfde situatie, zelfde spulletjes, hetzelfde probleem :-(

Ik was destijds te snel met mn reactie en meende dat het functioneerde zoals bedoeld was.

Maar de praktijk is dat de KPN AB, het KPN kastje en de Sharp TV nog steeds geen goede vrienden zijn. Dus met het aflopen van de zomer, en het TV-seizoen in het verschiet, ben ik er maar weer aan begonnen ā€¦Ā šŸ˜Š

Ā 


Oei, wat jammer om te horen. Ik ben bang dat ik geen oplossing voor je heb, ik vermoed dat dit model net een andere sensor gebruikt waardoor de bekende codes niet werken.Ā ā˜¹ļø


@JikeĀ probeer eens code 721. Dit kom ik tegen in een eerder topic.Ā 
Ā 

Link eerder topic
Ā 


Code 721 werkt ook niet.

Wat mij bij het invoeren wel opvalt, is dat als ik de code met OKĀ bevestig, het zendermenu op het scherm verschijnt. Zie foto.

Dat vind ik vreemd, want je zou verwachten dat in de invoerprocedure de OK-knop op de AB een andere functie heeft, namelijk 'bevestigenā€™ van de code. Niet het menu oproepen.

Enig idee hoe dit zit?

Ā 

Ā 


@JikeĀ je hebt ook al in de kennisbank gekeken mbt koppelen afstandsbediening. Wellicht eerst je afstandsbediening resetten. ZieĀ deze link naar de kennisbank