Skip to main content

 

Ik neem aan de nieuwe Tech4home afstandsbediening met cijfers bovenaan en kleurtoetsen onderaan?

Met de snelcode 8

Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

Druk op de vooruitspoelknop

Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source.

Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop.

ECHTER: werken de knoppen nog niet (allemaal) druk dan niet op OK maar op de vooruitspoelknop. Test de functies.

Totdat ze werken. Daarna sluit je dus af met de OK knop! (deze laatste stap wordt vaak vergeten, maar is essentieel om het vast te leggen

De source-knop:

 


De aan/uit, mute, source en volume regeling krijg ik echter niet werkend.


Nou, dat noem ik niet alles. Dat zijn de voornaamste functies op je tv bij gebruik van de kpn ontvanger.

 

Probeer het dan eens met de merk-codes

Zie deze pdf.

1. Codes Sharp 045, 328, 352, 366. Begin met de eerste code.
2. Druk 5 seconden gelijktijdig op Source en OK . Het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer. Druk op OK.
4. Controleer of het afstemmen goed is gegaan door je tv uit te zetten (op stand-by) door op: TV aan/uit te drukken en druk nogmaals daarop om de tv weer aan te zetten.
• Gaat de tv niet op stand-by? Doorloop stap 2, 3 (gebruik hier een nieuwe code) en 4 opnieuw.
• Gaat de tv wel op stand-by en daarna weer aan? Dan is het afstemmen gelukt.

 

Note bene. Probeer anders ook de codes voor Blaupunt (zie pdf) eens.


Ja, dat realiseer ik mij nu ook dat dat de functies zijn waar het om gaat 🙂. De 4 codes geven ook geen resultaat helaas. Ik zou eens een oudere AB (ruwida) bij de andere TV kunnen pakken om te zien of dat verschil maakt? Wat denk je?

 

 


Als je een Arris vip2952 of Arcadyan hmb2260 hebt zou dat kunnen.


Ook geen resultaat. Ook getest op een andere TV en daar werken beide prima. Dan weet ik lig zeker dat het niet aan mijn werkwijze ligt. Ben bang dat dit een gevalletje “jammer maar helaas” is.


Ben bang dat dit een gevalletje “jammer maar helaas” is.

Dat zou heel goed kunnen. Je kunt er dus wel de andere tv op instellen maar niet de sharp begrijp ik.

Godzijdank leveren tv fabrikanten ook nog een ab mee om je tv aan/uit en hard/zacht te zetten. Gelukkig geen functies die je de hele avond continu nodig hebt.


@Sharp Welkom op het KPN Forum.  Ik zie dat Peter je inmiddels van advies heeft voorzien. Heb je alle codes geprobeerd? Anders ben ik bang dat het inderdaad lastig gaat worden om de tv te koppelen. 


Reageer