Skip to main content

Beste mensen.

Ik krijg mijn afstandsbediening niet gekoppeld aan mijn Nokia 4300B tv. Heb alle codes geprobeerd, nieuwe afstandsbediening ontvangen, weer alle codes geprobeerd en helaas geen koppeling. Weet iemand raad?

Hallo @B71C 

 

Welke afstandsbediening(en) heb je?

Je kan de verschillende types hier vinden: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Hoi GeSP.

Ik heb die op het 2e plaatje dus helemaal wit met aan de bovenkant een klein zwart stukje. Deze heb ik ook aangeklikt in het menu van kpn om bij de codes te komen...


Volgens mij zou die het moeten doen met die TV of type B zou net weer andere codes moeten gebruiken.

Deze afstandsbediening kan je ook resetten volgens een andere post die ik gelezen heb, misschien dat het helpt om dat eerst even doen en dan nogmaals de codes 1 voor 1 proberen dus: 022  079  113  120  171  197  216  309  312  317  398 en 662.

Je reset 'm door de rode en blauwe toets op de afstandsbediening tegelijkertijd in te drukken en 3 seconden vast te houden. Als het ledje rood wordt, druk je op OK. 


Dankjewel voor je hulp, helaas na alles gedaan te hebben nog steeds geen koppeling. Ik zal het moeten blijven doen met 2 afstandsbedieningen…

Groetjes! 


Dankjewel voor je hulp, helaas na alles gedaan te hebben nog steeds geen koppeling. Ik zal het moeten blijven doen met 2 afstandsbedieningen…

Groetjes! 

Hallo @B71C 2 AB’s zul je toch altijd moeten blijven gebruiken, de AB van de KPN-decoder kan alleen de basale dingen van je tv-toestel overnemen, aan/uit, hard/zacht, bronkeuze. Voor de overige voorzieningen op je tv-toestel heb je toch de bijbehorende AB nodig.

Succes.

 


Beste @B71C, welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt. Het koppelen zou gewoon moeten werken, maar de KPN afstandsbediening kan je niet voor álles gebruiken. Wellicht haal je nog nuttige info uit dit artikel over het koppelen en resetten van de KPN afstandsbediening:

 

 


Hoi Marcia. 

Ik wil juist de tv aan en uit kunnen zetten etc. met de kpn ab, geen andere gekke dingen dus. Maar zelfs dit wil niet ondanks alle toegepaste tips en adviezen. Geen koppeling helaas!

Wel bedankt voor je reactie. 


Als je ook de stappen met de snelcode hebt doorlopen, dan zit er inderdaad niets anders op om ze toch allebei te gebruiken helaas!:

 

Afstandsbediening koppelen lukt niet

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook snelcode 20 proberen. Dit werkt als volgt:

  1. Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening 2 keer knippert.
  2. Voer de snelcode in
  3. Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  4. Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  5. Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  6. Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Hoi @B71C , 

De code 005 valt ook nog te proberen, die werkt namelijk op veel tv's.