Skip to main content

Sinds vandaag de KPN TV ontvanger geïnstalleerd nadat bij ons glasvezel is geactiveerd, en wilde hierbij de meegeleverde KPN afstandsbediening (de nieuwste versie, met zwarte achterkant) koppelen aan mijn Loewe Individual uit 2008. Volgens de bijgeleverde instructie zou dit moeten kunnen (snelcode 6). Helaas lijkt mijn tv hier niet mee om te kunnen gaan en reageert de tv niet of sporadisch wel op de 'knoppen’. De overige codes uit de lijst die KPN beschikbaar stelt hadden als enige resultaat dat ik wel of niet het volume van de tv kon regelen.

Uiteindelijk contact gehad met KPN die mij wist te vertellen dat de nieuwste afstandsbediening niet of nauwelijks meer goed te koppelen is met een Loewe televisie. En dat ik geluk moest hebben áls er iets zou werken. Dit roept bij mij toch enige verbazing op.

Graag zou ik willen vernemen of dit daadwerkelijk zo is en dat de KPN afstandsbediening niet te koppelen is aan mijn tv. Mocht dit namelijk inderdaad zo zijn, betekend dit voor ons dat de tv aanzetten en zorgen dat ik televisie van KPN kan kijken, wij een behoorlijk aantal handelingen moeten verrichten. Dit kan zeker niet de bedoeling zijn. 

Welkom op ons Forum @Maarten Geijsberts. En excuses voor de late reactie. Het is de laatste tijd helaas erg druk. 

Ik kan me voorstellen dat je niet elke keer dubbele handelingen wil verrichten. Om de afstandsbediening goed te koppelen denk ik dat we ook wat andere koppelcodes moeten proberen dan alleen 6. Volgens mij moet het koppelen ook gewoon kunnen met een Loewe tv. Ik lees in ieder geval in andere forumtopics dat het andere klanten wel gelukt is om te koppelen met een Loewe tv. Probeer bijvoorbeeld ook eens 442, 405, 414, 446 en 570. Werken deze codes ook niet, volg dan het stappenplan voor het koppelen van de juiste afstandsbediening.  

ik hoop dat je met deze informatie verder komt!


Hoi @Niek_ 

Dank hiervoor en geen probleem betreft de late reactie. 

Ook ik vernam via dit forum dat een koppeling gewoon moet lukken, vandaar dat ik de reactie van jouw collega vreemd vond.

Inmiddels lijkt het erop dat ik de oplossing heb gevonden. Zover ik nu begrijp is de koppeling gelukt, van begin af aan al (gewoon met koppelcode 6). Door een patroon wat ik ontdekte lijkt het er alleen op dat mijn tv zo nu en dan er aan herinnerd moet worden dat jullie afstandsbediening wat 'vraagt'. De tv aanzetten via de KPN afstandsbediening gaat prima. Volumeregeling werkt nu altijd. Alleen om de tv na verloop van tijd weer uit te zetten, moet ik eerste even de volumeregeling van de KPN afstandsbediening gebruiken (één keer + of - volstaat) wil hij op het commando reageren. 

Dus wat mij betreft is het hierbij opgelost.


Oké, goed om te horen! En goed dat je niet zomaar alles aanneemt wat wij zeggen 😉 Waarom je tv een 'herinnering’ nodig heeft zo nu en dan weet ik ook niet. Als dat het enige is wat we niet op kunnen lossen, dan valt het nog mee volgens mij :)  


Reageer