Skip to main content

Beste ls,

We hebben sinds september KPN. We zijn begonnen met een Edgerouter en hebben deze laten installeren door een extern bedrijf. Bij TV kregen we zo nu en dan zwart beeld (enkele seconde). Bij terugspoelen leek het beter te gaan. Bij Netflix en Primevideo krijgen we foutmeldigen. Het gaat overigens de eerste 10 a 30 minuten goed en dan begint de storing.

We hebben vervolgens alle devolo's uit het huis verwijderd en vaste kabels getrokken.

Helaas bleek dit niet de oplossing te zijn. Nog steeds enkele seconde zwart beeld. Ook bij tergugkijken hetzelfde geval. We hebben de twee setopboxen verwisseld, maar ook geen succes. Ook naar fabrieksinstellingen terugzetten leverde niet het gewenste resultaat op. Ondertussen heel wat uren verder.

Afgelopen week hebben we handdoek in de ring gegooid en hebben we de KPN modem (experia 12) teruggeplaatst. Op de Experiabox rechtstreeks de internetkabels naar de setopboxen geplaatst. 

Tot mijn verbazing bleek de TV nog steeds zwart beeld (enkele seconden) te geven en krijgen we bij Netflix opnieuw rood stopbeeld.

Hoe nu verder?

 

@Pepijn1000 Hier zijn meer meldingen van. Ik breng het onder de aandacht van moderator @Jasper 


Hoi @Pepijn1000, welkom hier op het forum!

Wat irritant dat je telkens zwart beeld krijgt op tv. Blijft het geluid dan wel werken of valt dat stil? Is dit zowel bij live tv kijken als bij Netflix? De tv-ontvanger is dus rechtstreeks met een kabel op de Experia 12 aangesloten, begrijp ik uit je bericht? Heb je ook gecontroleerd of de (HDMI-)kabel tussen de tv en tv-ontvanger goed zit aangesloten aan beide kanten? Ik hoor graag van je!


@Pepijn1000 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


@Jose_  en @Jasper Ik kan jullie melden dat het hier beter gaat. De laatste tijd (ongeveer een week) hebben wij geen last meer van zwart beeld.


Ik heb de cec instellingen op deTV uitgezet en de stekkerdoos waar alle aansluitingen op zat, op een andere elektra doos gezet. Sindsdien geen problemen meer.Â