Skip to main content
Beantwoord

KPN afstandsbediening koppelen aan TCL 55C743

  • 29 August 2024
  • 12 reacties
  • 96 keer bekeken

Hoi!

 

Ik wil met mijn KPN afstandsbediening mijn tv kunnen bedienen.

 

Ik heb alles al geprobeerd:

De koppeling zoals beschreven in de snelgids van KPN.

Afstandsbediening ontkoppeld en weer gekoppeld.

Met de source/9 knop en de code's.

 

Wat kan ik nog meer doen zodat het gaat werken?

Hallo @Duncan058 ,

KPN wil zoveel mogelijk tv's met hun  afstandsbediening kunnen koppelen. Dit lukt helaas niet voor alle types. In de volgende link staan alle codes : 

onze pdf met codes voor het koppelen van de afstandsbediening 

Als je alle codes voor je merk geprobeerd hebt maar het lukt niet, kan het zijn dat je toch de meegeleverde afstandsbediening van je TCL zult moeten gebruiken. 


Hoi!

 

Die codes heb ik al geprobeerd.

 

Blijft KPN wel updaten ofzo zodat het wel mogelijk kan worden?


Dat bestand wordt regelmatig bijgewerkt. Je zou het af en toe kunnen checken. 


Die codes heb ik al geprobeerd.

Heb je de TV-code 327 al geprobeerd? 


Die codes heb ik al geprobeerd.

Heb je de TV-code 327 al geprobeerd? 

Oh shit.

Perongeluk als antwoord vermeld.

 

Maar ja. Die heb ik geprobeerd en die werkt ook niet. Helaas.

 

Admin: antwoord gedemarkeerd


Jammer te horen dat het niet lukt om de afstandsbediening te koppelen, @Duncan058. Helaas is het dan zo wat Noordzee aangeeft:

Als je alle codes voor je merk geprobeerd hebt maar het lukt niet, kan het zijn dat je toch de meegeleverde afstandsbediening van je TCL zult moeten gebruiken. 

 

Misschien dat we op een later moment wel een code hebben die werkt, maar daar kunnen we geen garanties op geven.


Ik vind het raar dat de code 327 niet werkt, immers deze code werkt voor C475-serie (NL), alle model C47x zijn identiek, alleen voor andere landen gemaakt en stikkers zijn anders.


Ik volg de stappen uit de code lijst. Zou ik iets verkeerds kunnen doen?

In welk scherm kan je dit het beste doen? Moet je het heeeeel rustig aan, rustig aan of juist snel? Is er een ander trucje voor?


Scherm maakt niet uit, en er is ook niet echt een truc voor. Hooguit kun je dezelfde code een paar keer proberen. Soms helpt dat, om onduidelijke redenen.


Ik heb ook de TCL 55C743 en het zelfde probleem. Heb al meerdere maal de verschillende codes geprobeerd maar afstand bediening werkt nog steeds niet. Waardeloos is dat. Denk dat ik maar overstap op ziggo


Wat voor mij hielp was dat het KPN kastje uitstond, in het instellingen menu en dan de stappen uit het PDFje. Code 327 rustig intypen en dan 2x op OK. 


Wat voor mij hielp was dat het KPN kastje uitstond, in het instellingen menu en dan de stappen uit het PDFje. Code 327 rustig intypen en dan 2x op OK. 

Top dat je een manier hebt gevonden om het werkend te krijgen! Zou jij dit ook eens willen proberen @Fjk666?


Reageer