Skip to main content

Als iemand op zoek is naar een afstandsbediening voor de Chromecast Google TV met numerieke toetsen en toetsen zoals kanaal omhoog/omlaag weet dan dat de KPN Comfort+ afstandsbediening voor TV+ prima te gebruiken is.

Ik had een tweede Comfort+ afstandsbediening liggen en dacht laat ik die eens aan mijn Chromecast Google TV koppelen. Dat was dus geen enkel probleem en vrijwel alle toetsen deden het "out-of-the-box".

De long-press van de knop TV heb ik met behulp van de app "Button Mapper" gekoppeld aan het opstarten van de KPN smart-TV app zodat deze gestart wordt als ik die knop langer (0,5 sec) indruk.

Alleen de knoppen "TV aan/uit" en "Source" werkten niet maar dat is ook wel logisch immers de afstandsbediening was niet gekoppeld aan de televisie. Wel jammer dat die knoppen niet werkten want het zou toch wel handig zijn als ik met die afstandsbediening ook de televisie aan en uit kan zetten en de source voor de televisie zou kunnen veranderen.

Toen dacht ik, wat als ik de afstandsbediening even koppel aan mijn TV+ Box, dan gaan die knoppen wellicht wel werken. Zo gezegd zo gedaan en vervolgens heb ik de afstandsbediening weer gekoppeld aan mijn Chromecast Google TV.

Resultaat: Een volledig werkende afstandsbediening die een stuk vriendelijker is dan de afstandsbediening van de Chromecast Google TV zelf, met name binnen de smart-TV app van KPN.

Ik ben ervan overtuigd dat dit ook zal werken op de nieuwe Google TV streamer en waarschijnlijk ook wel i.c.m. andere Android/Google TV boxen. 

P.S. Het aanzetten van de Chromecast doe je met een willekeurige knop terwijl je de Chromecast uitzet met de KPN knop rechtsboven.

Dit werkt dan waarschijnlijk ook wel met de witte afstandsbediening... toch, @wjb?

Dit werkt dan waarschijnlijk ook wel met de witte afstandsbediening... toch, @wjb?

Klopt, dat werkt ook voor de witte afstandsbediening.

Ik gebruik de witte afstandsbediening niet meer sinds ik een comfort+ heb.

Dit is nog eens handige en waardevolle info en uitleg! 

Dit is nog eens handige en waardevolle info en uitleg! 

Voor mensen die de nieuwe TV+ app voor smart TV op een Chromecast Google TV gaan gebruiken weet ik zeker dat deze afstandsbediening heel handig zal zijn.

Handiger dan een afstandsbediening app op een Android telefoon al is het toetsenbord van die app wel weer een verademing bij het zoeken.

Reageer