Skip to main content

hoe kan het dat ik sommige zender niet kan kijken en andere zender wel? 
kan bijvoorbeeld wel nl 1 kijken maar veronica niet (krijg dan de melding : error during server request)

 

vriendelijke groet 

Ariezwolle

Beste @ariezwolle 

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de app ITV, Welke apparatuur gebruik je? En welke software draait er op jou apparaat? En kijk je via de 4G netwerk of WiFi?


Ik kijk via het vast netwerk van het bedrijf...en dat moet werken want Nederland 1 en sommige andere zenders werken wel.. kijk het via Chrome omdat die bij internet Explorer sowieso niks doet.

 

 


Internet Explorer? Welke Windows versie gebruikt u?


Kijk het via Chrome omdat het via internet Explorer sowieso niet werkt en we gebruiken Windows 10


Op Windows 10 gebruik je toch geen Internet Explorer meer, dan gebruik je toch Edge?

Internet Explorer is "depreciated" en kan je voor "gewoon" browsen beter niet gebruiken.


Ik geef volgens mij al paar keer aan dat ik Chrome gebruik 


Ik geef volgens mij al paar keer aan dat ik Chrome gebruik 

Ja... maar als je nog Windows XP zou gebruiken, dan zou het kunnen wezen dat Chrome daarop ook hopeloos verouderd is.... 


Maar da  zou niks het doen lijkt me maar bijvoorbeeld ned 1 doet het wel maar Veronica en terug kijken niet...lijkt er meer op dat de commerciële zijn geblokkeerd ofzo 


En werkt het met Edge dan wel?

Dat alleen NPO 1, 2 en 3 werken duidt op een probleem met DRM.


En wat houd DRM in?


En wat houd DRM in?

Digital rights management, kortweg DRM, ook wel digitaal rechtenbeheer, is een techniek om digitale rechten van makers of uitgevers (de 'rechthebbenden') van werken (bijvoorbeeld muziek, afbeeldingen, teksten, computer games) digitaal te beheren.

Weet je zo genoeg @Adriezwolle? 😉


Ja duidelijk

Ik betaal voor een product waar ik geen gebruik van kan maken en ivm werk veel gebruik van maak.
Toch maar weer overwegen terug te gaan naar ziggo waar dit wel werkt


Maar da  zou niks het doen lijkt me maar bijvoorbeeld ned 1 doet het wel maar Veronica en terug kijken niet...lijkt er meer op dat de commerciële zijn geblokkeerd ofzo 

Aan dit ontwijkende antwoord proef ik aan af dat u idd nog Windows XP gebruikt. Ik heb ff zitten googlen, en als ik het goed begrijp word Chrome op Windows XP al sinds 2016 niet meer ondersteund :astonished:


Dan blijf ik het vreemd vinden dat ik Ned 1 2 en 3 dan wel kan kijken.

Maar bedankt voor de reacties.
ik ga overwegen of ik wel bij kpn blijf dan (pas 3 maand klant)


Dan zal je in ieder geval nog 9 maanden moeten blijven. 

Maar... vind u het nu echt zo vreemd dat iTV niet werkt op een browser uit 2016?


Hallo @ariezwolle Welkom op ons Forum en goed dat je je vraagt hier stelt.

Allereerst wil ik even melden dat er qua communicatie het een en ander mis gaat in dit topic.

  1. Ariezwolle geeft aan: “Ik kijk ITV-online via Google Chrome.”
  2. @Nick83 Wat bedoel je precies met de opmerking: “Maar... vind u het nu echt zo vreemd dat iTV niet werkt op een browser uit 2016?” Volgens mij gaat dit nog over Internet Explorer of niet? 

Laten we kijken naar een mogelijke oplossing.

  1. Via welke link gebruik je ITV-online van KPN? Probeer allereerst deze eens: https://www.interactievetv.nl/ (en niet: itvonline.nl)
  2. Welke versie van Chrome gebruik je? 
  3. Gebruik je plugins bij Chrome?
  4. Werkt het via Edge wel? (goede tip: @wjb)
  5. Betreft de DRM kwestie. Het kan zijn dat de browser verouderd is waardoor de zenders niet door komen. Kan je het bijvoorbeeld wel kijken via Edge, of via een tablet, telefoon, andere computer. Zo ja, dan zit het er dik in dat die browser verouderd is. Deze dient dan ge-update te worden. @wjb Bedankt voor het benoemen! 

Graag hoor ik van je!

 


Normaliter kijk ik nooit op een PC naar iTV van KPN, dat doe ik altijd met de app op mijn Android tablet.

Voor dit topic toch maar even interactievetv.nl gestart met als resultaat:

In Edge (nieuwste versie) krijg ik de foutmelding "Cannot create content decryption session" bij zenders anders dan NPO 1, 2 en 3.

Met Chrome ondervind ik geen problemen.


@Nick83 Wat bedoel je precies met de opmerking: “Maar... vind u het nu echt zo vreemd dat iTV niet werkt op een browser uit 2016?” Volgens mij gaat dit nog over Internet Explorer of niet? 

Ik kreeg sterk de indruk dat topicstarter nog Windows XP gebruikte. Verouderde software dus. Inmiddels heb ik alle berichten nog eens nagelezen en staat er toch tussen dat er Windows 10 gebruikt word.


@ariezwolle Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Helaas niet geregeld maar ligt dus schijnbaar aan Chrome...waar Ziggo tv / Netflix en videoband het wel op doem.. dus de hoop maar opgegeven met KPN terug kijken 


@Adriezwolle Jammer om te horen dat het niet is opgelost. Een andere browser is geen optie?


Helaas niet geregeld maar ligt dus schijnbaar aan Chrome...waar Ziggo tv / Netflix en videoband het wel op doem.. dus de hoop maar opgegeven met KPN terug kijken 

Vind het vreemd dat ie nog niet werkt. Ik heb ook Chrome om dingen te testen. Want ik zelf gebruik Safari, omdat ik met de iMac werk. Bij mij werkt KPN ITV op de browser(s).


Reageer