Skip to main content

Sinds een tijdje gebruiken wij de KPN iTV app op een NVidia Shield. Dit werkt eigenlijk helemaal naar tevredenheid op een klein puntje na. Als we een live programma pauzeren, dan kunnen we niet doorspoelen. Terugspoelen kan gek genoeg wel. Er komt een melding in beeld dat doorspoelen voor deze zender niet is toegestaan, maar op de decoders kan dit wel. Is dit een foutje in de app?

 

Ik hoop dat iemand hierbij kan helpen.

bump


Op de Nederlandse commerciële zenders is doorspoelen geblokkeerd. Bij live pauzeren en bij terug kijken. 

Dus de zenders van RTL en Talpa.

Zowel via decoder als online. 

Ook met de Duitse en BBC zenders kan je in die gevallen, bij mijn weten, niet doorspoelen. 


Ik heb de decoder even uit de kast gehaald en aangesloten. Op de decoder kan ik commerciële en niet-commerciele zenders doorspelen als ik live pauzeer. (Getest op NPO, RTL5 en net5) Er bouwt een duidelijk zichtbare buffer op die doorgespeeld kan worden. Dit lijkt dan toch een ontbrekende feature in de iTV app. Dat is erg jammer, want de iTV app is verder heel prettig in het gebruik.

Misschien dat iemand van KPN hier wat over kan zeggen? Is dit een fout in de app of een bewuste keuze?


Decoder uit de kast????

Dan heb je zeer waarschijnlijk nog stokoude software. Want de commerciële zenders staan al zeker 5 jaar, sinds eind januari 2017, doorspoelen bij terug kijken en pauzeren niet toe.

Als je Decoder niet was aangesloten heeft ie veel software updates gemist. Op dit moment moet het deze zijn:

HTML versie 5.154.202

NMC versie 8.1.153_3

DBL versie 2.0.9

RBL versie 1.2.2

De app werkt prima zoals het al zo'n 5 jaar ook op de decoder zou moeten. Maar als die niet was aangesloten heeft dié hele oude software. 


@PeterG we gebruiken de app op de NVidia Shield nu ongeveer 4 weken. Daarvoor altijd gewoon de decoder gebruikt. Ik heb de volgende (soms hogere) software versienummers op de decoder.

Decoder Arris VIP5202

HTML: 5.154.204

NMC: 8.1.153_3

DBL: 7.12.3

RBL: 3.0.18

Met deze versies kan ik live pauzeren en wat ik heb gepauzeerd doorspoelen zonder problemen.


Ik deed vroeger ook wel eens de tv aanzetten, ingeschakeld op een bepaalde zender met een film die ik wilde zien. En dan ging ik eerst nog even wat anders doen. Bijvoorbeeld nog even in bad ofzo. Daarna kon ik terug spoelen naar het begin en vervolgens bij de reclames doorspoelen. Werkte top 👍

Maar helaas werkt dat trucje tegenwoordig niet meer. Tegenwoordig zit het behoorlijk dicht getimmerd en moet je alles echt zien. Doorspoelen gaat echt niet meer.


@PeterG we gebruiken de app op de NVidia Shield nu ongeveer 4 weken. Daarvoor altijd gewoon de decoder gebruikt. Ik heb de volgende (soms hogere) software versienummers op de decoder.

Decoder Arris VIP5202

HTML: 5.154.204

NMC: 8.1.153_3

DBL: 7.12.3

RBL: 3.0.18

Met deze versies kan ik live pauzeren en wat ik heb gepauzeerd doorspoelen zonder problemen.

Nou, doorspoelen zou niet moeten kunnen na live pauzeren op RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, NET5, Veronica, RTL8. En nog enkele zenders w.o. RTL Z, Comedy Central, Paramount Network, SBS9. 

Zie ook dit bericht op TotaalTV. “Ziggo en KPN” tweede zin. Geldt ook voor live pauzeren.

 


Tot mijn verbazing (!) is doorspoelen op de decoder inderdaad wel mogelijk met live pauzeren. 

Ik kijk nooit live naar de bewuste kanalen dus probeerde het nu voor het eerst. 

Via de app is het inderdaad geblokkeerd. 

Typisch. 

Aan de andere kant. BBC kijk ik dan weer via de app omdat je dan kan pauzeren en via de decoder dan weer niet. 


Ik ben blij om te horen dat het doorspoelen bij jou hetzelfde werkt @PeterG . Ik begon toch een beetje te twijfelen of het dan bij ons misschien verkeerd was op de decoder. 

 


Hoe wordt het "beste antwoord" op het forum bepaald? Dit lijkt me niet correct namelijk 😋


Ik had het antwoord gemarkeerd @MennoB95, maar bij nader inzien was dat misschien niet het beste antwoord inderdaad.😅 Ik heb hem weer even op onbeantwoord gezet.


Na live pauzeren in de app is doorspoelen geblokkeerd. Dit komt omdat van de '’opname'’ voor Begin Gemist gebruik wordt gemaakt waarbij doorspoelen niet mag van de NL Commerciëlen.

In de decoder werkt live pauzeren anders. Dat is apart, gewoon het laatste uur (max) waar de decoder op gestaan heeft. Dan is doorspoelen na live pauzeren dus wel mogelijk.

Zelf kijk ik vrijwel niets '’live'’. Behalve sport.

Ik neem alles op. En kijk als het is opgenomen. Via de decoder kan het al tijdens de opname. Opname kijken via app moet je wachten tot opname is afgerond. 

Kijk je dan echter de opname van een programma via de app en pauzeer je dan is doorspoelen wel mogelijk.

Er zullen áltijd verschillen blijven tussen decoder enerzijds en gebruik app/website anderszijds. Het zijn 2 verschillende dingen waar door systeem (online of decoder) beperkingen op de een wel kan wat op de ander niet kan v.v.