Skip to main content

Vandaag geprobeerd ziggo te streamen via kpn ITV, TV heeft contact met telefoon, maar de app geeft de melding speelt af in klein scherm.

TV heeft ingebouwde chromecast. streamen van spotify, netflix werkt perfect, alleen via de kpn itv app niet.

De ziggo go app van mijn schoonzoon werkt perfect

Nederland 1, 2 en 3 streamen wel, maar de andere zenders niet, heb ik ontdekt, dus aan de verbinding ligt het niet.


Heb je een Philips TV?


Nee geen Philips, maar TCL, weet verder niet wat dat voor een merk is.


Nooit van gehoord. ……...Maar enkele modellen gevonden bij Bol.

Er is al lange tijd een probleem met KPN ITV en Chromecast in TV’s. O.a. diverse modellen Philips werkt het niet mee.

Chromecast met KPN ITV werkt op een laptop alleen met tv.kpn.com in Google Chrome. Dat werkt wel; met de app's momenteel dus slecht i.c.m. ingebouwde Chromecasts.
Met losse Chromecasts werkt het dan weer wel. Daardoor, vage oorzaak, zijn dit langlopende kwesties.


Nog steeds kan ik alleen nederland 1,2 en 3 streamen, alle andere zenders geven op de telefoon de melding: speelt af in klein scherm


Jep. Ik denk echter dat het met dat onbekende merk niet opgelost gaat worden. Bij Philips speelt hetzelfde en Philips zelf is bezig met een oplossing. Aan de KPN ITV app ligt het niet (vlgs zowel KPN als Philips).

De fabrikant van de TV moet hier een update voor gaan pushen. Bij Philips is die update er echter nog steeds niet. TCL … tja, nogal onbekend. Geen idee of zij op de hoogte zijn van het probleem.

Het werkt gelukkig wel als je KPN ITV op een laptop opent in Google Chrome. Dan kun je a.h.g.i. gewoon streamen naar de ingebouwde Chromecast.


Maar is toch vreemd dat NL 1, 2 en 3 het doen en de andere zenders niet. Als niets zou werken zou ik zeggen het ligt aan de TV of de app, maar als de ene zender het wel doet en de andere niet kan het bij niet aan 1 van beiden liggen. Ik denk dan aan een blokkering of zo iets dergelijks.


De NPO zenders zijn de enige zenders die geen (zware) contentbeveiliging eisen. Daardoor kan dat dan wel gestreamd worden.


Dan bij einde contract maar weer ziggo…. Die doet het wel gewoon.


Ik neem aan dat het je hoofdtoestel is? Daarop gebruik je toch gewoon de decoder. Die heeft veel meer mogelijkheden en, zeker op glasvezel, een veel beter beeld.

 

Dan bij einde contract maar weer ziggo…. Die doet het wel gewoon.

Daar kan ik niets tegenin brengen.


Nee niet het hoofdtoestel, daar werkt het wel goed, alleen onder de overkapping hangt een tweede toestel, waar ik graag op zou streamen. Maar helaas gaat dat alleen met NL 1, 2 en 3. Maar met de ziggo van mijn schoonzoon ook de rest.


Dit probleem speelt dus ook met Philips tv's met ingebouwde chromecast. Via de app's in smartphone en tablet werkt het dan niet. Maar via een laptop dan weer wél. (met tv.kpn.com via browser Google Chrome).

Met een losse Chromecast (4 tientjes) werkt streamen van KPN ITV dan weer wél met tablet en phone.

Ik zou zelf nóóit zo’n onbekend merk kopen. En als je geen decoder wilt of kunt gebruiken voor een Samsung (of LG) kiezen. Die hebben een KPN ITV app. :slight_smile:


Krijg geen kabel doorgetrokken tot het punt waar de TV hangt, dus decoder is geen optie. TV is een krijgertje, dus dat is altijd goed ;-)

 

 


TV is een krijgertje, dus dat is altijd goed

Ha, tja, goedkoper kun je het niet krijgen :grinning: .

Het zal dus wel werken met een losse Chromecast OF via een laptop met tv.kpn.com geopend in Google Chrome browser. Dus: laptop gebruiken of 4 tientjes aan een Chromecast uitgeven of gedoe met overstappen :wink: .


Reageer