Nieuw
Vorige week woensdag heeft de KPN-monteur een nieuwe wifi verbinding in mijn appartement aangelegd om geen kabels te hoeven trekken. Ik heb een glasvezelverbinding. De afstanden in mijn huis zijn klein en helemaal op dezelfde 4e etage. Ik heb een signaal versterker in de kamer laten plaatsen.
Ik luister graag naar de radio. Het KPN- kastje voor de TV heb ik via een geluidskabel aangesloten op een versterker met prima boxen.
Probleem
Mijn probleem is dat de radio heel vaak hakkelt, ermee ophoud en na een half uur of uur uit zichzelf weer begint. Als 91-jarige stoort me dit vreselijk. Ik los de storing vaak op door een ander kanaal te kiezen, maar dit helpt lang niet altijd. De TV werkt 's avonds prima.
Hulp
Op advies van mijn familie heb ik dezelfde radio zender via een pc laten afspelen. Dit werkt prima. De conclusie is daardoor dat niet de wifi verbinding een probleem is, maar de software in mijn zwarte kpn tvkast.
Wie kan mij uitleggen hoe ik dit probleem kan oplossen? Dat doe ik niet zelf, maar een van mijn kinderen, hoor.)