Skip to main content

Ik heb een Lenco TV DVT-2422.
Met de vorige KPN afstandsbediening was deze perfect te bedienen. (De vierde op de lijst van kpn.com/ab en dan versie C3)

Nu met de AB van TV+ niet meer. ( De eerste op de lijst van kpn.com/ab)

De 6 codes die gegeven worden werken geen van alle.

Als ik de instellingen van de oude AB bekijk op die site, krijg ik 5 mogelijke codes. 

Maar de link net daaronder leidt tot nog een achttal codes waarvan de 2e wel werkt (code 781). Het lijkt me dat er in de oude AB rekening is gehouden met 13 verschillende TV/codes voor de Lenco TV. Nu nog maar 6.  

Kan men bij KPN kijken welke code in de nieuwe AB overeenkomt met de code 781 van de oude?

 

Groetjes,

Leo

@Leo Verberne Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet direct lukt om je afstandsbediening te koppelen. 

In het topic "De afstandsbediening van de KPN TV+ ontvanger" worden meer manieren uitgelegd om dit alsnog voor elkaar te krijgen. 


Dat artikel heb ik gezien en verteld me geen andere codes dan die in de huidige lijst staan.

In de lijst van de oude afstandsbediening staan er 13 en in die van de nieuwe afstandsbediening maar 6. Dat kan niet anders betekenen dat bepaalde modellen/codes niet meegenomen zijn in de nieuwe lijst.

Ik wil graag dat uitgezocht wordt welke code op de nieuwe afstandsbediening overeenkomt met de code 781 op de oude. Dat is een kwestie van technisch bekijken van de coderingen. Niet van verwijzen naar reeds bekende documenten en procedures.


@Leo Verberne Dus het stukje automatisch koppelen uit dat topic is ook geprobeerd maar niet gelukt? 


Die optie is inderdaad geprobeerd en werkt niet. Geen enkel response op de TV.


@Leo Verberne En is ook de QR code al eens gescand in het topic? 

Daarmee zou je specifieke code gevonden moeten kunnen worden. 


Dan kom je zoals al gezegd op de site van kpn.com/ab waar je via het document een lijst van codes krijgt. 6 in totaal voor de Lenco. Geen van die 6 werkt. Zoals gezegd.

In de lijsten van de oude afstandsbediening zijn 13 codes terug te vinden voor de Lenco.

Het is dus zeer duidelijk dat er dus een aantal missen in de lijst van de nieuwe afstandsbediening.
Daarom mijn vriendelijke verzoek om te onderzoeken welke code in de nieuwe AB overeenkomt met de code 781 in de oude AB.


@Leo Verberne En als je de oude code probeert? Dus uit de oude lijst? 

Lukt het dan wel? Als het dan ook niet lukt om de afstandsbediening te koppelen geef ik dit door aan mijn collega's. 

Mijn collega's zullen hier dan naar kijken. Hier zal je alleen op korte termijn niet direct een oplossing in hebben ben ik bang. 


Helaas, die code werkt ook niet.

Kijkende naar de twee lijsten van codes zien we dat er geen overeenkomsten zijn tussen de codes van de Lenco die wel in de nieuwe lijst staan en de grotere lijst van codes in de oude lijst.
Maar het lijkt me ook dat gezien de enorme rij van codes die bij alle TV's voorkomen dat er een tussen moet zitten die overeenkomt met de code 781.

 

Groetjes 


Helaas, die code werkt ook niet.

Kijkende naar de twee lijsten van codes zien we dat er geen overeenkomsten zijn tussen de codes van de Lenco die wel in de nieuwe lijst staan en de grotere lijst van codes in de oude lijst.
Maar het lijkt me ook dat gezien de enorme rij van codes die bij alle TV's voorkomen dat er een tussen moet zitten die overeenkomt met de code 781.

 

Groetjes 

Balen dat die code ook niet werkt @Leo Verberne :(

 

@PeterG, jij misschien nog ideeën hier? Ik weet dat jij hier altijd goed in thuis bent en soms nog aan dingen denkt waar niet iedereen meteen bij stilstaat! 


Voor de nieuwe afstandsbediening zijn deze codes voor Lenco in de lijst. 

005 008 022 024 052 216

Houdt de bron en ok knop samen 3 à 4 seconden ingedrukt totdat rode ledje brandt. Daarna rustig code intypen. Ledje knippert 2 x. Klaar. Tenzij er iets nog niet werkt en je deze procedure nogmaals met de volgende code dient te doen.

Alleen ondersteund voor televisietoestel: volume knoppen, tv aan/uit en (evt.) bronkeuze.

Zie codes nieuwe afstandsbediening sinds 2019 (PDF) 


Beste Peter,

Ik vind het jammer dat er niet gelezen wordt wat er al meerdere malen vermeld is. 
Die codes WERKEN NIET! 

De oude afstandsbediening had 13 verschillende codes voor de Lenco TV. Nu worden er maar 6 vermeld, terwijl de nieuwe afstandsbediening ook honderden codes heeft en er vast wel van die honderden een paar zijn die overeen komen met een van de 7 missende codes.
 

Dus in plaats van steeds maar weer naar de incomplete informatie verwijzen graag eens uitzoeken wat ik vraag en de informatie compleet maken.

 

 


Ik ga zelf dan wel proberen.
Kun je me aub de volledige lijst geven van de oude afstandsbediening?


Ik heb prima gelezen. Had de indruk dat je D3 codes op de T4H probeerde. 

De codes van de oude D3 afstandsbediening werken niet op de nieuwe. 

Oude D3 via http://kpn.com/ab .

Nieuwe via die pdf.

Van de afstandsbediening met groene knoppen staat niks meer online. 


Is er geen lijst in pdf van de oudere afstandsbediening?

Ik bedoel anders dan via de diverse keuzemenus op de site.
Dat vergemakkelijkt het zoeken.

 

Groetjes

 


Nee. Die is er niet. Maar die werkt ook niet op de nieuwe ontvanger. 

Voor de oude zijn de codes heel eenvoudig te vinden via de webpagina. 

De tv gaat ook aan/uit en harder/zachter met z'n eigen afstandsbediening😎.


Het is me duidelijk dat de oude codes op de nieuwe afstandsbediening niet werken.

Ik ben op zoek naar de tv merken die dezelfde oude code gebruiken. Dan kan ik van die merken de nieuwe codes proberen op de nieuwe afstandsbediening.

Dit is NIET makkelijk te doen met klikken via de webpagina. De lijst moet toch beschikbaar zijn in een of andere vorm. Op zijn minst is die als geheel in de webpagina opgenomen en daar terug te vinden. En dan bedoel ik niet door alle merken/modellen te moeten aanklikken maar gewoon uit de gegevens in de achtergrond van de wegpagina.

Het hele doel van de codes is dat de TV aan/uit en harder/zachter met ÉÉN afstandsbediening. 
Dit was met de oude mogelijk en het is natuurlijk van den gekke dat het met de nieuwe niet kan omdat iemand vergeten is een paar codes te vermelden in een document.

 

 


Als die lijst er was voor de D3 had ik die allang gegeven. 


C3.
En er moet toch iemand zijn die die info in de website gebakken heeft.

 


@Leo Verberne, via kpn.com/ab kun je voor deze afstandsbediening kiezen:

Onder het kopje Staat je tv er niet bij of werkt de code niet? kun je een pdf downloaden. De codes die daarin staan, zijn over het algemeen dezelfde als voor de C3 en D3 versies. Dus dan zou je in die pdf kunnen kijken voor dit:

Het is me duidelijk dat de oude codes op de nieuwe afstandsbediening niet werken.

Ik ben op zoek naar de tv merken die dezelfde oude code gebruiken. Dan kan ik van die merken de nieuwe codes proberen op de nieuwe afstandsbediening.

 

Geen garanties dat het werkt. Dus het kan alsnog zijn dat je met twee afstandsbedieningen in gebruik eindigt. Dan zou je nog een universele afstandsbediening kunnen overwegen.

Verder hebben we dit wel doorgegeven aan het tv team.


Helaas,
Dat document is exact hetzelfde als wanneer ik kies met mijn eigen nieuwe AB.


Ai, dat is jammer, @Leo Verberne. Dan heb ik op het moment helaas geen oplossing voor je.

Maar nog wel een vraag: wat is het precieze typenummer van jouw Lenco? Dan kan ik dit zo volledig mogelijk meenemen richting het tv team. 


wat is het precieze typenummer van jouw Lenco?

Zie eerste zin in start bericht @Erik_ ( ik weet het; het is vrijdag 😉 )


@Leo Verberne, het tv team heeft dit gecheckt bij de leverancier en die geven aan dat je het nog kunt proberen met code 329.

Wil je dat doen, en laten weten of het inderdaad werkt?


Jammer, die code werkt ook niet.

 


Ah, dat vind ik jammer :(

Dan hebben we hier helaas geen oplossing voor, @Leo VerberneÂ