Skip to main content

Aangezien er een behoorlijk groep Nederlands een Apple TV mediadecoder in huis hebben staan, omdat het naadloos samenwerkt met de iPhone en andere apparaten van Apple, het zou daarom ook een goede zet zijn vanuit KPN, om de KPN TV App begin 2024 ook te lanceren voor de eigenaren van Apple TV.

Nu wordt voornamelijk de KPN TV App beschikbaar gemaakt voor decoders (waaronder ook de KPN+ TV Ontvanger), smartphones en televisies , die werken op Android besturingssysteem met daarin de Google Play Store.
Oké, de KPN TV App is wel beschikbaar voor de iPhone en iPad van Apple, maar de Apple TV mediadecoder wordt gewoon over het hoofd gezien lijkt wel.

Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, en bij Bol.com is het model met ethernet (128 GB geheugen) ook regelmatig uitverkocht.
Dus de groep van Apple TV gebruikers groeit nog steeds.

Weet 100% zeker dat KPN daar de (grote) Apple van enorm veel plezier mee doet!

Off topic dat hele tv+ gedoe is mogelijkheden van provider onafhankelijke apps kopieren Plex deed iets dergelijks eerder. En is dit niet een basis functie van bijvoorbeeld GoogleTV en AppleTV zal dat ook hebben.

Zolang er zaken als NDA bestaan wordt er natuurlijk niets geschreven. 

Wie meer wil weten moet zich maar opgeven als product tester. 

Waar zou je je dan op kunnen geven als "product tester"?

Je weet uiteraard heel goed wat ik bedoel. Er is inderdaad nog geen topic waar je voor deze specifieke appleTV app kan aanmelden als beta tester. Maar ik heb genoeg redenen om te kunnen stellen dat als er een dergelijke app in ontwikkeling is diverse community bezoekers die om deze app vragen allang een uitnodiging hebben gekregen via een prive bericht.

Nee, ik weet echt niet wat je bedoelt. Normaliter gaat het inschrijven voor een "product test" ook altijd via een publiek topic en niet via PB's. Ik denk dan ook niet dat er al een bèta test gestart is voor een smart-TV app voor Apple TV.

Rowi. schreef:

Als KPN ook abonnementen zonder mediabox gaat aanbieden zoals Odido en Ziggo wordt het een ander verhaal

Dat zal niet gaan gebeuren want dat zal teveel te koste gaan van de beeldkwaliteit terwijl de kosten voor distributie omhoog zullen gaan vanwege de onmogelijkheid om IGMP multicasts te gebruiken.

Pas als de codec h.265 gemeengoed is zal het wellicht opportuun worden om weer meer unicast distributie te gaan doen.

Hi allemaal, leuk dat ik heb een aantal berichten gequoot hieronder👇🏻

Deze reactie van Paul is nog steeds accuraat: de wens is bekend, hij gaat komen, maar we hebben nog steeds geen informatie over wanneer dit zal zijn.  

Was met de esim voor de Apple Watch ook, een jaar stil na aankondiging en ineens was het daar!

Dit klopt. Wij krijgen de informatie vaak een paar dagen vóór de introductie. En de introductie valt vaak samen met het live gaan van het product. Als we dit te vroeg doen en e.e.a. is toch nog niet klaar, moet het wellicht uitgesteld worden. Als we het introduceren, wanneer het product beschikbaar is, dan kan je het net zo goed meteen aanbieden natuurlijk. Dat zie je dan ook vaak bij ons. 

Zullen we dit topic maar sluiten? KPN is toch te beroerd om ergens op te reageren en nemen consumenten helemaal niet serieus. 

Rustaaaagh het is zaterdag. Maandag misschien een reactie, wie weet, Keep the Faith

Hoeveel reacties hebben wij de 9 maanden gehad? Als het er 2 zijn dan is het al veel. Zaterdag of niet maakt niks uit. Afspraken komen ze nooit na en ga zo maar door. Het is een waardeloze partij geworden die de consumenten niet serieus neemt

Dat heeft vrij weinig met niet serieus nemen te maken. En echt harde afspraken worden nooit gemaakt, wat hier al is aangegeven. 

Waarom zou een moderator reageren als er niks te melden valt. 

Ik was zaterdag te vinden op het voetbalveld en inderdaad niet aan het werk. Dat gezegd hebbende: we hebben geen afspraak gemaakt volgens mij? We hebben alleen gezegd dat het wél gaat komen. Als we hier elke week zouden gaan zeggen: ja het gaat komen, dan wordt daar ook niemand blij van.  

Dat heeft vrij weinig met niet serieus nemen te maken. En echt harde afspraken worden nooit gemaakt, wat hier al is aangegeven. 

Waarom zou een moderator reageren als er niks te melden valt. 

Hoi @Rowi. 

Ik denk dat moderators @Paul van KPN , @Marcia van KPN of @Shyrin van KPN vast wel een update kunnen geven, over de laatste stand van zaken omtrent de KPN TV+ App voor de Apple TV 4K.
Dit heb ik al eerder vandaag in een reactie richting hun gevraagd, omdat we inmiddels al 9 maanden verder zijn (vanaf mijn start met deze topic), en er nog niets in deze richting is gebeurd.

Wil ook graag weten of het TV team op de achtergrond al ver gevorderd zijn met deze app, en wat de verwachting is wanneer de KPN TV+ App nu eindelijk beschikbaar komt voor Apple TV 4K.

Dat KPN beloftes bijna niet nakomt weten we allemaal, maar ze dienen wel te luisteren naar hun klanten die graag de KPN TV+ App voor hun Apple TV 4K willen zien verschijnen.
Het heeft al te lang geduurd!!

Als we iets kunnen zeggen, dan zullen we dit zeggen. Het dikgedrukte stukje is natuurlijk onzin. 

Ik begrijp heus dat iedereen dit liever gisteren dan vandaag wil gaan gebruiken. Weet ook dat we jullie feedback ook met regelmaat intern doorgeven. En zodra er iets bekend is, gaan we dit natuurlijk delen!

Hoi @Marcia van KPN 

Hartelijk dank voor je uitvoerige reactie binnen mijn topic.
Het is duidelijk en helder hoe de huidige stand van zaken is, omtrent de toekomstige lancering van de KPN TV+ App voor de gebruiker van Apple TV 4K.

Hij gaat er komen, maar per wanneer is nu nog niets over bekend.
En omtrent mijn door jouw vetgedrukte zin in mijn reactie, kan ik alleen maar zeggen dat daar de meningen sterk in verschillen onder de mede klanten, maar inderdaad had ik anders moeten formuleren in mijn reactie.

Klinkt allemaal mooi wat je zegt @Marcia van KPN maar al met al duurt het nu wel heel erg lang voordat het er is. Helemaal vergeleken met de andere providers die wél de mogelijkheid bieden via AppleTV te kijken. Jammer hoor!!

Kort samengevat is ‘het beste antwoord’ van @Marcia van KPN eigenlijk: 

Er is nog niets over bekend. 

Het bekende riedeltje (zoethoudertje) van kpn over (het ontbreken van kpn) op de Apple TV. We moeten dus de afwachtende houding van kpn volgen en wachten wachten wachten, maar gelukkig hoeft er niet gebeld te worden om een ticket aan te maken vervolgens te wachten en geduld te hebben 😂

Kort samengevat is ‘het beste antwoord’ van @Marcia van KPN eigenlijk: 

Er is nog niets over bekend. 

Het bekende riedeltje (zoethoudertje) van kpn over (het ontbreken van kpn) op de Apple TV. We moeten dus de afwachtende houding van kpn volgen en wachten wachten wachten, maar gelukkig hoeft er niet gebeld te worden om een ticket aan te maken vervolgens te wachten en geduld te hebben 😂

Er is nog niets bekend omdat ze in die maanden ook niks gedaan hebben. Zo gaat het namelijk altijd bij KPN. Schoolvoorbeelden ten over. 

Er is nog niets bekend omdat ze in die maanden ook niks gedaan hebben.

Weet je dat zeker?