Ook het bedienings gemak en de aanpassing aan de framerate zijn uniek.
Elke Android/Google TV box die op Android 12 of 14 draait ondersteunt automatische aanpassing van de framerate, zelfs mijn Chromecast Google TV HD.
En het bedieningsgemak van TV kijken via een eventuele toekomstige smart-TV+ app van KPN wordt niet bepaald door de Apple TV maar door de User Interface van die app. Die smart-TV+ app zal met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een UI krijgen die vrijwel gelijk is aan de UI op Android/Google TV, WebOS en Tizen.
Wat is dan de reden om niet gewoon te TV ontvanger van KPN te gebruiken?
Het navigeren in en met de applicaties gaat veel soepeler
Terug terug terug is gewoon een applicatie afsluiten zonder dat je daar nog weer moet bevestigen
Beeld en geluidskwaliteit is mijns inziens veel beter
Geen geouwehoer met opnieuw opstarten, resetten, geluid synchronisatie aanpassen, hickups, wegvallen geluid, AB die niet doet wat je wilt, allemaal issues die je nu voor lief neemt ‘bij gebrek aan beter…’
Op een gegeven moment zal de loyaliteit voor KPN verdwijnen, ga je je ergeren aan het minste of geringste, zit je bijna aan het eind van je contractperiode (ook met mobiel) en ga je het tóch proberen bij een andere provider. Ook al heb ik zelf de ervaring als voormalig KPN Klantexpert, dat veel overstappers dachten dat het gras ergens anders groener was…
Wie niet waagt, wie niet wint….
KPN heeft gewoon geen prio met de AppleTV app, wat ook ik super slecht vind. Ziggo en andere concurrenten zijn hier veel moderner in (KPN heeft hier gewoon een slechte beslissing in gemaakt, wat erg betreurend is). Gelukkig kijk ik niet super veel tv, dus ik heb me erbij neergelegd. Maar het zou wel fijn zijn al het alsnog komt.
Echt waar, waar zit 'm dat dan in?
RJW59 schreef:
Terug terug terug is gewoon een applicatie afsluiten zonder dat je daar nog weer moet bevestigen
Waarom drie keer terug als het ook met één keer home kan?
RJW59 schreef:
Dat is natuurlijk niet zo immers de TV streams van de apps en website hebben een lagere bitrate dan die van de TV ontvanger en al helemaal bij de Nederlandse Publieke en commerciële zenders. Dat zie je dus terug in de kleurdiepte en daarmee iets betere detaillering.
RJW59 schreef:
Geen geouwehoer met opnieuw opstarten, resetten, geluid synchronisatie aanpassen, hickups, wegvallen geluid, AB die niet doet wat je wilt, allemaal issues die je nu voor lief neemt ‘bij gebrek aan beter…’
Ik hoef mijn 5202's en 7022 ook nooit opnieuw op te starten heb geen problemen met synchronisatie, hickups, wegvallende geluid of een AB die het niet doet. Ja, ik weet dat er mensen zijn die wel dergelijke problemen ervaren maar weet dat dat absoluut geen algemeen beeld is.
Ik gok dat deze app voor het einde van dit jaar wel is uitgerold. De smartphone TV+ app en Smart TV+ app zijn allebei opnieuw vanaf de grond met Flutter gemaakt dacht ik. Met flutter wordt er maar in 1 programmeertaal geschreven en kan het op verschillende platformen worden uitgerold.
Ik denk dat ze simpel gezegd niet eerder aan de wens konden voldoen, omdat de oude iTV app voor mobiel/Smart TV anders in elkaar zat. KPN had kunnen kiezen voor een nieuwe Apple TV app in Swift, maar dat is qua kosten natuurlijk veel duurder dan huidige constructie.
Echt waar, waar zit 'm dat dan in?
RJW59 schreef:
Waarom drie keer terug als het ook met één keer home kan?
Haha ja klopt inderdaad. Ben er altijd uit gegaan door ‘terug’ te gebruiken
RJW59 schreef:
Dat is natuurlijk niet zo immers de TV streams van de apps en website hebben een lagere bitrate dan die van de TV ontvanger en al helemaal bij de Nederlandse Publieke en commerciële zenders. Dat zie je dus terug in de kleurdiepte en daarmee iets betere detaillering.
Voor mijn gevoel is 4K én geluid via AppleTV net ietsje helderder en dieper dan via de 7022. Heb het net weer even getest met de beginscene van “Polar” op Netflix.
RJW59 schreef:
Ik hoef mijn 5202's en 7022 ook nooit opnieuw op te starten heb geen problemen met synchronisatie, hickups, wegvallende geluid of een AB die het niet doet. Ja, ik weet dat er mensen zijn die wel dergelijke problemen ervaren maar weet dat dat absoluut geen algemeen beeld is.
Hadden we eerst geen last van, maar zo af en toe komt het de laatste tijd wel eens voor ja
Vraagje; heb je zelf al eens AppleTV geprobeerd…?
Moet da dan?
RJW59 schreef:
Nee, Apple behoort hier tot de verboden merken. Ik heb dus geen apparatuur van Apple en zal die ook nooit gaan krijgen. Als kleine ondernemer heb ik een behoorlijk aversie tegen bedrijven die er alles aan doen om belastingen te ontwijken en zo hun bijdrage aan de maatschappij te minimaliseren terwijl ik wel gewoon 19% winstbelasting over de eerste 200k Euro en bijna 26% over de rest mag afdragen.
Ook ik zou natuurlijk liever zien dat een groter deel van de winst aan de aandeelhouders uitgekeerd zou kunnen worden maar iaan de andere kant heb ik wel vrede met die afdracht immers het is voor het publieke goed. Ik heb echter geen goed woord over voor bedrijven die zich daar doelbewust met alle mogelijke middelen aan onttrekken.
Moet da dan?
Djiesus. Natuurlijk niet. Maar als je iets niet hebt uitgeprobeerd, weet je ook niet waar je het over hebt toch..?
RJW59 schreef:
Maar als je iets niet hebt uitgeprobeerd, weet je ook niet waar je het over hebt toch..?
Toch zijn er een aantal zaken waar je zelfs zonder ervaring eenvoudig uitspraken over kunt doen.
Zo zal de beeld- en geluidskwaliteit echt niet beter zijn met een Apple TV en zal de functionaliteit en gebruiksgemak voor een zeer groot gedeelte door de app bepaald worden en niet door het apparaat waar deze op beschikbaar gesteld wordt.
Ik weet dat in alle apps en op alle platforms de TV streams dezelfde zijn en een lagere kwaliteit hebben dan die op de TV ontvangers van KPN. Het is ook niet voor niets dat KPN de smart-TV app positioneert als voor gebruik op een tweede televisie. En mijn ervaring onderschrijft dat eigenlijk ook. Ik zal omwille van gebruiksgemak en beeldkwaliteit altijd een TV ontvanger blijven gebruiken op de televisie in de woonkamer en tuinkamer. Op de slaapkamer wordt sporadisch televisie gekeken en daar is de smart-TV app een prima alternatief.
Je wordt ook niet gedwongen om een appletv te gebruiken maar het zou fijn zijn als de optie bestaat. Dan heb ik ook meteen op al mijn tv’s KPN omdat al mijn tv’s gekoppeld zijn aan een Appletv. Dan heb ik box van KPN ook niet meer nodig wat weer een HDMI ingang scheelt en stroom. Ik weet niet hoe de beeldkwaliteit via de appletv app is, maar ik kan zeggen dat ik de beeldkwaliteit van de streamingsdiensten er beter uit vind zien via de appletv dan via de native tv app.
Nee, Apple behoort hier tot de verboden merken. Ik heb dus geen apparatuur van Apple en zal die ook nooit gaan krijgen. Als kleine ondernemer heb ik een behoorlijk aversie tegen bedrijven die er alles aan doen om belastingen te ontwijken en zo hun bijdrage aan de maatschappij te minimaliseren
@wjb Klein beetje off-topic, maar ben best nieuwsgierig: Jij gebruikt vooral Android toch? Wat maakt de keuze om wel voor Google's Android te kiezen? Net als Samsung, KPN, Ziggo, Starbucks en zo kan ik wel doorgaan, betalen alle grote bedrijven in verhouding het minst vergeleken kleinere bedrijven. Nederland is niet voor niks een belastingparadijs voor veel bedrijven.
Is er iets specifieks aan Apple wat het “erger” maakt tegenover andere bedrijven? In mijn ogen doe je jezelf tekort door vanuit dat standpunt Apple te weren, terwijl Apple wel een van de beste ecosystemen heeft.
Maar gelukkig hebben we allemaal eigen keuze vrijheid, maar ben vooral nieuwsgierig naar jouw standpunt! :)
... terwijl Apple wel een van de beste ecosystemen heeft.
Dat is misschien jouw persoonlijke mening. Maar dat wil nog niet zeggen dat da ook echt zo is.
... terwijl Apple wel een van de beste ecosystemen heeft.
Dat is misschien jouw persoonlijke mening. Maar dat wil nog niet zeggen dat da ook echt zo is.
Apple is gewoon beter. Scherper beeld en mooier geluid. Draadloos geluid over AirPlay zonder hapering , hoge kwaliteit en daarnaast prachtig design en gebruiksgemak waar de rest nog tien puntjes aan kan zuigen. Volledige ondersteuning van Domotica. Daarom kiezen Apple mensen hiervoor.
Privé heb ik eigenlijk maar een paar Amerikaanse leveranciers, het overgrote meerendeel van de apparatuur die ik in huis heb komt uit het oosten. Eigenlijk zijn een Intel NUC en mijn EdgeRouter de enige stukjes hardware uit Amerika.
Nederland is een belastingparadijs voor buitenlandse bedrijven, niet voor Nederlandse bedrijven.
Qua OS voor telefonie is het eigenlijk kiezen tussen twee kwaden (Google en Apple) maar qua hardware biedt het OS van Google veel meer keuzemogelijkhed dan het OS van Apple en dan is die keuze dus eenvoudig gemaakt. Vervolgens kies je binnen dat OS dan voor hardware die het best bij je past en zo ben ik op OnePlus uitgekomen. Zij leveren kwalitatief hoogwaardige telefoon tegen een "eerlijke" prijs.
Mijn OnePlus Nord 4 512GB doet voor mij (!) niet onder voor een iPhone 16 Pro Max.
Ikheetjeff schreef:
...terwijl Apple wel een van de beste ecosystemen heeft
Ook dat is zeer subjectief en ook daar ben ik een hele andere mening toebedeeld. Het ecosysteem van Apple is mijns inziens sterk protectionistisch en naar binnen gericht. Ook hier zie je dus minder keuzemogelijkheden en een grotere buy-in.
Nederland is een belastingparadijs voor buitenlandse bedrijven, niet voor Nederlandse bedrijven.
Blijf dat vooral zeggen, zullen bedrijven als ASML en Heineken en Shell fantastisch vinden om de mensen te laten geloven. Voor elke multinational is het hier een “paradijs”, of het nou van oorsprong Nederlands is of niet.
Ook dat is zeer subjectief en ook daar ben ik een hele andere mening toebedeeld. Het ecosysteem van Apple is mijns inziens sterk protectionistisch en naar binnen gericht. Ook hier zie je dus minder keuzemogelijkheden en een grotere buy-in.
Of je er fan van bent of niet, het Apple ecosysteem staat op dit moment (gedeeltelijk) aan de top. De combinatie van hardware+software en de naadloze samenwerking tussen apparaten zorgt voor een ijzersterk ecosysteem waar andere bedrijven/apparaten, zoals Android, niet aan kunnen tippen. Leuk voorbeeld zijn de AirTags die veel beter werken dan ieder andere tracker op dit moment.
Maar ja, ieder voordeel heb zijn nadeel. Waaronder het gesloten karakter van Apple. En als je daar niet fan van bent, dan snap ik dat je liever naar iets anders kijkt. Laatste jaren hoor je ook steeds meer positieve dingen over het Google ecosysteem samen met de Google Pixel. Die zit, als tegenhanger van Apple, ook echt wel aan de top. Helemaal objectief, @Marlon92 .
Maar ik vind je standpunt om specifiek Apple te weren omdat ze weinig belasting betalen wel uniek, al kan ik je achterliggende boodschap wel begrijpen. Maar goed, voor mij weer genoeg off-topic.
Hopelijk snel een TV+ app voor Apple TV, voor wie wel helemaal verliefd is op het ecosysteem van Apple! :)
Schei toch uit met dat fanboy gedrag. Zet die oogkleppen af en doe normaal.