Die app werkt niet op de Chromecast. Die is helemaal gemaakt voor de mobiele telefoon. Gemaakt om met je vingers te bedienen dus. Met een afstandsbediening gaat die niet werken. Bij tv kijken op de mobiel moet je het toestel draaien. Hoe gaat u dat op een Chromecast doen? De tv op z'n kant zetten? Succes daarmee.
Helaas is dat op de Chromecast niet mogelijk.
De Chromecast wordt gezien als mediaplayer.
Ik ga ervan uit dat je de witte Chromecast Google tv hebt.
Gelukkig kan je vanaf je telefoon of tablet ook naar deze Chromecast casten.
@Nick83
Op de witte Chromecast Google tv kan je de app's opzetten en met de bijgeleverde afstandsbediening bedienen.
@BoukeV Het is mogelijk de ITV App op chromecast te installeren, je moet hem alleen sideloaden. Maar je kan de kwaliteit niet instellen met de AB (hij staat op laagste kwaliteit). Om andere kwaliteit te kiezen moet je een BT muis of een BT toetsenbord met tochscreen gebruiken. De nieuwe TV+ App gebruik adatieve streams, en met deze hoef je de kwaliteit niet meer te kiezen
@TDN ik heb de ITV app geïnstalleerd maar die werkt alleen als de chromecast is aangesloten op mijn thuisnetwerk. Als ik hem op de hotspot van mijn telefoon zet dan werkt hij niet. Ik had van de helpdesk van XS4all begrepen dat de TV app dit probleem niet zou hebben. Vandaar mijn vraag. Maar het blijft gek dat ik met de ITV app op mijn iPhone gewoon kan KPN kan streamen en dat dit dus niet op de chromecast kan
En wat bedoel je trouwens met side loaden
@BoukeV Niet de ITV voor Android TV maar ITV voor Android, deze is voor smartphones en je moet daarom sideloaden. Sideloaden betekent dat je een App uit onbekend bron moet installeren (niet te downloaden vanuit Playstore)
@BoukeV
Zoals ik boven al vermelde, op de Witte Chromecast Google TV kan je wel de KPN iTV app instelleren, maar alleen gebruiken op je eigen netwerk.
De Chromecast wordt als mediabox gezien.
Op de telefoon of tablet kan het wel.
En je kan natuurlijk gewoon casten vanaf je telefoon (zoals ik al melde).
Maar het blijft gek dat ik met de ITV app op mijn iPhone gewoon kan KPN kan streamen en dat dit dus niet op de chromecast kan
Dat is niet gek. Dat heeft KPN bewust zo gemaakt. Buitenshuis kijken met de Chromecast met behulp van de kleine afstandsbediening word bewust geblokkeerd. Ziggo doet precies hetzelfde.
Ik snap het nu maar heeft ook iemand een idee als ik een mifi-router of iets dergelijks in mijn camper zet met een KPN-sim en ik verbind de Chromecast daar mee of het dan wel zou lukken? Ik heb een onbeperkt data abonnement bij KPN en zou de data uit deze bundel kunnen delen.
Download de browser app TV BRO op de chromecast.
Ga in die browser naar http://tv.kpn.com en dan kun je wel kpn tv kijken. Dat heb ik een keer in een hotel gedaan.
Maar met welke kpn app dan ook gaat het buiten de deur verder niet werken.
Via de mobiele Hotspot is het wel 3 GB per uur. Houdt daar rekening mee.
@PeterG dank voor de tip en het werkt. Even lastig om het adres in te “typen” met de chromecast (heb hem nog niet op spraakbediening staan) maar daarna in de browser van KPN-tv het abonneenummer en de pincode ingeven en voila: ik kon kijken.
ik kon trouwens via de NOS-app op de Chromecast al wel de Nederlandse zenders kijken maar RTL4, enz werkt dan niet.
Chromecast op lage resolutie gezet (toch een beetje op de data letten) en prima beeld via de hotspot van mijn iPhone.
We gaan het uitproberen als we binnenkort een aantal dagen met de camper op pad gaan.
Maar het blijft gek dat ik met de ITV app op mijn iPhone gewoon kan KPN kan streamen en dat dit dus niet op de chromecast kan
Dat is niet gek. Dat heeft KPN bewust zo gemaakt. Buitenshuis kijken met de Chromecast met behulp van de kleine afstandsbediening word bewust geblokkeerd. Ziggo doet precies hetzelfde.
Wat ik niet begrijp is: het werkt WEL via KPN netwerk, alleen niet via ander netwerk (incl. mobiele wifi). Terwijl de app het op mijn telefoon (ook via mobiele wifi) wel doet en ik vervolgens kan casten naar de Chromecast. De logica ontgaat mij waarom KPN de combi Chromecast + ander netwerk zou blokkeren. Immers, er wordt overal geroepen dat je overal binnen EU op ieder device tv kan kijken.
Bij Ziggo werkt het precies hetzelfde @Mark_F .
Voor beide providers geldt hetzelfde.
Ontmoedigen van delen tv abonnement.
Verder valt ie niet onder de EU portabiliteit regels en dus geeft het hoge kosten voor rechten. En met alle rechthebbenden moeten dan afspraken gemaakt. Dat is geen doen met zoveel.
Binnen de EU zijn die rechten geregeld voor mobiele apparaten met scherm en geluid. Tablet, telefoon, laptop. Casten mag mits gebruik wordt gemaakt van een mobiel apparaat. Dat is de vakantie regeling binnen de EU.
Casten is meer omslachtig en ontmoedigt dus ook account delen.
Beste PeterG,
Dank voor de uitleg, is dus vooral een rechten/geld kwestie, geen technisch issue. Dan hoef ik i.i.g. ook niet verder te zoeken naar een oplossing. Werkt dus simpelweg niet via ander netwerk.
Hi kan iemand het sideloaden uitleggen?
Ik heb nu ziggo en we kijken op 5 tv's in huis met google chromecast via ziggo-go en dat werkt helemaal top.
Graag wil ik wel overstappen naar glasvezel, maar met 5 tv's (volwassen kinderen) moet ik 32,50 extra betalen voor die TV boxen. Dat gaat hem niet worden.
Of een andere glasvezel alternatief dat wel werkt met een chromecast.
Hi kan iemand het sideloaden uitleggen?
...
Graag wil ik wel overstappen naar glasvezel, maar met 5 tv's (volwassen kinderen) moet ik 32,50 extra betalen voor die TV boxen. Dat gaat hem niet worden.
Als je overstapt naar KPN (waarom wil je eigenlijk per se glasvezel?) dan zit je daar voor minstens een jaar aan vast. Wat als KPN in de tussentijd iets aanpast waardoor die telefoon-app ook niet meer werkt?
Maar zoals anderen al schreven: je kunt de KPN app voor Android TV gewoon installeren op een (witte) Chromecast met Google TV. En die kun je in je eigen huis dan gewoon gebruiken. Alleen niet buitenshuis. Dus lijkt me dat je geen sideloaden van die andere app nodig hebt? (Oh, maar op 1 apparaat tegelijk te gebruiken; zie de reactie van PeterG hieronder.)
Hoi @Rodney Schaap
Kpn heeft ook een app voor smart-tv's, de witte Chromecast en Android-TV/ Google-TV apparaten.
Ik zou echter sowieso minimaal 2 ontvangers nemen, want dan heb je de opnemen mogelijkheid er gratis bij.
Noot. Via de app zijn opnames van BBC zenders en Duitse zenders niet beschikbaar.
In de info staat: op meerdere tv's te downloaden, maar 1 tv tegelijk kan kijken. Hier staat ie nu op 2 tv's tegelijk, verschillende zenders. Zelfde kan ook. Maar dan kunnen ze beter bij elkaar kijken.
https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app
@PeterG @Arjan van B , dank voor jullie antwoorden.
Waarom glasvezel? Omdat Ziggo niet de kwaliteit levert die ik verwacht en upload snelheid blijft laag.
Het wordt Odido die heeft ook een mooie aanbieding en werkt gewoonweg met een google chromecast :-)
en werkt gewoonweg met een google chromecast :-)
Dat doet kpn ook.
En laat ik het verder zo formuleren: Odido staat niet in mijn lijstje '’te adviseren providers'’ met betrekking tot de (beeld)kwaliteit van de tv dienst. Internet is internet. Daarin is er mijns inziens geen verschil tussen de providers. Wel tussen glas en coax.
Een kennis van mij heeft een 50” en Odido. Dan ben ik blij als ik weer thuis tv kan kijken...
Ziggo levert overigens 25 tot 100 Mb/s upload. Dat is ook voor redelijk grote bestanden voldoende. Of je verstuurt regelmatig bestanden van 1 GB of groter...
Kan iemand mij uitleggen waarom sommige opgenomen programma's alleen te bekijken zijn op de KPN Google TV-box? Er wordt gezegd dat dit met uitzendrechten te maken heeft. De KPN Google TV-box werkt alleen via het KPN-netwerk, en de KPN-app op Google TV werkt ook uitsluitend binnen dit netwerk. Maar waarom zijn bepaalde opgenomen programma's niet beschikbaar via de app, terwijl die binnen hetzelfde netwerk werkt? De KPN-app voor Android werkt buiten het KPN-netwerk en daar begrijp ik dat sommige programma's niet kunnen worden teruggekeken, maar binnen het netwerk zou dat toch wel mogelijk moeten zijn?
Allereerst, het is de KPN Android-TV box. @Erij
En net als bij alle andere boxen zijn opnames afspelen van onder andere BBC First alleen via de ontvangers mogelijk.
Niet via de apps voor smart-tv's Samsung en LG. En ook niet apps op Android-TV van derden, Google-TV (chromecast, TCL, Google streamer). En ook niet op mobiele apparaten Android, iOS.
Het zal ongetwijfeld met ingekochte rechten te maken hebben. Maar dat wordt nooit officieel bekend gemaakt.
Ik erger me er ook flink aan. En ik zie die logica ook niet. Zeker omdat de "smart-tv" app alleen thuis werkt. En zelfs niet meer via (de kpn wifi van) de buren.
Maar waarom zijn bepaalde opgenomen programma's niet beschikbaar via de app, terwijl die binnen hetzelfde netwerk werkt?
Dat is een goede vraag. Ik hoop dat op de nieuwe TV+ app voor Android TV, die momenteel getest wordt, deze opnames wel gewoon gekeken kunnen worden.