Hallo allemaal,
Mijn ouders zijn recent verhuisd. Dit geeft altijd problemen, maar het overzetten met KPN geeft een stuk meer problemen dan verwacht.
De situatie: Mijn Ouders hebben al meerdere jaren KPN met 3 extra wifi spots en 2 TV ontvangers van Aris.
De “oude” router is vanaf het oude huis meegenomen en dit is omgezet, 4 werkdagen en een weekend problemen, is er een monteur van KPN langs geweest, het probleem bleek in de aansluiting in de straat te zitten.
De aanleiding:
Aangezien het om een nieuwbouw huis gaat en er geen RJ45 aansluitingen bij de TV zitten dienen de TV modules via WIFI aangesloten te worden. Nu is mijn vader in alle vestigingen in de buurt geweest (Gorinchem, Gouda, en nog een) omdat er volgens de telefonische helpdesk van KPN daar een ander type TV module zou zijn met WIFI.
Op beide locaties was deze niet voorradig. Ook werd er telefonisch door iemand aangegeven dat er pas mogelijkheid was een dergelijk kastje op te sturen vanaf april… Dat is uiteraard geen oplossing als je voor twee modules betaald en er geen gebruik van kan maken.
Volgens de jongedame aan de andere kant, inderdaad erg vervelend, maar zelfs met extra bijbetaling aan onze kant was dit niet mogelijk.
Als tussen oplossing heb ik nu op een Google Chromecast 4K met Google TV geplaatst (de witte met afstandsbediening)
Na even zoeken kon ik hier de KPN ITV applicatie op installeren en was het na inloggen direct mogelijk om TV te kijken.
Omdat een reactie vanuit KPN uitblijft en mijn ouders graag vanuit bed televisie willen kijken is er nog een zelfde Chromecast aangeschaft.
Echter is de KPN ITV (of welke applicatie van KPN) niet te vinden in de store. Zelf heb ik ook zo'n Chromecast en ook ik kan ALLE aanbieders vinden in de store: Ziggo, Delta, Vodafone Caiway etc. behalve KPN.
Concrete vraag:
Waar kunnen wij de KPN ITV applicatie terugvinden op een Google Chromecast (met Google TV)?
Of is er iemand die mij kan voorzien van een APK file zodat ik de applicatie zelf kan sideloaden?
Dit laatste heeft uiteraard niet de voorkeur.