Skip to main content
Vraag

KPN TV+ app werkt bizar slecht; castbewerking mislukt

  • 3 September 2024
  • 8 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik heb al jaren kpn mobiel en thuis. Ik kijk a 4 jaar in onze stacaravan kpn iTV via de app en via de laptop ook streamen vanaf de app naar chromecast.

De app werkt echt bizar slecht. Of ik nu op de wifi zit hier of op mijn 4g programma’s starten regelmatig niet op. Overal de laatste updates en versies van. De grootste problemen begonnen volgens mij eind vorig jaar begin dit jaar na een grote update vanuit kpn.

Al een paar keer contact gehad met KPN die dan zegt dat het aan de wifi of chromecast ligt. Echter ik kan alles streamen alle diensten behalve kpn.

De melding die ik met streamen op mijn telefoon krijg is “castbewerking mislukt”. En op de tv blijft “kpn klaar om te casten” staan.

Op de laptop via kpn tv online moet je het programma ook soms 4 keer opnieuw opstarten voor het werkt.

Gezien de enorme bak geld wat elke maand naar kpn gestort wordt vanaf mijn rekening mag ik toch hopen dat het een keer fatsoenlijk gaat werken.

Want laten we eerlijk zijn een hogere internetsnelheid thuis is leuk. En meer MB’s op je mobiel is leuk. Maar als de boel niet werkt koop je er niks voor.

Voordat de vragen komen.

Apple iPhone 11 

ios 17.6.1

chromecast geen idee wat het nummer is. Kan ik ook op de doos niet vinden een donkergrijs rond apparaatje.

Stiekem hoop ik al een tijd dat er een goede update komt waardoor het allemaal weer soepel werkt. Helaas is dat tot nu toe niet gebeurd.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.

Groet Jantien

@Baarn Hi Jantien, jammer om te lezen dat de TV+ app niet naar wens werkt.

We zijn steeds bezig om de TV+ app verder te verbeteren. Er waren tot een tijd terug problemen met casten, maar die zijn recent opgelost zoals @PeterG hier noemt.

De versie van de Chromecast is ook belangrijk, aangezien oudere versies niet meer ondersteund worden. Je leest meer info en tips daarover in dit topic:


We denken graag met je mee hier in de community. Maar we weten alleen wat jij hier met ons deelt. Laat je dan weten:

  • Werkt de TV+ app zonder casten wel goed?
  • Als het op de laptop niet werkt, wat gebeurt er dan en/of wat krijg je te zien?
  • Welke internetsnelheid haal je?
  • Werkt het via de TV+ Box wel goed?

Hoi @Alexandra van KPN 

de app werkt ook niet goed zonder casten. Zowel op de wifi als op de 4g niet.

op de laptop start het programma niet en word het steeds terug gezet naar de pagina van het programma.

de internet snelheid geen idee. Maar mag er toch vanuit gaan dat het op 4g gewoon prima moet werken. Daarbij werken andere apps als Videoland primevideo disneyplus en hbo wel goed. Ook om te casten.


de tv box thuis werkt wel goed.

ik heb al van alles geprobeerd:

-app verwijderd en opnieuw gedownload

-chromecast elke keer als de app verwijdert is gereset.

Ik heb zoals gezegd nooit problemen gehad tot eind vorig jaar.

ik hoop vooral dat er een nieuwe update komt wat de instabiliteit van de app verbeterd.

misschien heeft het te maken met het live uitzenden van programma’s maar dan liever iets vertraging dan dit.

hopelijk kunt u hier iets mee

 

 


Met deze chromecast is het niet te garanderen. Wordt niet meer ondersteund door Google. 

 

Met deze zou het wel goed moeten werken. 

 

En met de moderne witte versies zeker.


@PeterG 

ik heb de onderste dus dat zal het probleem niet zijn. Zoals gezegd verder werken alle streamingdiensten.


Dank voor de extra info, aan de Chromecast ligt het dus niet, en het speelt ook zonder te casten.

Kan je specifieker uitleggen wat je ervaart? En gebeurt het alleen bij bijvoorbeeld terugkijken of ook bij live tv kijken? De internetsnelheid kan van invloed zijn, maar als andere streamingsapps goed werken, lijkt me dat niet heel logisch inderdaad. 

 

We zijn wel steeds bezig met updaten van de TV+ app, daarvoor kan je onze Product Updates volgen:

 


Hoi @Alexandra van KPN 

de tv+ app heb ik een week geleden (direct na de beschikbare update) verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. 
het gebeurt zowel bij live tv als met opnames bekijken.

het programma start niet. Je klikt hem aan en hij blijft op het titelbeeld staan met het pauze teken in beeld. Soms blijft de tijdsindicatie aan het begin van het programma hangen en soms verspringt hij wel naar de live tijdslijn. Hij begint gewoon niet met spelen.

Als ik op 4g zit start hij soms na een aantal keer het programma afsluiten en opnieuw aanzetten, dit is vaker niet dan wel dat het werkt.

hopelijk kan je hier iets mee..


Dank! Is dit alleen bij live tv kijken of ook bij andere functies (terugkijken/opnames)? 

Is bovenstaande update de versie die je nu van de app hebt?

En dit gebeurt dus op je iPhone 11, ook nog op andere apparaten? Zo ja, welk merk en type? En vul je daarnaast ook je forumprofiel zo volledig mogelijk in? Dan zoek ik even mee.


De versie die ik nu heb is 08.52.05

het is bij live en opnames en terugkijken. Vandaag starten ned 1, 2 en 3 wel op. Maar de overige zenders niet.

Ik heb screenshots en foto’s gemaakt van de meldingen.

Ik heb een iPhone 11 mijn vriend iPhone 8

laptop is een hp van 3 jaar oud.


Ik zal kijken naar het profiel.


Reageer