Skip to main content

Ik heb van af het begin van de beta het Diw7022 tv kastje

Afgelopen weekend is de afstandsbediening stuk gegaan. 
Heb een nieuwe ontvangen maar deze is niet te koppelen. 
woensdag contact gehad met helpdesk zou donderdag een nieuwe tv+ box opgestuurd worden. 
Nu vrijdag nog niks ontvangen. 
Vandaag weer contact opgenomen met de helpdesk is geen nieuwe tv+box opgestuurd. 
Dit is volgens hun ook niet mogelijk. 
Gevraagd om door te verbinden naar achterliggende helpdesk die mij wel kan helpen. 
Dit zou niet mogelijk zijn. 
Bij doorvragen wordt de lijn verbroken. 
Inmiddels een week zonder Tv. 
Ben het nu echt spuug zat. 

Wie helpt mij?

Ik heb hetzelfde probleem als jou ervaren. Ik kon mijn a.b. ook niet koppelen aan de TV+ box. Na veel telefoontjes en ergernis is het mij toch gelukt om de box om te kunnen ruilen, want deze was duidelijk kapot. Degene die ik aan de lijn had moest dit via de Backoffice van KPN laten doen. Hier ging een paar dagen overheen. De operators die je aan de lijn krijgt kunnen niet zelf de box omruilen, omdat deze te nieuw is.


@ETNA.NL Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je afstandsbediening niet te koppelen is. 

Wat gaat het precies mis? Gaat het mis bij bij het koppelen aan de TV+ ontvanger? 

Of gaat het mis bij het koppelen aan de TV?

In het eerder genoemde topic worden ook alternatieve manier om te koppelen uitgelegd. 

Lukt het met dit topic wel om de afstandsbediening te koppelen? 


Na meerdere telefoontjes met de helpdesk

Waarbij na elke vraag ik standaard 10 minuten in de wacht werd gezet. 

En steen vast bij doorvragen de verbindingen word verbroken. 

Had ik het even helemaal gehad met kpn. 

 

Met het gevoel van er is toch niks meer te verliezen ben ik zelf aan de gang gegaan!

 

Eerst geprobeerd om via het netwerk contact te maken met de Tvbox dit lukte helaas niet. 

 

Toen geprobeerd via Bluetooth contact te maken met de Tvbox het lukte niet de koppeling af te ronden. 

 

Ontdekt dat er een usb aansluiting op de Tvbox zat en herinnerde ergens op het forum gelezen te hebben dat iemand een pc muis op de Tvbox had aangesloten. 

 

Pc muis op de Tvbox aangesloten en inderdaad daar verscheen een muisaanwijzer op het scherm. 

Nu kon ik via het menu instellingen / Appparaat / Apparaatvoorkeuren / Over / Terugzetten op fabrieksinstellingen.  

De Tvbox resetten. 

 

Het opstart programma doorlopen waar bij mij opviel dat het koppelen van de afstand bediening anders ging dan in de gebruiksaanwijzing van de afstandsbediening van kpn beschreven staat. 

Hier wordt om te koppelen namelijk gevraagd de cijfer toetsen 7 en 9 gelijktijdig in te drukken. 

 

Afstandsbediening en Tvbox werken weer naar behoren. 

 

Rest mij te zeggen KPN schaam je. 

Zorg voor een helpdesk met verstand van zaken en hou klanten niet aan het lijntje. 

Zoals in de testgroep van de Tvbox ook al gezegd is, is de Tvbox veel te snel uit gegeven terwijl alle testers wisten dat kpn daar nog niet klaar voor was.