Skip to main content

Beste allemaal,

Na een tijdje zoeken op dit forum ben ik toch nog niet bij een oplossing gekomen. Sinds vorige week heb twee tv + ontvangers, een voor boven (Toshiba tv) en de ander voor beneden( LG Oled65cx6la ) boven werkt het kastje prima maar beneden op de LG televisie krijg ik alleen geluid maar geen beeld. De volgende dingen heb ik al geprobeerd; 

beide kastjes getest op de Toshiba en LG tv

Ecostand aan en uit gezet

CEC aan / uit gezet

andere HDMI poort

Andere HDMI en Ethernetkabel

ontvanger spanningsloos gemaakt en gereset

De ontvangers zijn direct aangesloten met een ethernet kabel en zit voor de rest niks tussen.

Uiteraard heb ik ook contact gehad met de klantenservice, deze raadde aan om ook even contact te zoeken met LG maar uiteindelijk ligt het probleem niet bij de televisie maar bij de tv box. 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

 

Bij mij werkt het goed.

Je moet wel de HDMI kabel in HDMI 1 stoppen (HDMI 2 is speciaal voor een soundbar en zo (eARC).

 

Misschien helpt een goede (andere) HDMI kabel?

Ik gebruik deze.

 

HDMI ingang van de tv kan ook defect zijn.

Probeer het ook eens op HDMI 3 of HDMI 4.

 

En CEC kan je het beste aanzetten, zowel in de tv als op de DIW7022.


Bedankt  voor je reactie, 

De HDMI kabel zit inderdaad in de 1ste poort, heb al andere kabels geprobeerd, wel kabels die ik al in huis had liggen. Die zouden goed genoeg moeten zijn maar zal eens een nieuwe bestellen. Ook een andere HDMI ingang heb ik geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Heb je exact het zelfde model televisie ( LG Oled65cx6la) ? Heb ook de cec op beide aangezet. Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is de sonos van de televisie los te koppelen die op poort 2 zit. Maar dit zou dan ook geen gepaste oplossing zijn. Bedankt voor het meedenken.


Beeldinstellingen staan misschien niet / wel op automatisch in de box?
Wellicht even de desbetreffende box aan je slaapkamer tv koppelen en dan de resolutie tijdelijk aanpassen naar 1080P
Vervolgens box koppelen aan je LG en kijken of je beeld krijgt, zo ja, dan kan je verder troubleshooten.


Naar die instellingen kan ik nog wel is even gaan kijken, zal dan meteen is de resolutie aanpassen. Bedankt voor het meedenken en zal laten weten of het iets heeft uitgehaald.


@IljaH 

Ik heb de opvolger van de CX, de C1

Maar dat maakt voor de werking niets uit.

De HDMI kabel moet wel een HDMI 2.1 zijn (minimaal).

 

Sonos op HDMI 2 (eARC) mag geen invloed hierop hebben.

Zelf heb ik op HDMI2 eARC een Samsung Soundbar (met subwoofer).😉

 

Als je de ontvangers omdraait (dus van tv wisselt) werkt hij dan wel?

(vergeet de ab niet mee te nemen, want die is aan de ontvanger DIW7022 gekoppeld. 😉


@IljaH

Ik heb de opvolger van de CX, de C1

Maar dat maakt voor de werking niets uit.

De HDMI kabel moet wel een HDMI 2.1 zijn (minimaal).

 

Sonos op HDMI 2 (eARC) mag geen invloed hierop hebben.

Zelf heb ik op HDMI2 eARC een Samsung Soundbar (met subwoofer).😉

 

Als je de ontvangers omdraait (dus van tv wisselt) werkt hij dan wel?

(vergeet de ab niet mee te nemen, want die is aan de ontvanger DIW7022 gekoppeld. 😉

Vandaag de nieuwe HDMI kabel geprobeerd, helaas was dat ook niet de oplossing. Beide tv ontvangers werken wel op de andere tv. Wat wel typisch is, bij het opstarten zie ik kort het Kpn logo, alleen die staat stil. Bij de tv boven waar het wel werkt zit er beweging in het logo en zie je direct daarna het begin scherm. De zoektocht gaat door, zal maandag weer eens contact opnemen met kpn.


Beeldinstellingen staan misschien niet / wel op automatisch in de box?
Wellicht even de desbetreffende box aan je slaapkamer tv koppelen en dan de resolutie tijdelijk aanpassen naar 1080P
Vervolgens box koppelen aan je LG en kijken of je beeld krijgt, zo ja, dan kan je verder troubleshooten.

De beeldinstellingen stonden op automatisch, ik heb de keuze uit een stuk of 3 1080p resoluties, elke met andere herz. Maandag heb ik tijd om daar is mee te gaan experimenteren 


Hoe is de Sagacom DIW7022 verbonden met de expereiabox of box12? 

Wat zit daar allemaal tussen?

 

Als inderdaad alleen een UTP kabel, vervang die UTP kabel eens. 


1080p 50 Hz is voor Nederland geschikt. 

De box werkt (Toshiba). Er gaat dus iets mis in de communicatie tussen de LG en de box. Vaste instelling 1080p 50 hz of 4k2k 50 hz sluit een communicatie probleem daarover uit.

Beide boxen doen het niet op de LG?

Andere apparaten als bluray speler op de LG?


Vreemd want het CEC issue is in de laatste update opgelost.

Heb je wel de laatste update op je STB?

En gebruik je de bijgeleverde HDMI?


Hoe is de Sagacom DIW7022 verbonden met de expereiabox of box12? 

Wat zit daar allemaal tussen?

 

Als inderdaad alleen een UTP kabel, vervang die UTP kabel eens. 

Alleen een UTP kabel, heb er meerdere geprobeerd. De kabel die erbij zat en een nieuwe cat6. Zou het probleem in de poort kunnen zitten? Met mijn oude tv ontvanger haf ik nooit problemen.


1080p 50 Hz is voor Nederland geschikt. 

De box werkt (Toshiba). Er gaat dus iets mis in de communicatie tussen de LG en de box. Vaste instelling 1080p 50 hz of 4k2k 50 hz sluit een communicatie probleem daarover uit.

Beide boxen doen het niet op de LG?

Andere apparaten als bluray speler op de LG?

Beide boxen doen het niet. Geen idee of andere apparaten een probleem geven, ik heb geen blueray of iets dergelijks meer in huis. Ik heb ooit mijn ps4 erop aangesloten die werkte wel gewoon. 


Vreemd want het CEC issue is in de laatste update opgelost.

Heb je wel de laatste update op je STB?

En gebruik je de bijgeleverde HDMI?

Ik had de laaste software update gedaan toen het kastje op de Toshiba tv was aangesloten. Heb de bijgeleverde HDMI kabel geprobeerd en eentje die meer aan zou moeten kunnen.


Vaste instelling 1080p 50 al geprobeerd? Dus niet automatisch?


Vreemd want het CEC issue is in de laatste update opgelost.

Heb je wel de laatste update op je STB?

En gebruik je de bijgeleverde HDMI?

Ik had de laaste software update gedaan toen het kastje op de Toshiba tv was aangesloten. Heb de bijgeleverde HDMI kabel geprobeerd en eentje die meer aan zou moeten kunnen.

En nog 1 vraag gebruik je een switch tussen je modem en de STB?

Zoja welk type?


Vreemd want het CEC issue is in de laatste update opgelost.

Heb je wel de laatste update op je STB?

En gebruik je de bijgeleverde HDMI?

Ik had de laaste software update gedaan toen het kastje op de Toshiba tv was aangesloten. Heb de bijgeleverde HDMI kabel geprobeerd en eentje die meer aan zou moeten kunnen.

En nog 1 vraag gebruik je een switch tussen je modem en de STB?

Zoja welk type?

Nee geen switch, bedankt voor het meedenken!


Vaste instelling 1080p 50 al geprobeerd? Dus niet automatisch?

Net even geprobeerd, helaas niks. Net wel iemand van Kpn gesproken. Die gene verschoof het probleem naar LG, en kon voor de rest niks voor mij betekenen. Het lijkt er haast op dat dit model LG niet samen kan met de tv box +


@IljaH 

 

Kijk eens op de LG Oled tv of er updates zijn.

Ik had ook recent een update op onze tv.

Met de LG ab naar instellingen gaan en naar updates.

Misschien helpt dat.

 


De hdmi instelling van de LG kan je evt ook nog aanpassen, tenminste wel bij mijn LG OLED.
Dat moet ergens in de instellingen terug te vinden zijn.
btw, een goede hdcp 2.2 compatible  hdmi kabel kan wellicht ook nog helpen


@IljaH

 

Kijk eens op de LG Oled tv of er updates zijn.

Ik had ook recent een update op onze tv.

Met de LG ab naar instellingen gaan en naar updates.

Misschien helpt dat.

 

Ja die had ik ook al gecontroleerd. 


De hdmi instelling van de LG kan je evt ook nog aanpassen, tenminste wel bij mijn LG OLED.
Dat moet ergens in de instellingen terug te vinden zijn.
btw, een goede hdcp 2.2 compatible  hdmi kabel kan wellicht ook nog helpen

Kan nog eens naar de instellingen kijken, vandaag een duurdere HDMI kabel weer retour gestuurd. Dat maakte ook geen verschil. Had daar nog wel wat vertrouwen aangezien ik wel geluid maar geen beeld had.


 

Beide boxen doen het niet. Geen idee of andere apparaten een probleem geven, ik heb geen blueray of iets dergelijks meer in huis. Ik heb ooit mijn ps4 erop aangesloten die werkte wel gewoon. 

Misschien een laptop via hdmi aansluiten. Of een apparaat lenen van iemand?


Als ik e.e.a terug kijk in dit topic, lijkt het of er iets mis is met de hdmi handshake van de TV+ box icm de LG CX serie.
Vermoedelijk een sw/hw issue van de tv+ box en wellicht kan KPN de topicstarter wat meer gaan ondersteunen, dan alleen langs de kantlijn alle geboden oplossingen van forumleden te volgen.
 


Als ik e.e.a terug kijk in dit topic, lijkt het of er iets mis is met de hdmi handshake van de TV+ box icm de LG CX serie.
Vermoedelijk een sw/hw issue van de tv+ box en wellicht kan KPN de topicstarter wat meer gaan ondersteunen, dan alleen langs de kantlijn alle geboden oplossingen van forumleden te volgen.
 

Dat zou inderdaad prettig zijn. Na de laatste firmware update lijkt het met de meeste LG toestellen te zijn opgelost. Hopelijk komt er binnenkort een nieuwe update aan die dit probleem op kan lossen


Gister nog 1 tip uitgeprobeerd die ik ergens op het forum had gelezen, dacht dat ik deze al eens had geprobeerd maar blijkbaar niet. Ik heb op de tv box de HDR uitgezet. Nu doet hij het wel op de LG televisie. Weet niet zo heel goed wat ik van deze box moet vinden, het geluid loopt af en toe niet synchroon en in mijn geval staat HDR nu uit. Al met al een tijdelijke oplossing maar hoop dat dit snel verholpen wordt.


Reageer