Skip to main content

Ik had altijd via kpn tv + dolby digital plus 5.1. Maar na laatste storing is geluid alleen 2.0. 
 

als ik appletv kastje gebruik voor streamingsdiensten dan wel gewoon alle geluidsindelingen als dolby atmos en dolby digital 5.1. 
 

Geluidsinstellingen tv+ kastje (deze zijn overigens niet veranderd)

heb een sonos arc,sub en twee era300.

Admin: berichten verplaatst naar eigen topic

Ik had altijd via kpn tv + dolby digital plus 5.1. Maar na laatste storing is geluid alleen  nog 2.0. 
 

als ik appletv kastje gebruik voor streamingsdiensten dan wel gewoon alle geluidsindelingen als dolby atmos en dolby digital 5.1. 
 

Geluidsinstellingen tv+ kastje (deze zijn overigens niet veranderd)

heb een sonos arc,sub en twee era300.


Als je bij indelingen selecteren dolby kiest wat krijg je dan door?


Ik had altijd via kpn tv + dolby digital plus 5.1. Maar na laatste storing is geluid alleen  nog 2.0. 
 

als ik appletv kastje gebruik voor streamingsdiensten dan wel gewoon alle geluidsindelingen als dolby atmos en dolby digital 5.1. 
 

Geluidsinstellingen tv+ kastje (deze zijn overigens niet veranderd)

heb een sonos arc,sub en twee era300.

ik heb dolby Mat aan staan en werkt nog prima met 5.1.

Heb je na de storing wel keer je box herstart?


Als je bij indelingen selecteren dolby kiest wat krijg je dan door?

Geen verandering, blijft 2.0 


Ik had altijd via kpn tv + dolby digital plus 5.1. Maar na laatste storing is geluid alleen  nog 2.0. 
 

als ik appletv kastje gebruik voor streamingsdiensten dan wel gewoon alle geluidsindelingen als dolby atmos en dolby digital 5.1. 
 

Geluidsinstellingen tv+ kastje (deze zijn overigens niet veranderd)

heb een sonos arc,sub en twee era300.

ik heb dolby Mat aan staan en werkt nog prima met 5.1.

Heb je na de storing wel keer je box herstart?

Ja herstarten werkte niet en zelfs terug naar fabrieksinstellingen gezet en werkte ook niet 


Vreemde is dat als ik geluid op passtrough zet, dus zodat ie het zonder aanpassingen doorzet is het geluid STEREO PCM !

Dat is toch vreemd, lijkt dan alsof geluid als stereo binnenkomt via KPN en dat was voorheen niet. 


Vreemde is dat als ik geluid op passtrough zet, dus zodat ie het zonder aanpassingen doorzet is het geluid STEREO PCM !

Dat is toch vreemd, lijkt dan alsof geluid als stereo binnenkomt via KPN en dat was voorheen niet. 

Net nog even gekeken in me SONOS app die geeft Dolby Digital 5.1 aan.

maar daarvoor moest ik wel me box resetten van de week.

Maar bij jou dus niet gelukt apart...

 


Als je je Sonos even loskoppelt en je geluid via de tv laat lopen heb je dan nog steeds stereo ?

ps even de instelling op de tv wijzigen naar dolby 


Wat ik ook doe het blijft bij 2.0 


Hi @MrRich! Wil je eens kijken of de tip in dit topic over 5.1 op de Sonos jou ook helpt?
Zo niet, wil je dan eens kijken wat de instellingen van de beeldkwaliteit op de TV+ ontvanger zijn? 


@MrRich op zender 1 tm 10 moet je sowieso dolby 5.1 kunnen zien in je Sonos app.


@MrRich op zender 1 tm 10 moet je sowieso dolby 5.1 kunnen zien in je Sonos app.

Mits je de TV+ Box in multicast mode gebruikt.


@MrRich op zender 1 tm 10 moet je sowieso dolby 5.1 kunnen zien in je Sonos app.

Mits je de TV+ Box in multicast mode gebruikt.

Nee hoor sinds een paar updates terug toen 5.1 aan de opnames is toegevoegd is er ook bij de unicast streams 5.1 beschikbaar. Zojuist nog even getest en krijg bij de unicast streams 5.1 binnen op mn sonos arc.


@MrRich op zender 1 tm 10 moet je sowieso dolby 5.1 kunnen zien in je Sonos app.

Mits je de TV+ Box in multicast mode gebruikt.

Nee hoor sinds een paar updates terug toen 5.1 aan de opnames is toegevoegd is er ook bij de unicast streams 5.1 beschikbaar. Zojuist nog even getest en krijg bij de unicast streams 5.1 binnen op mn sonos arc.

Maar naar mijn weten alleen bij de opnames en niet aan live televisie kijken o.b.v. unicast.