Skip to main content

Sinds enige weken KPN TV+ in gebruik (overstap van iTV). Na een vertraagde start met een update probleem (opgelost) functioneerde beide (heb er 2) KPN TV+ ontvangers. Echter NA de laatste update van 27/2 heb ik op 1 TV een Philips 32PHK4309/12 GEEN geluid meer. 

Na wat instellingen doorlopen van de KPN TV+ ontvanger krijg ik wel geluid met de instelling op pass-trough. Echter bij deze instelling is het geluid uiteenlopend van “ok”, vaak hakkelig (valt weg) of stem geluiden worden vertraagd/sloom. Niet echt werkbaar. Met de automatische en de PCM stereo instelling heb ik GEEN geluid met deze TV. Wijzigen van de instellingen van de TV vwb geluid instellingen bracht geen verbetering (alle mogelijke optie uitgeschakeld). Geijkte (maar toch maar vermeld) herstart van zowel TV als KPN TV+ ontvanger (in verschillende volgorde) lost niets op (bij gebruik default instelling KPN TV+ ontvanger).

Nb VOOR de update van 27/2 functioneerde deze KPN TV+ ontvanger zonder problemen (alsmede voor die tijd, de slag grotere (weet het type niet precies meer), iTV ontvanger. Deze Philips TV is wat ouder maar voor een slaapkamer vooralsnog prima.

De andere KPN TV+ ontvanger in mijn bezit is tevens aangesloten op een Philips TV (49”, 7000 serie) en daar heb ik met de standaard (default) instelling vwb geluid in de KPN TV+ ontvanger WEL geluid op deze Philips TV. Alleen met deze standaard instelling is het geluid bij terug kijken van uitzendingen krakerig (irritant) maar nog (net) acceptabel.

Voor de hand liggende opmerking/vraag; graag een oplossing!

Update aan mezelf; vooralsnog weer geluid op de Philips 32PHK4309/12 middels een factory reset van de KPN TV+ box maar voor hoelang werkt dit.