Skip to main content

Ik heb sinds 2 weken glasvezel van kpn en hier ook wifi van. De tv is ook gelogd met het wifi netwerk maar loopt heel vaak vast. Dan staat er video is niet beschikbaar terwijl het "live" tv is. 

Ook duurt laden van programma's er lang. 

Tevens vindt ik wifi netwerk niet stabiel en is het ontvangst van de wifi er lg wisselend l. Kortom het nieuwe abonnement valt me een beetje tegen want ik had gehoopt dat 't beter was dan ziggo. Maar nu vindt ik dit wel echt minder stabiel. 

Dag @West-Fries wat ik begrijp uit je verhaal is dat je tv wil kijken via de app van kpn. Klopt dat?


Dag @West-Fries wat ik begrijp uit je verhaal is dat je tv wil kijken via de app van kpn. Klopt dat?

Ja dat klopt, ik had eerst tv via coax bij ziggo. Maar nu via WiFi. Heb geen mogelijkheid tot netwerk kabel naar mijn tv. 

Er werd mij gegarandeerd dat dit via WiFi ook werkt. En dat doet 't ook maar 't valt ook vaak uit en is erg traag. 

Coax ligt onder mij vloer door. Heb al 2 wifi versterkers gekregen bij installatie. 


Hallo @West-Fries hoe heb je de tv decoder van KPN dan aangesloten? Die werkt alleen bekabeld, een switch erbij plaatsen en je kunt ook je tv-toestel bekabeld aansluiten.

 

 


U gebruikt de app op de smarttv? Dus niet de tv ontvanger? 

Waar staat de Experiabox of KPN Box 12?


Ik gebruik app op tv inderdaad. Alles staat in de meterkast. 


U doet u zelf te kort.  De beeldkwaliteit van de "glaszenders" is veel beter dan de beeldkwaliteit van de app. Dat betekend echter wel dat er kabels getrokken moeten worden. Die uitstekende beeldkwaliteit is namelijk alleen mogelijk via de tv ontvanger.  Maar het is absoluut de moeite waard.


Welke wifi versterkers heeft u en hoe staan die nu opgesteld t.o.v. het modem ? Zijn ze aangesloten zoals de omschrijving in dit topic? KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community


Kpn heeft ze zelf geïnstalleerd 

 


Heb je een Samsung, LG of een tv met Android-TV?

Vanaf beeldscherm 32 inch is de beeldkwaliteit van de app toch zichtbaar minder dan de ontvanger. 

De app is 1080i , 5 Mbps, de ontvanger 7,3 Mbps en de 10 glas zenders 12,5 Mbps. 

Nota bene. Ook Ziggo biedt de mogelijkheid voor een app via wifi. Maar wat toestellen betreft alleen Android-TV televisies. De Ziggo app is 720p. Het kan bij Ziggo ook via wifi met de mediabox next mini. Die is wel 1080i.