Skip to main content

Beste KPN. Sinds recent werkt het niet meer om vanuit een scherm zoals de gids naar het hoofdmenu te springen met pijltje omhoog. Je kunt dus niet meer bij opgenomen programma’s komen. Waarom is dit? En waarom kan het nog wel vanuit andere schermen zoals zoeken? 

Hoi @SimpelIsBeter : Je zit dus in de gids en dan wil je naar de opties die boven in beeld staan?  Ik gebruik daar het ‘terug’ knopje voor. 

Werkt dat wel bij jou?

 

 


Hoi Erwin. Nee. Toen ik eergister in de gids de terug knop gebruikte ging ik terug naar de vorige zender die ik gekeken had. Gister was het anders, toen ging hij terug naar zender 1. Wel handig maar ik kon nog steeds niet naar boven naar menu items. Vandaag kan dat weer wel. Ik stel voor dat KPN de Agile updates laat varen en eens per half jaar of zo een update te doen met heldere communicatie. Mijn moeder van 80 wordt helemaal gek. Haar houvast is dat de TV doet wat ze weet. Iedere keer is het weer anders. Ik stel ook voor dat KPN asap mijn suggestie van het ‘Boomer’ menu opvolgt en een setting maakt waarmee je omschakelt naar een tekst based, hiërarchisch menu. Dat is zo veel duidelijker en logischer. Zeker voor oudere mensen. En zoals ik in andere thread al aangaf: het scheelt heel veel clicks. Wat vroeger 2 of 3 clicks was is er nu vaak 5-10 clicks. En je kan het beter leesbaar maken. Please!!!!!


Toen ik eergister in de gids de terug knop gebruikte ging ik terug naar de vorige zender die ik gekeken had. Gister was het anders, toen ging hij terug naar zender 1. Wel handig maar ik kon nog steeds niet naar boven naar menu items. Vandaag kan dat weer wel.

Er is alleen niets veranderd t.a.v. de terug knop in de gids en ook het "pijltje omhoog" werkt ook nog altijd hetzelfde als voorheen.

 


Het is zoals ik het beschrijf. Ik heb getuigen. Maar als ik kijk naar product updates volgens KPN, dan is de laatste op 9 Januari gedaan. Dus logisch zou alleen dan er iets kunnen veranderen in hoe afstandbediening en menu’s werken. Tenzij KPN naast de aangekondigde updates nog andere updates doen aan software, firmware of afstandbediening. En anders is er iets anders dat het gedag van het geheel beïnvloed. Als niemand anders ziet dat de interface steeds ander gedrag laat zien, dan is het misschien alleen in mijn geval. Raadselachtig.


Correctie, ik lees net dat de update van 9 Jan pas is uitgerold per 16 Jan, dus dat komt meer overeen met mijn tijdslijnen, hoewel het nog niet alles verklaart.


En anders is er iets anders dat het gedag van het geheel beïnvloed.

Dat moet haast wel want op mijn TV+ Box is er niets veranderd t.a.v. de werking van die knoppen in gids.

Heb je die TV+ Box al een keer gereset?


Yep, al paar keer gedaan. Zoals geschreven werkt alles nu zoals je zou verwachten en kan ik vanuit gids weer naar het hoofdmenu. Ik hou het wel in de gaten.