Skip to main content

Iemand enig idee waarom het KPN tv+ het een leuk idee vindt om telkens naar een andere zender te schakelen?

Zit ik bijvoorbeeld voetbal te kijken, schakelt het kastje 4 a 5 keer terug naar MTV... 

 

Dit gebeurt steeds vaker. En eigenlijk altijd naar MTV. Dit doet hij ook wanneer wij iets via een app hebben bekeken. Zender staat dan vaak opeens op MTV of ESPN.

We hebben dit wel vaker voorbij zien komen, @Glen8, welkom! Maar tot op heden nog niet echt de vinger erop kunnen leggen. Dus, misschien kun jij ons daarbij helpen!

Kun je me vertellen hoe je TV+ Box is aangesloten op je modem, je tv, en eventueel op geluidsapparatuur? Ook ben ik benieuwd of er andere bluetooth apparaten in de buurt zijn.

En, even de open deur: je weet zeker dat het niet kan komen doordat iemand anders aan de knoppen zit? Dat een huisdier op de afstandsbediening zit, bijvoorbeeld. Of dat een huisgenoot met een eventuele tweede afstandsbediening wat loopt te klieren?


We hebben dit wel vaker voorbij zien komen, @Glen8, welkom! Maar tot op heden nog niet echt de vinger erop kunnen leggen. Dus, misschien kun jij ons daarbij helpen!

Kun je me vertellen hoe je TV+ Box is aangesloten op je modem, je tv, en eventueel op geluidsapparatuur? Ook ben ik benieuwd of er andere bluetooth apparaten in de buurt zijn.

En, even de open deur: je weet zeker dat het niet kan komen doordat iemand anders aan de knoppen zit? Dat een huisdier op de afstandsbediening zit, bijvoorbeeld. Of dat een huisgenoot met een eventuele tweede afstandsbediening wat loopt te klieren?

Hi Erik,

Dat kan ik zeker. De KPN android box ligt in de lade. Deze is verbonden middels HDMI waarop CEC ingeschakeld is. Verbonden via een switch op de kabel. Ik gebruik de originele KPN afstandsbediening.

De afstandsbediening is gekoppeld aan de tv, echter niet aan de soundbar (conflict, hoeft ook niet voor mij)

De soundbar is middels HDMI ARC aangesloten. Dit is de JBL 5.1 soundbar. Overigens zijn al mijn HDMI poorten ARC...

Hiernaast een PS5 en Switch verbonden via HDMI met CEC aan. Dat zal denk ik niet het probleem zijn.

Het is wel typerend dat het altijd MTV en ESPN is. Het gebeurt zowel (denk ik) tijdens het gebruiken van een Android app (videoland/npo) en tijdens het normaal tv kijken.

 

Ik zal dit weekend eens zien of ik het kan reproduceren. En eventueel de batterijen uit de AB halen om te zien of het daar aan ligt.

 

Andere ideeën zijn welkom!


Hi @Glen8

Ik zal dit weekend eens zien of ik het kan reproduceren. En eventueel de batterijen uit de AB halen om te zien of het daar aan ligt.

Hoe is dit precies gegaan? We horen graag je bevindingen!


Hi @Glen8

Ik zal dit weekend eens zien of ik het kan reproduceren. En eventueel de batterijen uit de AB halen om te zien of het daar aan ligt.

Hoe is dit precies gegaan? We horen graag je bevindingen!

Hi Maja, dit heeft niet veel opgeleverd.

Echter, had ik toevallig nog een oude zelfbouw infrarood snuffelaar liggen, en nu blijkt dat de afstandsbediening verlaat het "terug" knopje uitzendt. Hierdoor vindt een terugschakeling plaats naar een vorige zender. 

 

'vroegâh' moesten we altijd de afstandsbediening richting scherm wijzen, dat is met deze afstandsbediening niet. Zelfs als je er op gaat zitten, en dus geblokkeerd wordt, reageert de tv gewoon.

 

Is de afstandsbediening niet simpelweg te sterk?


Hmm, als hij telkens een signaal van de terug knop uitzendt, heeft dat niet met de sterkte van de infrarood te maken lijkt me, maar eerder met dat dit specifieke knopje dingen doet die hij niet hoort te doen. Zou je de batterijen even uit de afstandsbediening willen halen en daarna wat heen en weer bewegen met dat knopje? Als dat knopje een beetje blijft hangen, kan het helpen om hem even goed hard in te drukken en daarna alle kanten op te bewegen (ik heb dit zelf een keer gehad met de 3 knop, ging de tv tijdens het kijken telkens naar zender 3 of zender 33 😅)


Hmm, als hij telkens een signaal van de terug knop uitzendt, heeft dat niet met de sterkte van de infrarood te maken lijkt me, maar eerder met dat dit specifieke knopje dingen doet die hij niet hoort te doen. Zou je de batterijen even uit de afstandsbediening willen halen en daarna wat heen en weer bewegen met dat knopje? Als dat knopje een beetje blijft hangen, kan het helpen om hem even goed hard in te drukken en daarna alle kanten op te bewegen (ik heb dit zelf een keer gehad met de 3 knop, ging de tv tijdens het kijken telkens naar zender 3 of zender 33 😅)

Hi Maja, dit maakte niets uit. Sinds de laatste update komt het weer vaker voor.

Er zitten geen knopjes vast. Ik heb 2 afstandsbedieningen, beide nog geen 3 maand oud. 1 gebruiken we maar 2 keer in de week om het spul aan te zetten en videoland op te starten, verder niet.

 

Momenteel schakelt de tv telkens naar NL1...

Iemand heeft deze reactie als oplossing gemarkeerd, maar dat is het zeker niet... Het is niet opgelost.