Skip to main content

KPN TV (ITV)werkt niet in USA met VPN  (Express VPN). Alle andere apps zoals Videoland wel. Bij alles krijg ik deze melding. Moet ik nog iets extra's regelen speciaal op de app.

 

Of kpn die VPN providers blokkeert ben ik ook wel benieuwd naar. Maar ik zou het wel logisch vinden.

Ook ik zou dat wel logisch vinden voor de TV diensten. De afspraak met de contentproviders is immers dat distributie binnen de EU toegestaan is maar daarbuiten niet en dan moet je dat ook zoveel mogelijk tegengaan.


Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat KPN inderdaad Express VPN blokkeert. In het verleden heeft Express VPN wel degelijk goed gewerkt. NordVPN daarentegen werkt nu in Amerika prima. 


NordVPN daarentegen werkt nu in Amerika prima. 

De vraag is dan voor hoe lang NordVPN zal blijven werken immers dan zal KPN ook deze wel gaan blokkeren.


Die vrees is er inderdaad….


Maar op deze manier worden gebruikers die wel in NL/EG zitten en gebruik maken van VPN benadeeld…..


Maar op deze manier worden gebruikers die wel in NL/EG zitten en gebruik maken van VPN benadeeld…..

Maar binnen de EU is het niet nodig om een VPN verbinding te gebruiken om televisie via de iTV app of site te kunnen kijken.


@wjb , klopt voor tv kijken, maar mijn werklaptop maakt verplicht gebruik van VPN (dichtgetimmerd door werk) en om nu met 2 laptops op pad te gaan, vind ik ook zoiets…..


@wjb, klopt voor tv kijken, maar mijn werklaptop maakt verplicht gebruik van VPN (dichtgetimmerd door werk) en om nu met 2 laptops op pad te gaan, vind ik ook zoiets…..

Het is dan mijns inziens wel een beetje raar om dat dan maar op het bordje van KPN te schuiven.

Overigens zal je de VPN verbinding met jouw werkgever gewoon kunnen gebruiken voor televisie kijken mits jouw werkgever binnen de EU gevestigd is en jouw werkgever de verbinding met het online TV platform toestaat.