Skip to main content

Zoals ik hierboven al lees is omruilen van tv ontvangers een drama bij KPN.

ik heb een aantal maanden geleden abonnement afgesloten omdat Telfort ermee stopt, ik dacht ga voor kwaliteit en ontvang dan ook nieuwe tv ontvangers, bleek dat ik de oude ontvangers van de Telfort moest houden voor KPN abonnement. Hier enkele malen over gebeld, ik dien mijn KPN abbonemnt uit, voor mij nooit KPN weer, ook veel trammelant gehad bij overzetten van Telfort na KPN abonnement, kpn is niet zuinig op zijn klanten

*admin: afgesplitst

Zoals ik hierboven al lees is omruilen van tv ontvangers een drama bij KPN.

ik heb een aantal maanden geleden abonnement afgesloten omdat Telfort ermee stopt, ik dacht ga voor kwaliteit en ontvang dan ook nieuwe tv ontvangers, bleek dat ik de oude ontvangers van de Telfort moest houden voor KPN abonnement. Hier enkele malen over gebeld, ik dien mijn KPN abbonemnt uit, voor mij nooit KPN weer, ook veel trammelant gehad bij overzetten van Telfort na KPN abonnement, kpn is niet zuinig op zijn klanten. Jammer dat ik een klacht via zo’n forum moet doen, in hoop dat KPN iets doet voor zijn klanten.

 


Welkom op ons forum @Guus82!

Mag ik vragen wat de reden is dat je nieuwe ontvangers wilt hebben? Als ontvangers nog goed zijn worden deze niet zomaar omgeruild. Dat was bij Telfort al het geval en is bij KPN ook het geval. 
Als je verstoringen hebt kan er ook iets anders aan grondslag liggen dan de ontvanger zelf.


Je gaat over van Telfort na KPN, elke nieuwe klant (ben nieuwe klant want ik heb contract afgesloten met KPN) krijgt normaal nieuwe apparatuur bij zijn abonement, je hangt toch ook geen oude motor in nieuwe auto. Jullie concurrent ziggo is veel klantvriendelijker en verstrekt het wel. Dit antwoord bevestigd dat laatste jaar KPN wordt, klantvriendelijkheid is ver te zoeken 


Dat heeft werkelijk waar niks te maken met ‘klantvriendelijkheid’. Het heeft toch geen enkele zin om goed functionerende apparatuur te gaan vervangen?


Maar ik begrijp uit je woorden dat je verder geen problemen hebt met je ontvangers, maar dat je gewoon nieuwe ontvangers wilt hebben?
Als je naar Ziggo zou overstappen is het inderdaad logisch dat je nieuwe ontvangers krijgt, dit omdat Ziggo met een heel ander soort ontvangers werkt. 


En wat is oud? Welk model ontvanger heb je op dit moment?

 


8/9 jaar vind ik oud, Arcadyan HMB2260


Dat zijn toch de nieuwere ontvangers die KPN ook aan nieuwe klanten nog uitlevert. Als deze ontvangers stuk zouden zijn dan had je alsnog ook weer HMB2260 ontvangers gekregen.
Maar je hebt met deze ontvangers verder geen problemen begrijp ik? Anders verneem ik het heel graag zodat ik kan kijken wat er aan de hand kan zijn.


Ik dien me contract uit en voor mij nooit geen KPN weer


Ik dien me contract uit en voor mij nooit geen KPN weer

Dat zal ze leren!


Ze hebben al zoveel fouten gemaakt bij ingaan contract, heb dit nog nooit meegemaakt, ik hoop dat iedereen overgaat na ziggo


Heeft u überhaupt wel een contract? Normaal gesproken als je als bestaande klant het abonnement wijzigt veranderd er verder niets en krijg je ook geen nieuw jaarcontract. Tenzij u misschien korting gekregen heeft? Dat krijg je als bestaande klant ook niet normaliter. Maar misschien heeft u dat wel gekregen? 


Ze hebben al zoveel fouten gemaakt bij ingaan contract, heb dit nog nooit meegemaakt, ik hoop dat iedereen overgaat na ziggo

Ik heb iemand in de familie die op dit moment over probeert te stappen op Ziggo. Dat valt nog niet mee. Als je belt kom je in een vreselijk onlogisch belschema terecht. Waarin je 5 x gevraagd word naar je postcode en huisnummer. En "installatiegarantie" ... dat houd in dat je het eerst zelf moet proberen. Lukt dat niet, dan kun je telefonische ondersteuning krijgen, eventueel via beeldbellen. Lukt het dan nog niet, dan pas krijg je een "ingeneer" bij je thuis. Je bent inmiddels wel 2 of 3 weken verder.


8/9 jaar vind ik oud, Arcadyan HMB2260

Maar die Arcadyan HMB2260's doen toch nog steeds prima hun werk?

Mijn HMB2260 is van begin 2014 en draait nog als een zonnetje.


Heeft u überhaupt wel een contract? Normaal gesproken als je als bestaande klant het abonnement wijzigt veranderd er verder niets en krijg je ook geen nieuw jaarcontract. Tenzij u misschien korting gekregen heeft? Dat krijg je als bestaande klant ook niet normaliter. Maar misschien heeft u dat wel gekregen? 

Als je van Telfort na kpn overstapt lijkt me toch ook dat zoals bij elk bedrijf nieuwe apparatuur krijgt, was ook beloofd, maar kpn ...


Heeft u überhaupt wel een contract? Normaal gesproken als je als bestaande klant het abonnement wijzigt veranderd er verder niets en krijg je ook geen nieuw jaarcontract. Tenzij u misschien korting gekregen heeft? Dat krijg je als bestaande klant ook niet normaliter. Maar misschien heeft u dat wel gekregen? 

Als je van Telfort na kpn overstapt lijkt me toch ook dat zoals bij elk bedrijf nieuwe apparatuur krijgt, was ook beloofd, maar kpn ...

Als u vorig jaar over gegaan was (iets langer geleden misschien), dan was dat het geval geweest. Nu is er geen sprake meer van overstappen. Je zit al bij KPN. Wat je nu nog kan binnen KPN is enkel het abonnement aanpassen.


Ik heb eind vorig jaar contract afgesloten! Al zoveel gemaild en gedaan, ze hebben fout op fout gemaakt en als je degene daarop aanspreekt reageren ze niet meer, de hoge klachtenafdeling heeft me enigssinds geholpen


Mailen naar KPN kan niet eens, dat word niet gelezen.


Mailen naar KPN kan niet eens, dat word niet gelezen.

Klopt nick83


Dus je heb geen problemen met je TV en Internet. Waarom zou je dan nieuwe ontvangers willen hebben? Alle TV ontvangers kunnen fysiek hetzelfde muv 4K TV.

 

Wat betreft Ziggo, daar ben ik het niet mee eens. Daar kun je inderdaad van een mediabox XL naar een NEXT box. Moet je alleen wel ruim 10 euro per maand meer betalen. Zonder extra kosten kan je geen NEXT krijgen.

 

Nu vergelijk jij KPN met overstappen naar Ziggo. Daar kan je een NEXT box krijgen als je de hoofdprijs betaal. Doe je dat niet? Krijg je de MediaBOX XL en dus ook niet het nieuwste. Bij KPN kun je ook de nieuwste krijgen, moet je alleen 4K aanzetten.


KPN denkt niet aan zijn klanten


KPN denkt niet aan zijn klanten

Waarom denkt KPN volgens jou niet aan haar klanten?


Als je van Telfort overgaat naar KPN en je met oude tv kastjes blijft zitten, terwijl je nieuwe zijn beloofd, afspraken komen ze gewoon niet na


Dus je hebt nu de oude HMB2260 maar je had liever een nieuwe HMB2260 willen hebben?

En ik ben juist blij dat KPN niet zomaar TV ontvangers omruilt want dat betekent dat de abonnementsprijs omhoog zal moeten en ons milieu zwaarder belast zal worden.

Ik vind dus juist dat KPN daarmee laat zien dat ze wel aan de klant denken.


Jij bent ict? Dan weet je dat ze de metalen uit ontvanger halen en plastic omsmelten