Skip to main content

Volgende week verwacht ik mijn nieuwe tv (Samsung). Tot nu toe kijk ik TV via de tv+ box. Op zich prima. Nu kan ik op mijn nieuwe TV ook de TV app van KPN zetten (mijn oude tv kan dat niet). Zijn er verschillen in de beeldkwaliteit? Wat zijn de voordelen van de TV app en wat zijn de nadelen?

Hallo @Tegels038 ,

De twee belangrijkste nadelen van de TV-app tegenover een losse ontvanger zijn: 

  1. een minder goede beeldkwaliteit.
  2. niet alle zenders zijn te zien via de TV-app.

In het zenderoverzicht van KPN zie je welke zenders je thuis online (dus via de TV-app) kan kijken.

Je kunt dus beter TV kijken via de losse TV-ontvanger. 

Een voordeel van de TV-app is dat je een "kastje" minder in gebruik hebt. 


Dank voor je snelle reactie!

in welke bitrate zijn de zenders in de TV app (vergeleken met de box) en welke zenders kan je wel via de app bekijken. 
eigenlijk zoek ik naar een pagina met vergelijking van beide mogelijkheden om TV te kijken….


Wat ik erg storend vind is dat als je via de epg kijkt (trouwens alleen in zgn tegelvorm) een programma wat al een uur is afgelopen nog niet beschikbaar is om terug te kijken, op de box wel.


Dank voor je snelle reactie!

in welke bitrate zijn de zenders in de TV app (vergeleken met de box) en welke zenders kan je wel via de app bekijken. 
eigenlijk zoek ik naar een pagina met vergelijking van beide mogelijkheden om TV te kijken….

In het zenderoverzicht van KPN zie je welke zenders je thuis online (dus via de TV-app) kan kijken.


Beste @Tegels038,

De TV app is qua kwaliteit slechter dan met de TV+ Box, en de app beschikt ook niet over 4K. Ik weet het niet zeker, maar de app heeft geen hele hoge resolutie, en dat heeft de TV+ Box wel. k gebruik de app alleen voor nood als de tv ontvanger defect zou zijn, dus mijn advies zou zijn: “Gebruik de KPN TV+ Box.”


Hoi @Tegels038. Het beste beeldkwaliteit heb je toch echt met een KPN TV+ ontvanger. Persoonlijk zou ik kiezen voor een KPN TV+ Box en het kastje wegwerken achter jouw nieuwe TV. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. Tv-zenders en streamingdiensten. Je hoeft niet meer te zoeken op je smart-tv, want met KPN TV+ vind je snel en gemakkelijk je favoriete films en series. 

Verder kan je eenvoudig tv-zenders, extra zenderpakketten en streamingdiensten aan- of uitzetten of een losse sportwedstrijd of film huren? 

 


Reageer