Skip to main content

wij hebben ook ineens weer last van haperen bij terugkijken of videoland kijken. Maanden was het weg, nu is het er ineens weer.

En KPN is héél goed in "je met een kluitje het riet in sturen"

je moet uiteindelijk alles resetten, terwijl het eerst maanden goed ging. In de netwerk situatie is in die periode niets veranderd of zo. Maar toch! Het ligt dus nooit aan KPN dus!! Ze weten het altijd zo te draaien dat je de moed weer opgeeft. Na een reset van de router moet ik iedere keer alle port forwardingen opnieuw instellen → geen pretje! En nadat alles is gereset blijkt het probleem er gewoon nog te zijn. Dus halve ochtend weg > voor niets!!!  

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik kwam je topic tegen en ik vroeg mij af of je de problemen met Videoland hebt weten te verhelpen. Als je nog hulp nodig hebt laat het dan weten! Concentreren zich de problemen dan alleen op Videoland of ervaar je deze ook op andere momenten?


Beste Remco,

Het probleem is er nog. En niet alleen met videoland maar ook met Terugkijken of opgenomen programma's en andere streaming diensten via KPN.

 

Het vreemde is dat de mate van haperen fluctueert. Soms is het een poosje weg (soms dagen of langer) of wat minder en dan een andere dag of ander moment van de dag of week is het er ineens weer.

Alles resetten geeft geen soulaas.  


En het live tv kijken geeft dan verder geen problemen? Het steekt alleen de kop op wanneer je dan gebruikt maakt van de streamingdiensten als Netflix, Videoland en het on demand terugkijken van programma's? Hoe is de ontvanger in kwestie aangesloten is dat met een netwerkkabel of een draadloze verbindingsset? Je kan ook altijd even een kijkje nemen op deze pagina waar een stappenplan staat voor het “oplossen van slecht of haperend beeld”


Beste Remco, 

de ontvanger is met een netwerkkabel aangesloten.

ik heb 2 ontvangers.

het maakt ook niet uit welke ontvanger ik gebruik.

de ontvangers en de experiabox zijn een paar maanden geleden vervangen omdat KPN dacht dat het misschien daar aan zou liggen.

maar dat heeft niet geholpen. 
 

nu komen we op het punt waar het kluitje in het riet van KPN begint  

alle stappen die jij voorstelt of nog gaat voorstellen heb ik al diverse keren doorlopen. 

En apparatuur vernieuwd

en bekabeling vernieuwd

en alles is doorgemeten door KPN

het probleem wordt daarmee dus niet opgelost. 
 

ik wil graag een oplossing 

 

 


In feite heb je dan de meeste zaken al gecontroleerd en uitgesloten en ik moet je eerlijk bekennen dat ik dan ook niet meteen een factor kan aanwijzen die dit kan verklaren. Zie je geen patroon in de momenten dat de diensten gaan haperen? 

 


Helaas is er geen vast patroon te herkennen. Het is random. 

Wat ik al melde. Soms dagen, uren of weken niet en dan weer wel met wisselende heftigheid. En kan dus ook weer ineens weg zijn

 


Dan is het vrij lastig om dan een oorzaak aan te wijzen. Ik heb het forum gescand en ik zie eigen geen andere signalen dat er iets speelt. Ik zal je bevindingen doorzetten naar de ontwikkelaars en mijn advies is dan om contact te zoeken met de klantenservice op 0800-0402 op het moment dat de storing weer optreed.