Skip to main content

Op 3 juli wordt bij ons KPN aangesloten. De tv hangt op 3 meter afstand van het stroom en het tv kastje. Weet iemand of de kabels (stroom, HDMi en ethernetkabel) lang genoeg zijn? 

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid, topic verplaatst naar juiste categorie

Wat bedoelt u specifiek met "tv kastje"? Het tv meubel? De HDMI kabel is geen 3 meter lang. 


Met onze tv-ontvanger geniet je van je favoriete films en programma’s in superscherp beeld. De tv-ontvanger is klein van formaat (12x12x2,5 cm), dus je kunt hem makkelijk wegwerken. En je kunt ermee in 4K kwaliteit kijken, als je de 4K upgrade bestelt. 

 

Dus moet ik zelf een hdmi kabel kopen van 3 meter, maar nu de stgroom kabel en de ethernetkabel nog, zijn die wel ongeveer drie meter?


Er zit volgens mij 5 meter internetkabel bij. En de stroomkabel is gewoon normale lengte, vergelijkbaar met andere apparaten. 80 cm ofzo... weet niet precies.

Let erop dat je niet de goedkoopste HDMI kabel koopt die je vinden kan. Want de kans is aanwezig dat die dan niet werkt. Hij moet aan een bepaalde specificatie voldoen. Die ik zo niet op kan noemen. Anderen hier forum misschien?

Normaliter gaat men er vanuit dat je het kastje gewoon bij de tv zet. Dat kan bij u niet?


Hi @Hanshermitage, ik begrijp dat je vragen hebt over het aansluiten van de tv-ontvanger. Nick heeft je al op weg geholpen zie ik. Ben je met zijn advies verder gekomen? Gewoonlijk wordt de tv-ontvanger inderdaad direct bij de televisie geplaatst, waardoor de kabels niet zo lang hoeven zijn, zeker de HDMI kabel niet. 

We horen graag hoe het afgelopen is, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.


In de huiskamer zit een coax aansluiting en in de meterkaast zit het kastje van de glasvezel. Trekt de monteur  dan de kabel door (ipv de coax) van de tv aansluiting in de huiskamer naar de meterkast? Hetzelfde geldt voot een slaapkamer, neemt hij die ook mee?


Hallo @Hanshermitage , dat kun je aan de monteur vragen, als hij daar tijd en zin voor heeft en de benodigde gereedschappen en materialen.

Buiten de standaardinstallatie ga je wel een meerprijs betalen voor de extra materialen en de benodigde extra tijd.

Het meest waarschijnlijke is dat de monteur niet meer dan het strikt noodzakelijke doet om de basisinstallatie werkend op te leveren i.v.m. corona.

 


Hallo @Hanshermitage , dat kun je aan de monteur vragen, als hij daar tijd en zin voor heeft en de benodigde gereedschappen en materialen.

Buiten de standaardinstallatie ga je wel een meerprijs betalen voor de extra materialen en de benodigde extra tijd.

Het meest waarschijnlijke is dat de monteur niet meer dan het strikt noodzakelijke doet om de basisinstallatie werkend op te leveren i.v.m. corona.

 

@Hanshermitage Dat kan je inderdaad met de monteur overleggen, zoals JanD mooi heeft uitgelegd. Ik verwacht dat de monteur dat wel voor je in orde kan maken. In verband met Corona zal hij vooraf contact met je opnemen. Hij zal extra kosten voor bij voorbeeld trekken van (extra) kabels ook eerst met je doornemen, voordat de monteur met de werkzaamheden begint. Ik raad je aan om eventuele vragen ook vooral op dat moment bij de monteur neer te leggen.