Skip to main content

Je kunt via het menu in je LG televisie settup topbox, KPN selecteren. Hierdoor kun je de magic remote gebruiken voor je decoder van KPN. Voor degene die door de wirwar aan info duidelijkheid wil hebben 😁

 

 

 


Via de … onder de 9 kun je kiezen voor Aan/Uit, maar ook voor Menu en Gids, etc. Credits naar een reactie hierboven trouwens ;)

 

Ik loop tegen het probleem aan dat ik mijn Sonos Playbar niet kan bedienen (volume, via optische kabel). De Magic Remote werkt via Bluetooth en de Playbar alleen via Infrarood. Dat is ff balen, alsnog de KPN afstandbediening nodig. De rest werkt wel ok.

Iemand nog een tip?


De magic remote werkte bij mij altijd perfect.vandaag de hdmi van de kpndecoder los gehad en nu krijg ik met geen mogelijkheid de afstandsbediening weer werkend. Heeft iemand een oplossing? Misschien mijn decoder terugzetten naar fabriek instellingen?


Op zich lukt me de verbinding maken, maar ik wil meer.

De remote is RF. De arris box is bluetooth, Voor zover ik weet is bluetooth een vorm van RF en kan RF net als bluetooth door de muur,

Kortom ik wil mijn VIP5202 bedienen door de muur met de LG remote en dat lukt me nog niet.

De KPN remote redt het wel door de muur, de LG remote doet het wel, maar alleen in het zicht.

Mijn aanname is dus dat de LG remote de Arris niet met bluetooth benaderd maar met IR.

Iemand een idee of ik dit kan oplossen en zo ja hoe?


Via de … onder de 9 kun je kiezen voor Aan/Uit, maar ook voor Menu en Gids, etc. Credits naar een reactie hierboven trouwens ;)

 

Ik loop tegen het probleem aan dat ik mijn Sonos Playbar niet kan bedienen (volume, via optische kabel). De Magic Remote werkt via Bluetooth en de Playbar alleen via Infrarood. Dat is ff balen, alsnog de KPN afstandbediening nodig. De rest werkt wel ok.

Iemand nog een tip?

Mij is het wel gelukt met de sonos playbar en de OLED55A16LA. 

Wanneer je via menu geluid eerst een bedraad apparaat toevoegt via de optische kabel,

kun je erna via menu remote, externe apparaten een geluidsysteem toevoegen, sonos staat er niet standaard bij maar kun je in de zoekbalk wel sonos typen en gaat de verbinding vanzelf. (sommige fora zeggen dat Philips type 4 beter werkt, maar dat is bij mij niet zo)


KPN Arris gaat niet werken met LG OLED .

Waarom niet de box word niet herkent in de set up van de LG.

Bij de ingang van de LG stond bij mij iig installation not completed.

Dus alleen aansluiten met de juiste HDMI kabel aansluiten en meer niet.

Ik had ook problemen met de audio weergave van de box,en dat werkt nu perfect.

 

gr Hans


Ik heb de nieuwe remote van lg zoals Anne liet zienZ alles werkte perfect op een lg afstandsbediening inc interactie tv. Nu om onduidelijke reden lig het eruit.

ik kom op het forum niet achter wat je nu precies moet doen. ( overigens sinds over op kpn kan je sowieso niets vinden) . Wat moet er nu precies gedaan worden??

 


Kpn Arris vip 2952?

word niet herkent in de configuratie van LG.

kies de 4K uitvoering,weet zo niet welk type,word wel herkent.

LG tv op source in dan configureren.

werkt bij mij prima


Mijn magic remote is wel gekoppeld aan mij decoder en tv.

Maar als ik die drie ... indruk kan ik de decoder niet aan of uit of de gids meer krijgen.

Zomaar ineens is alles verdwenen.

Lg gebeld opnieuw tv ingesteld maar doet helemaal niks.

 


Hallo, 

Een oud toic maar wel actueel voor mij. Sinds afgelopen week de trotse bezitter van een LG55G26la 4k oled TV (wat een SUPER beeld!). 

Geprobeerd de KPN setopbox (bt type, exacte nummer zoek ik vanavond op) te bedienen met de magic remote maar dat lukt dus niet (lijkt mij vanwege het feit dat het een bluetooth versie is). Kan ik deze omruilen bij KPN voor een IR versie of is er nog een andere oplossing?

De LG afstandsbediening is zo veel fijner dat ik niet graag terug wil naar dat witte kreng.

 

Thom


Hallo, 

Een oud toic maar wel actueel voor mij. Sinds afgelopen week de trotse bezitter van een LG55G26la 4k oled TV (wat een SUPER beeld!). 

Geprobeerd de KPN setopbox (bt type, exacte nummer zoek ik vanavond op) te bedienen met de magic remote maar dat lukt dus niet (lijkt mij vanwege het feit dat het een bluetooth versie is). Kan ik deze omruilen bij KPN voor een IR versie of is er nog een andere oplossing?

De LG afstandsbediening is zo veel fijner dat ik niet graag terug wil naar dat witte kreng.

 

Thom

Beste Thom

Je had het al gelezen een oud topic er zijn ook nieuwere topics over de magic remote.

ik kan er heel simpel een antwoord op geven (het bespaard zoeken) het is niet compatibel dus gaat maar gedeeltelijk werken. 

mvg


Hallo Thijs,

Bedankt voor je snelle reactie. Gedeeltelijk betekend basisfuncties (welke?) wel en de rest niet of eigenlijk helemaal niet?

 

Wel super vervelend trouwens dat KPN weer eeneigen systeem verzonnen heeft ipv gewoon een standaard met een inschuifkaat te gebruiken zoals alle tv fabrikanten gebruiken. Weer typisch Hollands om niet je aan standaarden te houden.

Alvast bedankt!

 

Thom


Dag Thom

Ik meen dat het geluid niet werkt en het wisselen van kanaal.

Maar misschien is er een Logitech die het wel kan.

Zelf heb ik 4 LG toestellen met 2 verschillende Magic Remote's maar op geen enkel toestel krijg ik het werkend.

Je kan eens informeren naar een Logitech

Suc6

Update ik heb nog even gekeken naar een Logitech Harmony maar ook dat werkt niet.

Dus ben bang dat zowel de LG Magic Remote als de Logitech niet gaan werken.

 


De magic remote werkte bij mij altijd perfect.vandaag de hdmi van de kpndecoder los gehad en nu krijg ik met geen mogelijkheid de afstandsbediening weer werkend. Heeft iemand een oplossing? Misschien mijn decoder terugzetten naar fabriek instellingen?

Koppel je LG tv van internet tijdens de remote setup!

Ik wil hier even reageren omdat ik tot twee keer toe in het verleden dit probleem heb gehad en het na veel uitzoeken heb kunnen oplossen. Dus vooral ook voor mezelf in de toekomst maar misschien ook een ander.

(Om een of andere reden stopt onze LG Magic Remote met werken op het KPN kastje (arris). Volgens mij treed het op als ik rommel met het aan/afkoppelen van andere hdmi apparaten zoals een Xbox.)

Ik merk dat als ik de Universal remote settings opnieuw doorloop en kpn selecteer dat de TV snel door het scherm heen schiet waar je normaal de knoppen moet testen om te checken of je het juiste device hebt. Hij selecteerd gewoon KPN en gaat door. Helaas lijkt het erop dat er op de achtergrond KPN STB settings van de LG server worden geplukt die niet juist zijn.

Mijn oplossing: De televisie van het internet ontkoppelen. Als je dan de remote setup doorloopt kan de tv geen verbinding met de lg server maken. Je moet dus handmatig even op KPN zoeken en doorklikken. In dat geval krijg je wel het 'knoppentestscherm'. Bij mij had hij direct de juiste instellingen en werkte alles weer zoals het hoort. Daarna de TV weer op internet aangesloten.

Hopelijk scheelt dit stappenplan anderen veel tijd en kopzorgen! ✌️


De magic remote werkte bij mij altijd perfect.vandaag de hdmi van de kpndecoder los gehad en nu krijg ik met geen mogelijkheid de afstandsbediening weer werkend. Heeft iemand een oplossing? Misschien mijn decoder terugzetten naar fabriek instellingen?

Koppel je LG tv van internet tijdens de remote setup!

Ik wil hier even reageren omdat ik tot twee keer toe in het verleden dit probleem heb gehad en het na veel uitzoeken heb kunnen oplossen. Dus vooral ook voor mezelf in de toekomst maar misschien ook een ander.

(Om een of andere reden stopt onze LG Magic Remote met werken op het KPN kastje (arris). Volgens mij treed het op als ik rommel met het aan/afkoppelen van andere hdmi apparaten zoals een Xbox.)

Ik merk dat als ik de Universal remote settings opnieuw doorloop en kpn selecteer dat de TV snel door het scherm heen schiet waar je normaal de knoppen moet testen om te checken of je het juiste device hebt. Hij selecteerd gewoon KPN en gaat door. Helaas lijkt het erop dat er op de achtergrond KPN STB settings van de LG server worden geplukt die niet juist zijn.

Mijn oplossing: De televisie van het internet ontkoppelen. Als je dan de remote setup doorloopt kan de tv geen verbinding met de lg server maken. Je moet dus handmatig even op KPN zoeken en doorklikken. In dat geval krijg je wel het 'knoppentestscherm'. Bij mij had hij direct de juiste instellingen en werkte alles weer zoals het hoort. Daarna de TV weer op internet aangesloten.

Hopelijk scheelt dit stappenplan anderen veel tijd en kopzorgen! ✌️

Wat fijn dat je dit met ons deelt hier, dankjewel! 


De magic remote werkte bij mij altijd perfect.vandaag de hdmi van de kpndecoder los gehad en nu krijg ik met geen mogelijkheid de afstandsbediening weer werkend. Heeft iemand een oplossing? Misschien mijn decoder terugzetten naar fabriek instellingen?

Koppel je LG tv van internet tijdens de remote setup!

Ik wil hier even reageren omdat ik tot twee keer toe in het verleden dit probleem heb gehad en het na veel uitzoeken heb kunnen oplossen. Dus vooral ook voor mezelf in de toekomst maar misschien ook een ander.

(Om een of andere reden stopt onze LG Magic Remote met werken op het KPN kastje (arris). Volgens mij treed het op als ik rommel met het aan/afkoppelen van andere hdmi apparaten zoals een Xbox.)

Ik merk dat als ik de Universal remote settings opnieuw doorloop en kpn selecteer dat de TV snel door het scherm heen schiet waar je normaal de knoppen moet testen om te checken of je het juiste device hebt. Hij selecteerd gewoon KPN en gaat door. Helaas lijkt het erop dat er op de achtergrond KPN STB settings van de LG server worden geplukt die niet juist zijn.

Mijn oplossing: De televisie van het internet ontkoppelen. Als je dan de remote setup doorloopt kan de tv geen verbinding met de lg server maken. Je moet dus handmatig even op KPN zoeken en doorklikken. In dat geval krijg je wel het 'knoppentestscherm'. Bij mij had hij direct de juiste instellingen en werkte alles weer zoals het hoort. Daarna de TV weer op internet aangesloten.

Hopelijk scheelt dit stappenplan anderen veel tijd en kopzorgen! ✌️

Gisteren heb ik de methode geprobeerd zonder dat de tv een internetverbinding heeft. De tv blijft dan zoeken. Het is niet mogelijk om ‘volgende’ te selecteren, alleen terug is mogelijk. Mogelijk heeft dat te maken met de software update. 

Met de internet verbinding op de TV, wordt inderdaad kpn gevonden en de Magic Remote automatisch ingesteld maar deze werkt dan niet op de Arris VIP 5022.

De manier waarop het me gelukt is: nadat kpn is gevonden, meerdere aanbieders selecteren, dan kpn kiezen en vervolgens verschijnt het menu om de knoppen te proberen. En daarna is met de Smart Remote de Arris VIP 5022 bedienen. 


De magic remote werkte bij mij altijd perfect.vandaag de hdmi van de kpndecoder los gehad en nu krijg ik met geen mogelijkheid de afstandsbediening weer werkend. Heeft iemand een oplossing? Misschien mijn decoder terugzetten naar fabriek instellingen?

Koppel je LG tv van internet tijdens de remote setup!

Ik wil hier even reageren omdat ik tot twee keer toe in het verleden dit probleem heb gehad en het na veel uitzoeken heb kunnen oplossen. Dus vooral ook voor mezelf in de toekomst maar misschien ook een ander.

(Om een of andere reden stopt onze LG Magic Remote met werken op het KPN kastje (arris). Volgens mij treed het op als ik rommel met het aan/afkoppelen van andere hdmi apparaten zoals een Xbox.)

Ik merk dat als ik de Universal remote settings opnieuw doorloop en kpn selecteer dat de TV snel door het scherm heen schiet waar je normaal de knoppen moet testen om te checken of je het juiste device hebt. Hij selecteerd gewoon KPN en gaat door. Helaas lijkt het erop dat er op de achtergrond KPN STB settings van de LG server worden geplukt die niet juist zijn.

Mijn oplossing: De televisie van het internet ontkoppelen. Als je dan de remote setup doorloopt kan de tv geen verbinding met de lg server maken. Je moet dus handmatig even op KPN zoeken en doorklikken. In dat geval krijg je wel het 'knoppentestscherm'. Bij mij had hij direct de juiste instellingen en werkte alles weer zoals het hoort. Daarna de TV weer op internet aangesloten.

Hopelijk scheelt dit stappenplan anderen veel tijd en kopzorgen! ✌️

Naar dit antwoord heb ik zo lang gezocht, 1000x dank. 

Mijn setup werkte altijd prima tot ik alles opnieuw heb moeten aansluiten en daar kwamen ineens weer 2 afstandsbedieningen op tafel. Erg frustrerend. En dat de oplossing zo simpel is. Geweldig. nu weer blij met maar 1 afstandsbediening op tafel.

Wat ben ik blij.


Geen dank, fijn dat het verholpen is! Toevallig deze week nog deze workaround bij de tv van mijn pa moeten uitvoeren. Is een hardnekkig probleem waarvan ik vrij zeker weet dat er nog veel meer mensen mee kampen en de oplossing nooit zullen vinden. Misschien dat KPN proactief hierover met LG contact kan opnemen?


Ik neem dit mee maar ik durf niet te zeggen iet mee wordt gedaan en zo ja op welke termijn dit zal zijn. Ik waardeer wel dat je meedenkt. 


Reageer