Skip to main content

Ik ben sinds kort in bezit van een LG oled 55” C9 tv. van KPN heb ik de laatste 4K STB. 
Wanneer ik TV kijk dan schakelt de TV na enige tijd vanzelf uit. Wanneer ik deze opnieuw opstart dan schakelt deze na enkele minuten weer uit. 
Wat is hier aan de hand?

Hoi, kan het zijn dat je de energie/eco instellingen aan hebt staan in de tv en-of de ontvanger? 

(HDMI) Kabels goed aangesloten?

 

*Heb deze link gevonden; 

https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product-ondersteuning/CT20182005-1403576623556


Fijn dank je wel, ik ga dit even proberen 

 


Ik ben sinds kort in bezit van een LG oled 55” C9 tv. van KPN heb ik de laatste 4K STB. 
Wanneer ik TV kijk dan schakelt de TV na enige tijd vanzelf uit. Wanneer ik deze opnieuw opstart dan schakelt deze na enkele minuten weer uit. 
Wat is hier aan de hand?

Wat is enige tijd? Krijg je wellicht ook een melding dat hij beeldscherm gaat kalibreren/herstellen?


De eerste keer dat de tv uitvalt is na ongeveer 30 minuten. Daarna na iedere 5 minuten. Er komt geen melding de tv gaat uit. 


De eerste keer dat de tv uitvalt is na ongeveer 30 minuten. Daarna na iedere 5 minuten. Er komt geen melding de tv gaat uit. 

Dit klinkt meer als een kapotte TV. Ik zou contact opnemen met de winkel waar je deze gekocht hebt.


Hoi @Tonie61 
Lijkt mij ook een defecte TV toe.


Hoi @Tonie61, wat gek dat jouw tv steeds uit zichzelf uitschakelt. Ik zie dat je hier al een paar tips en suggesties gekregen hebt om je op weg te helpen, super.

Heeft het nog geholpen om de tips op de website van LG uit te proberen, die Anneke-Anna deelde? Je zou ook navraag kunnen doen bij LG, mogelijk kunnen zij je zo helpen om het op te lossen. We horen graag hoe het is gegaan.


Hoi Alexa, 

ik verschillende keren contact gehad met LG en heb al hun voorstellen uitgevoerd echter zonder resultaat. Zij verwijzen naar KPN temeer ook omdat nu blijkt dat wanneer ik de “oude” HD-decoder van KPN gebruik het probleem zich niet voordoet. 
Vanmiddag heb ik nog een keer een test gedaan met de andere 4K decoder van mijn tv boven gedaan. Ook bij deze decoder doet zich hetzelfde probleem voor…

Vanmiddag uitgebreid contact gehad met de KPN servicedesk, ook deze konden het probleem niet oplossen en verwezen weer naar LG…...tja wat nu.…

Groeten,

Toine


Lastig. Normaal gesproken laat een TV zich niet uitzetten door de 4K decoder van KPN, al is het maar omdat de decoder van KPN geen commando's over de HDMI kabel kan sturen. 

Het feit dat de TV na een half uur uitvalt en daarna na ongeveer elke 5 minuten zou normaal gesproken op een warmte-gerelateerd iets duiden: Een bepaald component/contact bereikt een bepaalde temperatuur en er gaat iets fout. En bij het direct weer aanzetten van de TV is de boel natuurlijk nog redelijk warm waardoor dit moment zich sneller voordoet.

Aan de andere kant: Als het probleem zich NIET voordoet met de HD-decoder wordt het wat ingewikkelder. Sluit je deze met dezelfde kabel aan op dezelfde HDMI poort op de TV? 

En zou je voor de grap de 4K decoder eens op 1080p qua uitput in kunnen stellen? Misschien dat de hogere datasnelheid van de 4K output er voor zorgt dat er iets niet helemaal lekker gaat?


Goedenavond TFHFony,

Ik heb de beide decoders verbonden met dezelfde HDMI kabel en dezelfde HDMI poort. 
Daarnaast heb ik de 4K decoder op 1080i gezet en dit maakte geen verschil. De tv ging vanzelf weer uit. 
het is inderdaad een hele lastige situatie en ook heel vervelend omdat de beide partijen naar elkaar wijzen…..


Goedenavond TFHFony,

Ik heb de beide decoders verbonden met dezelfde HDMI kabel en dezelfde HDMI poort. 
Daarnaast heb ik de 4K decoder op 1080i gezet en dit maakte geen verschil. De tv ging vanzelf weer uit. 
het is inderdaad een hele lastige situatie en ook heel vervelend omdat de beide partijen naar elkaar wijzen…..

Hoi Tonie61,

Dit is inderdaad een hele lastige. Normaal zou een dergelijke klacht TV gerelateerd moeten zijn, maar aangezien het probleem zich niet voordoet met een andere decoder valt dit niet met elkaar te rijmen. Wellicht dat er dan toch een compatibiliteitsprobleem is tussen de TV en de decoder op een of andere gekke manier. En dan gaat het lastig worden om het opgelost te krijgen, want de vraag is waar dan de fout ligt.

Eventueel, al weet ik niet of KPN dit doet, zou je kunnen vragen of ze de 4K decoder wisselen voor een nieuwe. Misschien is er toch iets mis met het ding waardoor de TV uitschakeld, maar dit is ook maar een gok...


Nou ja dat heb ik al gedaan, ik heb 2 van die 4K decoders thuis en met beide krijg ik hetzelfde probleem.

Nu sprak ik net een collega die ook een LG OLED tv heeft. Dit is een type van 3 jaar geleden en die heeft ook problemen met de 4K decoder. Bij hem gaat de tv niet uit, maar krijgt hij helemaal geen beeld. Hij heeft inmiddels de HD-decoder weer aan zijn tv gekoppeld. 

Al met al lijkt het er inderdaad op dat de 4K KPN decoder en een LG (OLED) tv geen goed huwelijk is…. maar ik hoop wel dat KPN hier mee aan de slag gaat al dan niet in overleg met LG!


@Tonie61 Je hebt al van alles geprobeerd lees ik. De televisie werkt wel goed samen met een andere tv-ontvanger, en de tv-ontvanger dus ook met de andere tv die je thuis hebt. Heb ik het zo goed begrepen? 

Ik heb ook nog wat onderzoek voor je gedaan. Dit lijkt niet standaard een probleem bij dit type LG televisie te zijn. Heb je de firmware van de tv al nagekeken, en geüpdatet? Dat wil vaak helpen bij dit soort gekke problemen. Laat je weten of het is gelukt, en of het dan geholpen heeft?


Dag Alexa, ik heb inderdaad de firmware van de tv ge-update. 
Begrijp ik het goed dat deze storing met dit type decoder niet vaker voorkomt bij dit type televisies? Zo ja kun je me hiervan iets op papier staan waarmee ik dan naar LG kan?


@Tonie61 Goed dat je ook de firmware gecontroleerd hebt! Klopt, het is niet iets dat we standaard zien gebeuren bij dit type televisie. Daarom is het misschien toch slim om het nogmaals voor te leggen aan LG, om te zien of ze nog andere oplossingen voor je hebben, aangezien de tv-ontvanger wel goed werkt. Laat je weten wat er uit gekomen is?


@Alexa_ dank voor je berichtje. Zoals eerder door mij aangegeven hoor ik van een collega dat hij ook problemen heeft met de decoder in combinatie met een LG tv. Blijft toch apart. 


Ik heb hetzelfde probleem. LG 55C8PLA OLED televisie en hij schakelt de hele tijd automatisch uit, vooral bij inschakelen van apps op de tv (Netflix, Amazon etc.).

Verder is het beeld van de KPN 4K decoder schokkerig. Het pauzeert heel even om de paar seconden. Ik vind dat vreemd want alles is bedraad aangesloten via ethernet met rechtstreekse utp-kabel tussen modem en decider.


Kreeg dit van de LG klantenservice:

 

Q

Wij adviseren u om de timers uit te zetten: 

1. Instellingen > Algemeen > Timers > UIT 
2. Onder Instellingen > Algemeen > Energiebesparende modus > Automatisch uitschakelen > UIT. 

UQ

 

Lijkt wel te werken…

 

i-TV beeld van KPN nog steeds schokkerig...


Ik ben sinds kort in bezit van een LG oled 55” C9 tv. van KPN heb ik de laatste 4K STB. 
Wanneer ik TV kijk dan schakelt de TV na enige tijd vanzelf uit. Wanneer ik deze opnieuw opstart dan schakelt deze na enkele minuten weer uit. 
Wat is hier aan de hand?

Heeft u de originele afstandsbediening van KPN in gebruik of die van LG?

U kunt de instellingen op de tv wel aanpassen, maar u kunt ook de instellingen van de decoder van KPN aanpassen, daar staat ook een standby tijd ingevuld van meestal 24 uur, verander die eens door die ook uit te zetten.


Ik heb een andere LG tv en heb dit probleem ook maar dan met een nvidiashield pro.

LG heeft het moederbord gewisseld en het probleem bleef.

Toen zelf op onderzoek uitgegaan en ik heb het fevonden:

Als je de hdmi-cec uitzet heb je nergens meer last van en valt hij niet meer uit.

Enige nadeel hiervan dat je voor beide een aparte remote nodig hebt.