Skip to main content

Vorig jaar LG TV 32LM637BPLA bij mijn kpn abonnement gekregen. Sinds aantal weken geven alleen NPO 1,2,3 nog beeld in KPN Smart TV app. Overige zenders zoals bijvoorbeeld RTL4 geven zwart beeld. TV is met UTP kabel verbonden met KPN router.

Welkom hier @jvzwam! Fijn dat je ons gevonden hebt. Vervelend dat je zwart beeld hebt op de commerciële zenders. Kun je iets meer vertellen over het gebruik van de app? Sluit je de app altijd volledig af als je stopt met kijken en wat heb je al geprobeerd om dit opgelost te krijgen? 

Onze eerste adviezen zijn om de tv tijdelijk stroomloos te maken en wanneer dit niets oplevert de app opnieuw te installeren. Heb je dit al eens gedaan? 


Beiden geprobeerd, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem: wel beeld bij NPO 1,2 en 3, geen beeld bij overige kanalen.


Balen @jvzwam:disappointed_relieved:  Andere apps werken nog wel naar behoren? Kun je controleren of er een update beschikbaar is voor de tv? 
Mocht dit niet het geval zijn, dan kijk ik graag met je mee. Kun je je gegevens eens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. 


Vorig jaar LG TV 32LM637BPLA bij mijn KPN abonnement gekregen. Sinds een aantal weken geven alleen NPO 1,2,3 nog beeld in KPN Smart TV app. Overige zenders zoals bijvoorbeeld RTL4 geven zwart beeld. TV is met UTP kabel verbonden met KPN router.

 

Heb je de app. verwijderd en daarna de tv uitgezet. Eventueel spanningsloos (in de volksmond stroomloos) gemaakt voor minimaal 2 minuten (de condensatoren moet de tijd hebben om te kunnen ontladen.

 

Daarna de app opnieuw installeren en je gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. 

 


Vorig jaar LG TV 32LM637BPLA bij mijn KPN abonnement gekregen. Sinds een aantal weken geven alleen NPO 1,2,3 nog beeld in KPN Smart TV app. Overige zenders zoals bijvoorbeeld RTL4 geven zwart beeld. TV is met UTP kabel verbonden met KPN router.

 

Heb je de app. verwijderd en daarna de tv uitgezet. Eventueel spanningsloos (in de volksmond stroomloos) gemaakt voor minimaal 2 minuten (de condensatoren moet de tijd hebben om te kunnen ontladen.

 

Daarna de app opnieuw installeren en je gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. 

 

Dit heb ik geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde issue.


Dankjewel voor de gegevens @jvzwam. De app zou gewoon moeten functioneren. Ik vermoed dat ik een ticket voor je moet gaan aanmaken. Hiervoor heb ik nog wat informatie nodig: Krijg je wel geluid te horen op de commerciële zenders en zie je nog wel het menu/zendernummer in beeld? Wat gebeurd er als je de beeldinstellingen aanpast? 

Laatste vraag: Kun je (wanneer het schikt) het modem en glasvezelkastje een paar minuten stroomloos maken? Ik kan de actuele gegevens van het modem niet opvragen namelijk. Ik kan dus niet zien welk modem er is aangesloten en of die voorzien is van de laatste softwareversie.


Modem en glasvezelkastje zijn net van het stroom af geweest.

Bij de commerciële zenders ook geen geluid. De tijd rechtsonder loopt wel. Het menu werkt nog, ik kan gewoon zappen naar een andere zender.


Excuses voor de late reactie @jvzwam! Ik heb een ticket aangemaakt. Dit ticket wordt mogelijk vandaag en anders maandag opgepakt. Zou je het met ons kunnen delen als er een oplossing gevonden is? Ik ben erg benieuwd :blush:


Modem en glasvezelkastje zijn net van het stroom af geweest.

Bij de commerciële zenders ook geen geluid. De tijd rechtsonder loopt wel. Het menu werkt nog, ik kan gewoon zappen naar een andere zender.

 

Kijk bij de tv en bij de KPN tv decoder of de HDMI kabel er 100% goed inzit. 

Dat kan 1 van de oorzaken zijn.

 

En staat het geluid wel aan (niet op mute)?

 

En alles zo nu en dan van de spanning (volksmond stroom) afhalen kan nooit kwaat.

Doe het dan wel meer dan 1 minuut (voorkeur 2 minuten).

Daarna wordt alles gereset.

 

Of kijk je via de KPN tv app?

Zo ja, verwijder die app.

Zet de tv uit.

Daarna weer aanzetten en de app opnieuw installeren.

 

P.S.

Met de KPN tv decoder heb je een mooier beeld.