Skip to main content

Hoi,

Ik heb een LG Oled65c7v en ervaar ineens veel lipsync problemen. Ik heb mijn ontvanger aangesloten op de TV en mij soundbar is ook aangesloten op mijn TV. 

Ik heb al een nieuwe HDMI kabel gekocht, zodat overal dezelfde kwaliteit in zit, maar dat maakt niet uit. 

Geluid is (flink) later dan het beeld, waardoor ik het ook niet kan aanpassen. Geluid kan je via KPN menu alleen vertragen, maar dat is juist al vertraagd en via de TV maar minimaal andersom aanpassen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

gr,

René

Hallo @RVork 

 

Heb je de TV-ontvanger al een keer herstart?

Zo ja, treed het probleem ook op zonder soundbar of als je via een app op de TV of een ander aangesloten apparaat kijkt, zoals een DVD of Blue-ray speler.


Welke KPN ontvanger heb je @RVork ?

Heb je hier ook last van wanneer je de soundbar niet gebruikt, dus alleen geluid van de TV.

Sluit de soundbar eens aan op de kpn ontvanger. Dit kan met (audio kabel) tulp of met een toslink (optisch) kabel.

Hiermee kun je ook de TV uitzetten als je radio via de KPN ontvanger wil luisteren mocht je dat willen.

Hier meer informatie hoe je dit kunt aansluiten. 


Hi,

Herstart → ja meerdere keren.

Ik heb een Arris 2952 v2 ontvanger.

Geen idee, ik heb geen ander apparaat.

gr,

René


Hi,

Als ik de soundbar niet gebruik is het zo goed als weg. Alleen heb ik alleen optisch de mogelijkheid om aan te sluiten, maar die kabel heb ik niet.

gr,

René


Hi,

Als ik de soundbar niet gebruik is het zo goed als weg. Alleen heb ik alleen optisch de mogelijkheid om aan te sluiten, maar die kabel heb ik niet.

gr,

René

Hoi, mocht je overwegen om te proberen het optisch aan te sluiten via de ontvanger en dan met hdmi naar de TV vanaf de sounbarToslink kabel 

Of toch met een tulp kabel (als dit op de soundbar zit) vanaf de kpn ontvanger en de hdmi vanaf de soundbar naar de TV, die je vast wel heb liggen? 

Ik ben benieuwd of er dan ook verbetering optreed.