Logitech Harmony One koppelen aan nieuwe KPN TV+ box
Kan iemand dan roepen welk apparaat ze dan hebben gekozen voor Logitech, ik zoek nu naar “sagemcom” en “DIW7022” maar die is niet bekend binnen de logitech software voor m’n harmony.
Alvast Dank, Kay
(zie nu dat dit artikel ondertussen al weer 2 jaar oud is en ik waarschijnlijk nu weer met nog nieuwere aparatuur zal zitten)
Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
Bladzijde 4 / 4
Hallo allemaal,
Ik heb veel tijd besteed om de beste mapping te vinden om mijn Logitech hub te kunnen gebruiken met de KPN TV+ decoder. Om anderen tijd te laten besparen heb ik mijn bevindingen samengevat in onderstaand document. Hopelijk helpt dit.
Fantastisch! Erg blij mee.
Hallo
Ik heb mijn Harmony Touch, met hub, uiteindelijk toch aan de praat gekregen.
Wat heb ik gedaan:
Ik gebruik alleen van Logitech,
Harmony Beta Andriod TVtest,
NVIDIA Shield
overige apparatuur (IR)
verder werkzaam gekregen door wat reeksen aan te maken.
en heel veel tijd hierin gestoken.
mvg HvR
Had eerder het probleem dat de bluetooth connectie met de box wegviel, dit is na 2 maanden weer terug gekomen. Was het helemaal zat en heb een Flirc USB v2 gekocht (30,90 incl verz, bij KIWI electronics). Binnen de kortste keren weer een werkende configuratie met de Harmony Hub, lekker zonder bluetooth en via IR. Dit werkt dus voor alle Harmony afstandbedieningen. De KPN box wordt trouwens via de Flirc USB ook aan en uitgezet (standby),dit was mij tevoren niet helemaal duidelijk.
-In harmony als apparaat de (merk:) Flirc (:type) Kodi kiezen.
Nu werkt het eigenlijk al, maar je moet de harmony hub en AB naar smaak instellen.
Aan uit gedrag met discrete aan en uitknoppen (zie ook genoemde site). Gids met reeks “omhoog → select”. Ch up/down → “pageup/pagedown”. Menu via “parentfolder”
De meeste dingen werken al gewoon en er is goed mee te werken, maar de opnemen knop en de kleurenknoppen werken niet. De “back” knop werkt ook niet goed in het KPN gedeelte en het androidtv menu/instellingen (wel in bijv. netflix/kodi app). Workaround voor de backknop is dan de menu knop. De echte liefhebber/slimmerik kan de Flirc config file aanpassen om ook deze functies uit te vogelen (moet zeker kunnen, als ik er nog eens zin in heb om te doen deel ik het).
De gids kun je via opdrachtregel flirc_util.exe record_api 141 102 aan je gewenste afstandsbediening-knop toekennen (soms krijg je een foutmelding, dan kun je de code koppelen aan een andere knop/functie (bijv. zoom-) en hierna deze functie toewijzen aan de gewenste knop in de Harmony app (bewerken TV kijken-activiteit → afstandsbediening aanpassen op Guide-knop drukken en kiezen voor Mediaspeler Flirc en de gekozen functie).
Channel up via flirc_util.exe record_api 156 102, channel down via flirc_util.exe record_api 157 102.
Record via flirc_util.exe record_api 178 102.
De back-functie via flirc_util.exe record_api 548 102.
Rode knop via flirc_util.exe record_api 105 102, groene via flirc_util.exe record_api 106 102, gele knopflirc_util.exe record_api 108 102, en de blauwe flirc_util.exe record_api 107 102.
Het e.e.a. is via batch-file te automatiseren, waarbij de onderstaande code kan worden opgeslagen en gerund als program-flirc.bat
if exist "C:\Program Files\Flirc" cd "C:\Program Files\Flirc" if exist "C:\Program Files (x86)\Flirc" cd "C:\Program Files (x86)\Flirc"
(Hierbij is page up overigens de Power-functie om de TV box aan- en uit te zetten (wordt aan de start- en eindreeks toegevoegd), page down is channel up, aspect ratio is channel down, audio next language wordt voor guide gebruikt)
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.