Skip to main content

Hoi @Erik_ , gezien jouw bericht over interactieve TV ontvangers updates richt ik me maar even tot jouw omdat ik hoop dat jij dit weet.
 

Heb de fora deels doorgespit over dit onderwerp maar wil toch graag even wat duidelijkheid.

Mijn test:

  1. Ik kan halverwege programma opname starten, met Android app of ontvanger.
  2.  Op ontvanger kan ik alleen vanaf opname moment terugkijken.
  3.  Met Android app kan ik met slider gelukkig alsnog vanaf begin kijken en de boel casten naar tv.

Gezien het feit dat je dus een opname wel geheel vanaf het begin kan kijken op de app 
kan het geen rechten probleem lijkt mij.

In de tijd van de lokale HD recording was dit logisch maar nu alles naar de cloud verplaatst is, is dit achterhaald, toch?
 

Zoals KPN vast wel weet kan je bij de concurrent wel elke "opname" vanaf het begin kijken, op ontvanger of de app,
 

Zit dit mij jullie in de pen voor een komende update?

Met de groene knop zou je dan misschien echt naar begin kunnen gaan in een opname?

Met deze "kleine" aanpassing aan de ontvanger kant zullen jullie veel meer mensen over de streep trekken.

Alvast bedankt.

Ja @AppieSan je hebt gelijk. Een andere gebruiker heeft dit in een ander topic ook al gemeld: 

 


Maar zolang zenders te vroeg of te laat starten, hoe weet je dan wat het begin is als het op een centrale server wordt opgenomen?

 

P.S.

Je hebt geen eigen server ruimte voor opname.

Het programma staat er 1 keer op voor alle klanten die hiervoor een opname hebben aangemeld.😉


Eerst even wat er gebeurt (volgens mijn laatst courante kennis hierover), Alle programma’s waarvan KPN het recht heeft om te herhalen worden opgeslagen op een server in de Cloud. Dat recht om te herhalen is niet gelijk. Sommige zenders mogen bijvoorbeeld maar beperkte tijd worden teruggekeken en anderen wel als een pseudo opname maar niet als terugkijken (zal wel van de onderhandelingen van KPN met de zender te maken hebben). Maar er zijn meer verschillen (doorspoelen en zo). 

Als jij een “opname” inpland worden in jouw gegevens de begin en eindtijd van dat programma volgens een gids vastgelegd. Er wordt dus niet een daadwerkelijke opname gemaakt die wordt opgeslagen. KPN gebruikt al verschillende namen voor wat jij noemt “opname”. Zo wordt bij ITV gesproken over “inplannen”. 

Zoals jij het beschrijft bestaat er dus nog steeds in alle programma’s PDC https://en.wikipedia.org/wiki/Programme_Delivery_Control  Ik dacht dat het met het einde van de hardware recorders dit al lang beeindigd was. 

Theoretisch zou dit bruikbaar kunnen zijn, maar dan moet er dus minstens een index meelopen met de opgeslagen programma’s. En de gegeven start en eindtijd van een programma van de klant moeten hier dus op worden geactualiseerd. Dat kan best moeilijk zijn, want de tijd kan niet gebruikt worden. Bij alle “opnames” moeten dus unieke namen aan de programma’s worden toegevoegd aan de start en eindtijd. 

Best interessant, als @Erik_  hier ons eens over bijpraat. Persoonlijk is dit niet onze eerste behoefte trouwens. Het enige waar het bij ons wel eens fout gaat is met Belgische programma’s.

PS ik had wat lang nodig om dit bericht zorgvuldig te maken, ik zie dat Joop nu ook vermeld over de eenmalige opslag. 


@joop2011 en @dommeke  Volgens mij is de vraag van TS anders. 


@joop2011 en @dommeke  Volgens mij is de vraag van TS anders. 

Je hebt gelijk, Nu ik het nog eens lees gaat het niet over “Niet meer van deze tijd” maar een kleine aanpassing meer in de vorm zoals het vroeger ook meer was en waarvan ik het jammer vond dat die mogelijkheid wat minder was geworden. 

Maar het was toch wel een interessante bezigheid voor mij om alles over PDC weer eens terug te halen 😄


@AppieSan  bedoeld. Al start je een opname in de laatste minuut van het tijdsblok je via de decoder alleen die laatste minuut kunt zien. Maar via online wel het hele tijdsblok. 

Dat zou via de decoder ook mogelijk gemaakt moeten worden. Is ook mijn mening/ verzoek.

Bij Ziggo kan dat inderdaad wel via de decoder. 

Voorlopig gebruik ik dan de smart-tv app in mijn tv om zo'n opname helemaal te kijken. 

(toevoeging: opnames van BBC First zijn niet af te spelen op een Samsung TV met de KPN ITV APP. Wel op een LG en tv's en boxen met Android-TV)


Je slaat de spijker op zijn kop @PeterG .
Ik heb daarstraks twee opnames gemaakt op BBC FIRST en alle twee waren ze vanaf het begin terug te kijken. Het duurt soms even (enkele minuten) eer je de balk helemaal naar links kan trekken en daar ook blijft. Zo duurde het ook drie minuten voor de gestarte opname zichtbaar werd in de app.
 

Een andere, tijdelijke oplossing, zou zijn dat de KPN TV app zoals te zien op menig TV toestel beschikbaar wordt gemaakt in de eigen ontvanger app. Dan kan in ieder geval een ieder gebruik maken van gehele programma terugkijken zonder chrome cast.


Beste @AppieSan, voor zover ik weet, zijn er voorlopig geen plannen om dit te realiseren. Wel heb ik je feedback intern doorgeven! Dus bedankt voor jouw signaal!


Hoi @Marcia_ ,
Je zou verbaasd zijn hoeveel KPN abonnees dit een echte update zouden vinden 😁
Zou bijna een petitie starten 😅


Hoi @AppieSan 

KPN heeft nieuwe decoders geïntroduceerd. Wel alleen met wijziging abonnement naar nieuwe vorm te verkrijgen. Maar daarop worden halverwege gestarte opnames wel vanaf het begin afgespeeld.

Zit je nog in het eerste jaar? Wacht dan op de email over wijziging van de algemene voorwaarden. Daarna ben je tot en met 31 maart contractvrij om naar het nieuwe abonnement te gaan.

zie deze reactie:

En het start bericht van dat topic met de nieuwe ontvanger.

De opbouw van het nieuwe abonnement. Pluspakket gratis icm kpn mobiel abonnement. Opnemen gratis van af tweede ontvanger.

 


@PeterG 

Als je in het eerste jaar overstapt, nadat je contactvrij bent, is de kans wel groot dat je de lopende kortingen kwijt bent.

 

Zelf ben ik al jaren contactvrij en heb ik ook interesse in deze nieuwe KPN decoder DIW7022 (2stuks).

Maar ik wacht totdat de, meeste, kinderziektes eruit zijn en HD+ erop staat en opnames ook in een goede kwaliteit gekeken kunnen worden. 😉


Hoi @PeterG ,
Lijkt me mooi/prima kastje, maar ga toch nog even voor de oude omdat ik nog 9 maanden 50% korting heb 😃


Hoi @PeterG ,
Lijkt me mooi/prima kastje, maar ga toch nog even voor de oude omdat ik nog 9 maanden 50% korting heb 😃

 

En over 9 maanden zijn ook de meeste (hopelijk alle) kinderziektes eruit.😉