Skip to main content

Goedenavond,

ik heb getracht mijn heel oude (zeker 20 jaar) marantz receiver SR1041 aan te sluiten op de tv ontvanger 2952 V2. Dat heb ik gedaan met een audiokabel groen-rood-wit, maar als ik de witte  stekker in aux doe maakt de speaker een enorme herrie.  Kan hem dan ook niet zachter zetten.Ben dan bang dat ik hem opblaas. In tape inpluggen gebeurt er helemaal niets.  Wat doe ik verkeerd?

ik vroeg me ook af of het wel  mogelijk is om een analoge ontvanger op een digitale tv aan te sluiten.

 

alvast bedankt voor het antwoord.



Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt eoriginele topic]

Hallo @Dushy-britt . Ik zie, aan de achterkant, een AUX IN, een TAPE 1 IN en TAPE 2 IN.

En ook nog CD IN, maar ik neem aan dat je daar de CD-speler al in hebt.

Drie kansen dus om de rode en witte tulp steker van dit kabeltje in je versterker te steken. Zet vervolgens met de selector aan de voorkant van de versterker de gebruikte ingang aan en voilà… ik zie geen reden dat er dan geen geluid uit komt. Bij mijn moeder staat mijn bijna 30 jaar oude versterker. Werkt ook prima. Via AUX IN.
Het groen aangegeven plugje van het kabeltje gaat in de mini jack achterin de ontvanger, met groen randje.


Hallo @PeterG 

Bedankt alvast voor je antwoord,

Via tape 1 en 2 heb ik ook al geprobeerd. Via aux ook, maar ik had mijn verhaal iets aangepast als ik de witte plug insteekt dan komt er verschrikkelijk veel lawaai uit de speaker, als ik dat aan zou laten blaas ik de boel op. Het zal toch niet zo zijn dat ik eerst alle 2 de speakers moet aansluiten, het is nu een  probeersel,want ik moet heel veel moeite doen om eea te  regelen omdat heel veel snoeren achter kasten lopen. De cd heb ik nog niet aangesloten omdat ik eerst de radio goed wil hebben.


als ik de witte plug insteekt dan komt er verschrikkelijk veel lawaai uit de speaker

Zit het groene plugje wel goed, helemaal, in de groene uitgang achterop de 2952?

De meest voor de hand liggende aansluiting is de AUX. Daar zou ik de ontvanger in doen.

Nota Bene. Als je een koptelefoon met klein plugje achterin de 2952 doet kan je i.i.g. checken of die aansluiting goed werkt. Dan zou het op de versterker (AUX) het ook moeten doen.

De cd heb ik nog niet aangesloten omdat ik eerst de radio goed wil hebben.

Euh. Die set is stokoud en zo klinkt het alsof je hem net hebt. (?)

De versterker is de zwakke broeder van die set, die begeeft het als eerste (zie ook hier). Als je ‘m net hebt, via Marktplaats of Kringloop, dan heb je, vrees ik, wel een kat in de zak.

Is er niet iemand in je buurt, of omgeving, die je hier even bij kan helpen. (zelfs mijn 83 jarige moeder kan het, maar goed….). Die kan dan ter plekke ook constateren of het ding nog wel echt werkt.
Het wordt zo toch wat lastig om je op afstand te helpen, vrees ik.


Die set heb ik al ong 20 jaar dus geen kat in de zak en heeft altijd zelfstandig gestaan. Ik wilde hem nu aan gaan sluiten op de tv en toen kwamen die problemen.

 

maar laat verder maar zal er best wel uitkomen


Als er verder niks stuk is aan de Marantz of de analoge audio uitgang van de Arris moet het lukken :slight_smile:

P.S. Als toch de uitgang van de Arris defect is kan ie gratis omgeruild. Heb je al uitgelegd hoe je dat kan checken.