Skip to main content

Vanmorgen is een nieuwe TV aangesloten. Zij hebben geconstateerd dat de mediabox erg traag is waardoor we ook geen geluid hebben. Zij adviseren ons contact op te nemen om te informeren of er een nieuwe mediabox moet komen.  Kunnen jullie zien of dit zo is. 
Wij hebben onlangs abonnement sportzender ESPN. Nu wil ik vragen of dit omgezet kan worden naar Ziggo sport totaal bij KPN.


Admin: topic verplaatst naar juiste board + titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dag @Huiskamer , welkom op het forum!

Welke mediabox heb je? In kpn-termen heet zo'n ding een iTV-ontvanger. Aan de onderkant staat meestal een typenummer, zoiets als VIP1853, HMB2260, ZTE2952, ZTE8001 of VIP5202. Nog andere nummers zijn ook mogelijk, maar dan is de ontvanger al tamelijk oud en zeker aan vervanging toe. In dat laatste geval kun je dan 't beste bellen met 0800-0402 (gratis) zodat een vervanging in gang gezet kan worden.

Verder kun je in dit topic veel reacties lezen van mensen die ook traagheid ervaren, regelmatig inmiddels (deels) verholpen. 


Mediabox is een Ziggo-term. Dat is hier “vloeken in de kerk”. :kissing_smiling_eyes: .

En wat is “erg traag”. Dat is ruim bemeten. 1 sec. kan al als traag worden ervaren. Of 4. Of meer.

Een Arris (elk type) of Arcadyan zou na elke opdracht die met 2 seconden uitgevoerd moeten hebben. Ik ervaar dat niet zo als traag.

Waarom je geen geluid hebt is me niet duidelijk. Als het met dezelfde ontvanger wel werkte op de vorige tv lijkt het me een dingetje met de nieuwe waar de leverancier/installateur zich zo wel makkelijk afmaakt n.m.m.

Een Motorola itv-ontvanger dient vervangen te worden aangezien de ondersteuning daarop gaat eindigen. Daar wordt batchgewijs bericht over verstuurd. Maar vervangen kan nu al.

Wat betreft het sportpakket. Na minimale afname van 1 maand (bv van 20 feb. t/m 20 maart) kun je het opzeggen. W.b. het voorbeeld dan van af 21 maart.
Het nieuw gewenste pakket kun je uiteraard al per direct nemen.


Goedemorgen @Huiskamer, welkom op het forum!

Ben je geholpen met de reacties van @Henk2304 en @PeterG? Mocht er nog iets onduidelijk zijn, laat het dan gerust weten!


@Huiskamer Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!