Skip to main content

TV kijken via Chromecast, gestuurd vanuit ITV app werkt wel maar is qua bediening zeer beperkt. Graag zou ik hier ook dingen zien als versneld afspelen (2x, 4x, 8x, 16x, 32x) of skip (10 sec, 30 sec, 1 min, 2 min, 5 min).

Versneld afspelen met beeld kan kennelijk niet via die route. Zelfs de Smart-TV app (o.a. in Samsung televisies) heeft dat ook niet. En Netflix ook niet. En NPOstart ook niet. Dus dat gaat niet komen.

Doorspoelen, wat eigenlijk dan verder zetten is, is inderdaad wat lastig als je Chromecast gebruikt; je kunt dan alleen het schuifje verplaatsen. Je ziet volgens mij idd niet hoeveel minuten je dat dan doet.Dat zou gewijzigd kunnen worden, maar zou ik zo 1,2,3 ook niet iets op weten overigens.


Het schuifje verplaatsen kan inderdaad, je ziet dan wel de tijd schuiven vanaf programmabegin, maar dit is heel lastig te timen (als je bijvoorbeeld begin van een programma of einde reclameblok zoekt). Zeker op een scherm van een telefoon. Een knop/optie van skippen met vaste intervallen zou dan veel makkelijker werken. Kan 1 knop zijn waarbij de interval steeds groter wordt als je hem meerdere keren snel achter elkaar drukt. Is maar een idee


Maar wel een leuk idee. Al is de 5 minuten knop op de ontvanger (blauw) ook onvoldoende qua tijd. Die gebruik ik dan ook nooit. 

Typ dan zelf (bij afspelen opnames kan dat) 8 0 0 in voor 8 min. en 0 sec. En dan vooruitspoelknop.

Bij de app / website is het overslaan heel wat omslachtiger.