Skip to main content

Net alles geïnstalleerd van KON. Werkt prima. Echter op de tv krijg ik een melding bij volume wijziging dat de tv gebruik maakt van externe speakers. Na een paar seconden verdwijnt die melding weer. Irritant. Nu heb ik ooit geweten hoe ik dat kon uitschakelen maar heb dat niet meer paraat. Wie heeft de gouden tip?

Allereerst welkom bij kpn. 

Dat lijkt mij een melding van je eigen tv. 

Denk niet dat het van de kpn ontvanger komt. 

Merk tv? Foto?


Nee sorry, dat klopt. Dit is een melding van mijn Samsung TV. UE46F6670


Zit er een kabeltje in de optische aansluiting van de tv?

Bij mij geeft ie die melding als ik daar een kabeltje in steek, maar daarna niet meer. 

Mogelijk zit ie er wat los in waardoor de tv steeds weer denkt dat er weer iets in gestoken wordt. 


Ga ik even proberen. Die optische kabel moet toch niet in de KPN mediabox?


Die optische kabel moet toch niet in de KPN mediabox?

Tja. Als je radio wilt luisteren op je audio apparaat zonder tv aan zal er in ieder geval een optische verbinding van de kpn box naar je audio apparaat moeten zitten. 

Ik heb beide naar de versterker. Want die heeft hier gelukkig 2 optische ingangen. 

 


Net even de optische kabel eruit en opnieuw erin gedaan. Helaas nog steeds dezelfde irritante pop-up….


Misschien een BT speaker die aan stond terwijl de tv uit stond?

Als ik de tv uit zet terwijl de koptelefoon nog aan is en ik zet dan de tv weer aan vraagt ie of ik weer wil verbinden. 

 


Nee helaas. Ik ga nog even verder zoeken. Bedankt voor zover het meedenken!


En misschien is het gewoon een storing in je 10 jaar oude televisie. Heb je de stekker al eens een paar minuten uit het stopcontact gehad?


Ik krijg altijd de melding op mijn Samsung-TV "luidsprekers uitgeschakeld in menu". Deze melding krijg ik als ik de afstandsbediening van de tv zelf gebruik. Dat komt omdat de tv verbonden is via een optische kabel met een versterker. 

Als ik de afstandsbediening van de Google Chromecast gebruik om het volume te regelen zie je die pop-up uiteraard niet.

Misschien dat ​u dit ook kunt doen met de afstandsbediening van het apparaat waar de optische kabel op aangesloten is, @JJ2000?

Bij mijn weten kan ik die mededeling van de tv niet uitschakelen.

 

 


Geprobeerd maar dat helpt niet. De afstandsbediening van de TV werkt uiteraard wel maar de KPN afstandsbediening ook.

 

Morgen nog maar eens in het menu van de tv zoeken.

 

bedankt!


Ben je er inmiddels achter, @JJ2000? Je zou ook Samsung eens kunnen contacten hierover. 


Hallo, nee ik ben er nog steeds niet uit. Inderdaad contact met Samsung opgenomen maar die kunnen niets zonder de pincode van de tv. Die weet ik na 9 jaar en nooit gebruikt te hebben helaas niet 😅. Het is me bij Ziggo ooit gelukt om het uit te zetten maar ik heb geen clou hoe ik dat toen gedaan heb.


@JJ2000

Pincode van de tv?

Bedoelt Samsung het serienummer van de tv?

 

De KPN ab bedient via IR het volume op je tv.

Dus niet op de KPN tv decoder.

Dus hetzelfde als je via je Chromecast doet.

 

Maar als hij na een paar seconde weer verdwijnt, is het toch niet erg?

Als hij minuten lang blijft staan, dan is het irritant, maar een paar seconde.

 

TIP:

Schijf ze altijd op, of digitaal of op papier.

Of gebruik een wachtwoorden manager.


Vanzelfsprekend gaan alle wachtwoorden in mijn “sleutelhanger”. Echter Samsung vraagt naar een pincode en die is mij onbekend.


Vanzelfsprekend gaan alle wachtwoorden in mijn “sleutelhanger”. Echter Samsung vraagt naar een pincode en die is mij onbekend.

 

Ik zet de pincodes ook in mijn wachtwoordmanager.

Maar een pincode in een tv? Heb ik persoonlijk nog nooit gezien.

Vreemde vraag overigens van Samsung. 

 

Maar wat ik al schreef, een paar seconde zou ik mij niet druk over maken.

Wel als het minuten lang in beeld blijft.