Skip to main content

Ik vraag me werkelijk af zich niet wat cultureler gezind moet opstellen en zender als Mezzo en Brava gewoon toevoegen zoals bijna alle andere aanbieders deze zenders in het basispakket hebben. Ook onder de KPN abonnees zitten heel veel cultuurliefhebbers.

Hallo @Ikameijer ,

Stingray Classica (voorheen Brava), te zien op kanaal 115

Stingray Classica is een tv-zender, volledig gewijd aan klassieke muziek. Voorheen was de zender bekend en geliefd onder de naam Brava. De zender is een deskundig geprogrammeerd lineair kanaal met de belangrijkste en meest vooraanstaande lokale en internationale opera-, concert- en balletproducties. 7 dagen per week, 24 uur per dag. Stingray Classica maakt onderdeel uit van het KPN Pluspakket en is te vinden op kanaal 115.
 

Wat betreft Mezzo: 

Mezzo zat vroeger wel bij KPN, maar nu inderdaad niet meer. Het bleek dat er te weinig naar deze zender gekeken werd. KPN kan namelijk meten hoeveel er naar bepaalde zenders gekeken wordt. Een andere factor die van belang is, is de hoogte van de doorgiftevergoeding. Het kan zijn dat de door de zendereigenaar gewenste doorgiftevergoeding te hoog is voor KPN. Want KPN moet uiteraard de abonnementen ook betaalbaar houden voor de klanten. En dan worden soms keuzes gemaakt. 


Ook ik zou graag naar Mezzo willen kijken. Echt een goede zender. 


Ik sluit me aan bij bovenstaande commentaren. Mezzo is een goede aanvulling op Classica. Je hebt wat te met twee klassieke zenders!


Mezzo is een goede aanvulling


KPN moet de klassieke zender Mezzo weer opnemen in het zenderpakket. Wordt heel goed bekeken in de wereld. Top kwaliteit content. KPN is de enige telecom provider in Nederland die deze zender niet aanbiedt. Vanwege de kosten.  Jammer! Ik roep potentiele kijkers op om aan KPN kenbaar te maken dat er wel degelijk interesse is in deze zender. Voor liefhebbers van klassieke muziek!  Cultuur is ook belangrijk. 


@jongschaap  Ik ben het helemaal met je eens.👍


Mezzo heel graag toevoegen. Van musici die bv bij Podium Klassiek te zien/horen zijn, kun je ook vaak concerten via MEZZO bewonderen. Jammer dat KPN die goede klassieke zender niet heeft. Verder mis ik de zender ONS. Veel waardevolle oude NLse geschiedenis documentaires en NLs evenementen nieuws.

Ik vind het culturele KPN aanbod nu nogal mager. 


@FeyO 

ONS zit op kanaal 89 in het Plus pakket.

 

 

 


Juist., Een goede Nederlandse cultuur zender in het pluspakket, terwijl in het basispakket nogal wat nietszeggende  Amerikaanse commerciele zenders zitten met Amerikaanse films/documentaires van mindere kwaliteit. 

 


Juist., Een goede Nederlandse cultuur zender in het pluspakket, terwijl in het basispakket nogal wat nietszeggende  Amerikaanse commerciele zenders zitten met Amerikaanse films/documentaires van mindere kwaliteit. 

 

 

Tja dat zal een centenkwestie zijn. ONS een cultuur zender met die oude Engelse en Amerikaanse Series?


Net mijn abonnement afgesloten. Het is een groot gemis dat in het basispakket geen klasiekemuziekzender zit. Wel veel pulp en kookzenders maar nauwelijks cultuur. Moet ik toch maar uitkijken naar een andere provider?


Helemaal mee eens! KPN mist van de vier grote providers ook de meeste zenders:

Bij KPN 16 zenders:
Een kleine greep waaronder de Stingray zenders Lite TV, Mezzo, Djazz en nog o.a. MTV 90, MTV Hits, TVE, H&C TV, CNBC Europe. Zie meer de zenderlijst.
(BBC Entertainment verdwijnt per Maart 2024 bij alle providers)

(Van het providerforum)


Reageer