Skip to main content

mijn tv ontvanger geeft een netwerk fout 561 (en zelfs mijn afstands bediening krijgt "sluit het bericht”niet weg).ik heb via online kijken alles al ge probeerd zoals kabels eruit wachten etc.. nu is het een sterk verouderd kastje en heeft een andere code als de andere 2 . deze zijn nl de VIP2952v2 terwijl het kastje wat niet werkt de vip2952(zonder v2 is)..

ik heb zojuist naar de klanten service gebeld -  eerst sta je 10 min in de wacht en word je weggeduwd dan heb ik na 10 min eindelijk iemand aan de lij en deze probeerd met mij een oplossing te zoeken wat niet gaat dan zegt ze dat ik de modum moet uitzetten !!!!en ja dan heb je ook geen telefoon meer he!!!!!!

dus nu heb ik geen tv op mijn 3e kastje en wil ik jullie om raad vragen.

 

waarschijnlijk kastje kapot en ruilen tegen een nieuw (doe er dan aub ook een nwe afstandbediening bij)

Heeft u het kastje al een geruild met een ander kastje wat het wel doet?


Ja dan werkt het perfect!!!


@pvl1974 Welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Ik kan me zo voorstellen dat deze situatie vervelend voor je is. 
Als ik je verhaal zo lees, lijkt de oplossing eenvoudig. De tv-ontvanger is aan vervanging toe. Je hebt waarschijnlijk alle stappen al doorlopen met mijn collega: 

  1. Software proberen te verwijderen
  2. Stroomloos maken
  3. Kruistest, het plaatsen van een andere ontvanger. Met deze test weten we dat er geen knik in de kabel ziet die het probleem kan veroorzaken. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan maak ik het voor je in orde. :smile:


Zojuist profiel ingevuld

 


@pvl1974 Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb met je meegekeken en heb de oorzaak gevonden. Op dit moment betaal je voor een abonnement met 2 tv-ontvangers. Dat betekent dat een derde ontvanger niet kan worden aangesloten en dus een foutcode geeft. Als je een derde ontvanger wilt moeten we die administratief toevoegen aan je abonnement. Dit kost €5,00 euro per maand.

Deze desbetreffende (oude) tv-ontvanger kan gewoon geretourneerd worden. Ik kan hier eventueel een retourdoos voor sturen als je dit wenst? 

Dit is ons retouradres: 

KPN Serviceretouren
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen a/d Rijn

Als je een extra tv-ontvanger wilt kan ik deze toevoegen aan je abonnement. Uiteraard ontvang je dan een nieuwe ontvanger van ons. 


Ow... gevalletje "decoder van marktplaats"? Dat werkt niet nee 😂


Nee geen marktplaats geval!!!! Deze decoder is van mijn studenten woning en dus gewoon betaald.ik vind het erg vreemd dat ik een BETAALD item dus nogmaals betalen moet...en nu een appart abonnement ervoor nemen moet ...dat vertik ik dus


Ps je verhaal klopt niet want wanneer ik enkel 1 heb aangesloten doet deze het nog niet!!


Ps je verhaal klopt niet want wanneer ik enkel 1 heb aangesloten doet deze het nog niet!!

Bedankt voor je snelle reactie. De reden dat hij dan ‘nogsteeds’ niet werkt is omdat er twee ontvangers administratief geregistreerd staan. Ik zou eerst een (v2 model) moeten verwijderen voordat een andere ontvanger geactiveerd kan worden. 

 @Nick83 Het is géén marktplaatsmodel maar inderdaad een oude tv-ontvanger van KPN. 

Deze tv-ontvanger zijn echter altijd leen-/huurobjecten geweest. Hier heb je dus altijd maandelijks voor betaald. Je hebt de ontvanger als het goed is niet zelf gekocht.
Er wordt op dit moment niet voor betaald, vandaar dus dat hij niet werkt. 


Dat kastje hebt je in bruikleen, het blijft altijd eigendom van KPN. Je betaald voor het abonnement, een kastje zonder abonnement doet het niet. Eerste kastje 10 euro, elk volgende kastje 5 euro per maand. Dat gebeurde voorheen op het adres van de studentenkamer waarschijnlijk. Dat abonnement is wellicht stop gezet, waarna de decoder niet meer werkt. In principe kun je decoders helemaal niet verhuizen van het ene adres naar het andere adres.


Reageer