Skip to main content

Hallo. Mijn tv-ontvanger start sinds gisteren erg langzaam op. Tijdens het kijken naar YouTube startte de ontvanger spontaan opnieuw op en deed daar ongeveer een minuut over. Daarvoor ging het opstarten veel sneller. Bij Instellingen; Energiebesparing, staat het apparaat nog steeds op Snelle start i.p.v. Ecostand. Hoe kan dat? B.v.d. Jack.

1. Welke KPN tv ontvanger heeft u?
  2. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

De tv-ontvanger is een Sagemcom. Hij is verbonden met een Box12 via wifi.

De tv-ontvanger is een Sagemcom. Hij is verbonden met een Box12 via wifi.

UTP kabel is natuurlijk altijd het beste, maar het moet wel met de Box12 en DIW7022 goed werken.

Wat je als eerste zou kunnen proberen, is om hem opnieuw op te starten.

Houd de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies dan voor opnieuw opstarten. 

Bedankt voor het advies, het heeft geholpen.

😀

Hoi ​@Hemmenjack, goed om te lezen dat het met een herstart is opgelost! De tv-ontvanger hoort niet zomaar opnieuw op te starten, maar mocht het onverhoopt ooit weer gebeuren kan je de tip van Joop gebruiken 🙂

Klopt dat een herstart helpt. Maar dat is maar voor even. Vervalt al na 1 of 2x kijken in herhaling. Stroom eraf en erop helpt niet. Hellup....

Nu begint ie boven ook al traag op te starten......

Stom dat daar een flinke tijd tussen zit van waar die van beneden daar mee begon, en nu die boven dus ook. Zelfde software versies.

Ook die maar even een frisse start geven en kijken of het helpt.

Een oplossing voor korte tijd is niet handig inderdaad ​@Wessw01. Maakt het nog verschil of je 'm op Eco stand hebt staan of op Quick start?

Bij mij hielp een frisse start goed afgelopen zondag, start nog steeds weer normaal snel op.

​@Jasper van KPN  Staat op snel starten.

Dank je, we gaan deze voorbeelden doorgeven aan de ontwikkelaars zodat zij kunnen kijken of ze er meer over kunnen zien.

Wij hebben hetzelfde probleem en gaan de herstart zoals beschreven uitvoeren

Ik heb sinds enige tijd dezelfde (en meer) problemen. Ook geluid loopt achter, spontaan herstarten  etc.

Herstart lost het tijdelijk op. Naar mijn idee is dit een bug zoals bijvoorbeeld een "memory leak" of buffer overflow.je leert ermee te leven maar het is natuurlijk niet zoals het hoort.

Ook hier start de ontvanger sinds gister ineens heel traag op. 

Ik zie een patroon. Denk dat kpn de servers en service moet nalopen. 

Ik denk dat het veroorzaakt is bij de laatste update.

Ik hoorde van iemand dat ook hij dit probleem heeft.

Heel erg traag opstarten van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Bij ons is het gelukkig niet het geval.

Maar zoals vaker, wat bij de een wel goed werkt, wil niet zeggen dat het bij een ander ook goed werkt.

Wederom wel weer heel erg vreemd dat ook hier niet iedereen last van heeft.

Op dit moment is er niets bekend, daarom geven we het zoals gezegd door aan de ontwikkelaars zodat zij kunnen kijken. Ik ervaar het zelf ook niet, dus het treft niet iedereen.

Hier exact zelfde probleem. Trage opstart van de modem. Zowel na het kijken van bv Netflix en dan weer terugschakelen naar tv, als tijdens het normaal opstarten. Dit kan niet anders dan dat dit is gekomen door een update. Overigens geen idee wanneer die is doorgevoerd. 

Ook bij ons start de tv ontvanger sinds kort heel traag op. Zowel boven als beneden. Boven valt het beeld ook regelmatig stil, blokjes in het beeld enz.. De tv ontvangers zijn beide rechtstreeks verbonden met de router. Dus geen wifi. De herstart heeft tot nu toe beneden geholpen . Boven hebben we het nog niet geprobeerd 

Ook hier start hij traag op, herstarten helpt maar heel eventjes helaas.

Klopt dat een herstart helpt. Maar dat is maar voor even. Vervalt al na 1 of 2x kijken in herhaling. Stroom eraf en erop helpt niet. Hellup....

Klopt. Ik was te vroeg blij. Na een dag begon de trage opstart opnieuw. Heeft het misschien te maken met nieuwe firmware of zo?

Aan de bak KPN... Stel ons niet teleur. Dit klinkt als een instelling aan jullie zijde. 

Ook bij ons start de tv ontvanger heel traag op sinds een week. Een opgenomen film bekijken gaat ook niet soepel, om de haverklap staat het beeld even een paar seconden stil....

Hier ook sinds 2 weken een heel trage opstart van de tv kastjes.

Ik ben wel benieuwd welke apps er allemaal gebruikt zijn door de abonnees die last hebben van het trage opstarten van de TV+ Box.

Ik hou deze topic ook even in de gaten.

Hoor hier ook al klachten dat de TV+ ontvanger soms er heel lang over doet om op te starten.

Reageer