Skip to main content

Via mijn Samsung tablet kan ik streamen naar een voor mij onbekende Samsung tv.

Bluetooth staat overigens uit.
Om iets te streamen moet zo'n tv toch met mijn wifi netwerk verbonden zijn?

 

Hallo @Blue Line , jouw apparaat laat de bluetooth apparaten in de zeernaastebuurt zien, dus waarschijnlijk zie je de tv van de naaste buren. Daar kun je niet mee verbinden, want als je dat probeert ziet de buurman op zijntv een koppeldcode en die gaat hij natuurlijk niet accorderen.

 


Hallo @Blue Line! Leuke vraag stel je. Het klopt wat @JanD schrijft. Als Bluetooth ‘AAN’ staat, dan zie je inderdaad alle dichtbij zijnde apparaten. Je schrijft dat je Bluetooth ‘UIT’ hebt staan. Dat maakt het verhaal natuurlijk anders. Kan het een apparaat (tv) zijn waar je in het verleden naar gecast hebt?

Zo niet: Waar zie je deze andere tv tevoorschijn komen? bijv. Als je op het cast-symbool drukt in de iTV app (of andere streamingsdienst als Netflix/YouTube)? 
Als je het niet zeker weet, plaats dan een screenshot. Maak bij het plaatsen van een screenshot privacygevoelige informatie onleesbaar. 


Heb je het mysterie al ontrafeld? Laat het vooral weten als wij nog met je mee kunnen denken. 


Het kan ook zo zijn dat de TV ad-hoc Wifi gebruikt. Dat gebruikt dezelfde techniek als Wifi, alleen anders toegepast. Je hebt dan een directe verbinding tussen twee apparaten en niet een heel netwerk.