Skip to main content

Goedemiddag,

Na het installeren van de glaskabel is het de monteur niet gelukt om boven mijn 2e tv aan te sluiten.

Voorheen deed de 2e aansluiting het wel maar volgens de monteur is er geen goede kabel aanwezig.

Is wel een tijdje geleden maar wil nu toch weten of ik die dure ontvangers moet kopen ?
 

Hans

Hi @Mike44! Vervelend dat het de monteur niet gelukt is. Hoe lang is dit precies geleden? En heeft de monteur ook gezegd waarom het niet gelukt is? Doordat de oude kabel is gelijmd of iets dergelijks.

Verder zou je nog kunnen kijken of het lukt dit via een SuperWifi aan te sluiten. 


Hallo, bedankt voor de reactie. Het was in maart 2021, de monteur zei dat er alleen een telefoonkabel aanwezig was en hij daar niets mee kon.Heb het toen zo gelaten omdat we amper tv kijken boven. Omdat er iemand van ons ziek werd kwam de vraag weer. Heb nog wel 2 ontvangers, de Arris 2952.

Bekijk nog wel even of ik die dure ontvangers ga aanschaffen.

groet,

Hans


Dag @Mike44 bedoel jij met dure ontvangers dit soort dingen?

 


Hallo, bedankt voor de reactie. Het was in maart 2021, de monteur zei dat er alleen een telefoonkabel aanwezig was en hij daar niets mee kon.Heb het toen zo gelaten omdat we amper tv kijken boven. Omdat er iemand van ons ziek werd kwam de vraag weer. Heb nog wel 2 ontvangers, de Arris 2952.

Bekijk nog wel even of ik die dure ontvangers ga aanschaffen.

groet,

Hans

Zit die telefoonkabel vast achter plinten etc? Anders zou die gewoon vervangen kunnen worden voor cat5e kabel en kan je daar netjes tv mee kijken.


Ja, idd


Ja, idd

Die DVS is leuk, maar kan erg onstabiel zijn. Het signaal gaat dan via het stroomnet. Als je LED verlichting aanzet of andere apparatuur wat aardig stroom verbruikt, dan trekt ie het signaal weg en dan gaat het beeld haperen. Is het niet mogelijk om vanaf de modem een UTP-kabel naar boven te trekken?


Ok, bedankt voor deze info, heb hier wat aan. Ga nog wel kijken of je tip te doen is.

Nogmaals bedankt.