Skip to main content

Sinds een week de ECO stand aangezet op de Arris VIP2952, sinds die tijd ook 2 problemen.

  1. nadat deze in de eco stand staat wil na verloop van tijd de ontvanger helemaal niet meer aan via de afstandbediening, aan/uit knop omzetten is de enige remedie.
  2. Geloof het of niet maar ik had een boze vrouw nav het volgende, elke keer als de ontvanger wel vanuit eco stand aangaat lijkt het erop dat er een signaal verstuurt word, en of dat het via de optische kabel is of radiosignaal dat weet ik niet, maar dan start mijn soundbar Samsung Q900 ook op.

Ik heb de ecostand van deze ontvanger weer uitgezet.

Welkom bij het forum :)

  1. Apart. Die ervaring heb ik niet met mijn 2952.
  2. Dat kan. Mogelijk reageert de soundbar op het aangaan van het '’rode'’ licht van de optische verbinding. Bij gewoon stand-by  blijft het '’rode'’ licht continu aan 24/7.

Ik heb de ecostand van deze ontvanger weer uitgezet.

Dat wou ik al adviseren.


  1. Geloof het of niet maar ik had een boze vrouw nav het volgende, elke keer als de ontvanger wel vanuit eco stand aangaat lijkt het erop dat er een signaal verstuurt word, en of dat het via de optische kabel is of radiosignaal dat weet ik niet, maar dan start mijn soundbar Samsung Q900 ook op.

Hallo @Skyliner en @PeterG , mijn vermoeden is bevestigd.

Zelf heb ik eenvoudige Samsung soundbar van Samsung en om ook met de eco-hype mee te doen ook mijn 5202 eens in de eco-stand geplaatst en mij viel het ook op, dat als je 5202 aanzet, dat dan ook mijn soundbar geactiveerd wordt, wat ik helemaal niet wil, die gebruik ik alléén voor de radio-uitzendingen via de 5202.

Voor mij voorlopig ook geen eco-stand meer, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen, helaas.

Misschien iets voor KPN om aandacht aan te schenken bij een volgende release of het uitbrengen van een nieuwe ontvanger in de naaste toekomst😎😏


JanD schreef:

Voor mij voorlopig ook geen eco-stand meer, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen, helaas.

Je bent absoluut niet de enige die er zo over denkt. Ik heb jarenlang gepleit voor de eco-stand op de TV ontvangers maar er zitten te veel nadelen aan. Zo is de tijd om vanuit eco-stand op te starten veel te lang, dit zou seconden werk moeten zijn.

Op de TV ontvangers in onze woonkamer en tuinkamer staat de eco-stand dan ook uit. Op de TV ontvanger in onze slaapkamer staat de eco-stand wel aan maar als dat ding één keer per twee maanden gebruikt wordt dan is het veel.


dat dan ook mijn soundbar geactiveerd wordt, wat ik helemaal niet wil, die gebruik ik alléén voor de radio-uitzendingen via de 5202.

Zonde, @JanD . Terwijl het geluid ook met tv uitzendingen er zo op vooruit gaat. Juist door het extra laag worden stemmen mooier en verstaanbaarder dan alleen met de tv luidsprekers. En zeker met serie's, films en zeker ook muziek-programma's natuurijk.

Ik zweer ten allen tijde bij mijn HTS en mijn moeder, bijna 84, bij de soundbar!

 

Op de TV ontvanger in onze slaapkamer staat de eco-stand wel aan maar als dat ding één keer per twee maanden gebruikt wordt dan is het veel.

@wjb, staat die tv zo weinig aan of is dat alleen de ontvanger. I.i.g. zonde van de huur. Omdat ik in de slaapkamer maar weinig kijk heb ik daarop een chromecast. € 0 huur.


wjb schreef:

Op de TV ontvanger in onze slaapkamer staat de eco-stand wel aan maar als dat ding één keer per twee maanden gebruikt wordt dan is het veel.

@wjb, staat die tv zo weinig aan of is dat alleen de ontvanger. I.i.g. zonde van de huur. Omdat ik in de slaapkamer maar weinig kijk heb ik daarop een chromecast. € 0 huur.

De beeldkwaliteit van de smart-TV app en het casten via een Chromecast is mij te laag en dus gebruik ik altijd een TV ontvanger.